فساد در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۵/۹/۱۸ کد خبر: 125297 منبع: پرینت

فسادپیشگان بلند پایه دولتی پروژه های کلان ملی را به نزدیکان شان می سپارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در برنامه تجلیل از روز جهانی مبارزه با فساد اداری در روز چهارشنبه گفت: متاسفانه فساد در جامعه ما به یک فرهنگ تبدیل شده است و این پدیده با اخلاقیات و توصیه از بین نمی رود، بلکه نیاز به مبارزه جدی و اراده قوی سیاسی دارد.

نماینده فوق العاده رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: ما تا وقتی فساد پیشگان بلند پایه دولتی را که پروژه های کلان ملی را به نزدیکان شان می سپارند، به دادگاه نکشیم، با محکمه کردن مامورین پایین رتبه حکومت، نمی‌توانیم مبارزه واقعی علیه فساد اداری را شکل دهیم.

وی تاکید کرد که دست داشتن و شراکت مقامات بلند پایه و وکلا در پروژه ها باعث شده تا پروژه های بزرگ ملی کیفیت و نتیجه خوب نداشته باشند و این مبارزه زمان شکل می گیرد که نهادهای عدلی و قضایی کشور جرئت به دادگاه کشانیدن فساد پیشه گان بزرگ را در کشور نداشته باشند.

احمد ضیا مسعود اضافه کرد: کلان ترین و خطرناک ترین فساد برای هر کشوری فساد سیاسی است که با موجودیت آن نظام اداری، اقتصاد و همه امور فاسد می شود. به همین منظور بخاطر جلوگیری از این فساد بزرگ باید نهاد های که مسوولیت پروسه های ملی از جمله برگزاری انتخابات را دارند، در کارهایشان شفافیت و پاسخگویی به مردم داشته باشند، تا هیچ گروهی از راه تقلب خود را به مردم افغانستان تحمیل نکند.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ببینید آقای سیاهسنگ آنقدر دانایی دارد که اصلا قوم و قبیله برای ایشان معنایی ندارد و این شما هستید که دامن زدید میدانید چرا دوست گرامی چون شما چندین قرن همین گونه اندیشیدید
و بخاطر همین دوست دارید همه چیز به نام و زبان شما باشد
مثلا شهرها
ادارات
غیره و غیره.....
دقت کردید حتی به پول ما هم رحم نکرده اید و واحد پول را حتی افغانی گذاشتید
آیا این تعصبات نیست؟
واحد پول افغانی و آیا برای شما عزیزان خنده آور نیست که بگویید دیروز چند افغانی به چند افغانی دادم ؟
در پایان چه فرقی میکند طرف فارس باشد پشتون باشد یا هر قبیله دیگر
آن شخص حتی میتواند من باشد وقتی اشتباه کرده ام چه فرقی میکند کجایی هستم
میتواند شما باشد چه فرقی میکند کجایی هستید مگر غیر از این است ؟؟؟؟؟

>>>   آقای غنی!
"با این جست و خیز آهو نشوی" قهرمان ملی کسی است که گفت:《به انداز پکولم اگر جای باقی بماند مقاومت می کنم》و مقاومت کرد و شهید شد. و چیزی هم از مال ملت غصب نکرد؛ خوراک دوست داشتنی اش برنجآب(آش)بود. قهرمان تو غاصب هزاران جریب زمین مردم است و در فرجام یک شاه فراری! با وجود این همه در حد یک شاه قابل احترام است ولی لباس قهرمانی به جان شاهزاده ها بسیار بزرگ است.

>>>   مثل همین احمد شاه مسعود که مرگش باعث شد برادران واقوامش به قدرت وثروت برسند.

>>>   احمد بهزاد
پارلمان سویدن در مورد نحوه توزیع و برخورداری مناطق مختلف افغانستان از کمکهای آن کشور نیز تحقیق می کند. در همین راستا مسولین "کمیته سویدن" که تطبیق کننده کمکهای سویدن برای افغانستان است، به پارلمان آن کشور فراخوانده شده اند.
ستاد مردمی جنبش روشنایی در سویدن پیگیر مطالبات عدالتخواهانه مردم است.

>>>   وقتیکه خودت ای آقای مسعود با خلیل فیروزی ساختی و شیر خان راهم
باحمایت خود قهرمان فساد ساختی ازان چرا یاد نه میکنی تا شهامت
گفتار در راستی نمایان گردد. حرف های مفت گفتن آسان است ولی
ملت حقایق را میداند .اگر محاکم پوشالی تصمیم گرفته نمیتواند محکمه
وجدان و آخرت از بین نمیرود .
حاجی رحم الدین محب

>>>   کسیکه در زمان کرزی معاون اولش بودوکرزی به سفر رفته بودشاروال فعال کابل غلام سخی را صرف بخاطر مخالفت قانونی اش در برابر ساخت شهرک آریا از کار برطرف ساخت همین فرد چندی بعد با 52 ملیون دالر درمیدان هوائی دبی توقف داده شد
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است