رییس مجلس باید از حیثیت مجلس دفاع کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۹    ۱۳۹۵/۹/۱۷ کد خبر: 125272 منبع: پرینت

اگر مجلس مسایلی را که داخل شورای ملی اتفاق می افتد را رسیدگی نکند به این معنا است که خود هیات اداری و رییس هم آلوده هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر رمضان بشردوست عضو مجلس نمایندگان امروز چهارشنبه 17 قوس 95 درصحن علنی مجلس با استناد به ماده 13 اصول وظایف داخلی مجلس گفت: مطابق این ماده هیات اداری و رییس مجلس باید از حیثیت مجلس دفاع کند اما آنها یا متوجه حرف شان نیستند یا خود را به آن راه می زنند.

داکتر بشردوست افزود که وقتی وکلا نیروهای امنیتی را که باید از مجلس دفاع کند را به کارهای شخصی مشغول می کنند باید فورا همین افراد که هم اکنون در مجلس نشسته اند، سوال شود که به کدام قانون خود را از بقیه برتر می دانند.

این نماینده مجلس خطاب به رییس مجلس و هیات اداری گفت: وقتی آقای احمدی معین مبارزه با مواد مخدر می گوید که وکلا در قاچاق مواد مخدر دست دارند و ما اصرار کردیم که نامشان برده شود، شما نه تنها این کار را نکردید که دفعه بعد آن شخص را دعوت کردید و قالین سرخ زیر پایش پهن کردید.

وی افزود: مسایلی که به دیگران مربوط می شوند را کاری نداریم اما کاری که به خود شما مربوط می شود را انجام دهید که اگر نمی کنید به این معناس که خود شما هم آلوده هستید و در مسایل دست دارید.


کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نمونه ى از عدالت اجتماعى در درون به اصطلاح خانه ملت ، جاى كه مى بايست سمبول عدالت ملى مى بود ، شوربختانه تبديل شده است به ابزار برترى طلبى . در اين لست اگر حقيقت داشته باشد اكثريت كارمندان آن از يك تبار اند و رييس پارلمان هم سهم خود را بدست آورده است ، از هزاره و تاجيك ها اثرى نيست . از چنين دستگاه انتظار نداشته باشيد كه قانون را پاسدارى كند.

>>>   سران تاجیک و هزاره حق خود و خانواده خوده گرفته،فقط مردم تاجیک و مردم هزاره ده خواب است چون هنوز هم همین رهبر نما ها را حمایت میکند از آن فاشست ها هم غیرت ملی خبر نیست

>>>   تصفيه قومي و تاجيك ستيزي در بخش هاي اداري شوراي ملي بي داد مي كند!
يادمان باشد كه اين رويكرد فاشيستي و نژادپرستانه ثبت حافظه اي تاريخي مان مي گردد و به اين بي عدالتي روزي پايان خواهيم داد؛ اما كارتن كلان هاي تاجيك كه در چوكي هاي مجلس نماينده گان لميده ايد و درين مورد واكنشي نداريد، به خاطر داشته باشيد كه اين روزهاي تان گذشتني است.

>>>   احمد بهزاد
خبر فوری
برای نخستین بار نمایندگان حکومت افغانستان برای پاسخگویی به پارلمان یک کشور اروپایی احضار شدند.
امروز چهارشنبه ۷ دسامبر هیات نمایندگی حکومت افغانستان به ریاست حکمت کرزی معین سیاسی وزارت امورخارجه در کمیسیون روابط خارجی پارلمان سویدن حاضر شد و به پرسشهای اعضای این کمیسیون در پیوند به سیاست های تبعیض آمیز سران حکومت افغانستان نسبت به شهروندان هزاره، فیصدی ناچیز هزاره ها در اداره، دلایل انحراف مسیر لین برق ۵۰۰ کیلوولت از بامیان به سالنگ و محروم نگه داشتن مناطق مرکزی افغانستان از پروژه های بزرگ و زیربنایی، پاسخ داد.
برگزاری جلسه استجواب نمایندگان حکومت افغانستان در پارلمان یکی از کشورهای کمک دهنده، پس از برپایی تظاهرات تاریخی بروکسل و به تعقیب سفر هیات جنبش روشنایی به سویدن و تقاضای این جنبش از دولت های کمک دهنده به افغانستان برای رسیدگی به موضوع اعمال تبعیض سیستماتیک حکومت نسبت به شهروندانش، در نوع خود نخستین چالش بین المللی برای سران تبعیض پیشه حکومت افغانستان است.
جنبش روشنایی با تقدیر و تشکر از اعضای پرتلاش ستاد مردمی جنبش در سویدن که با پیگیری مطالبات عدالتخواهانه و رایزنی با نمایندگان حکومت و پارلمان شان، به عهد خود پایدار بوده اند، تاکید می کند که به تلاش و مبارزه خود در داخل و خارج از کشور تا تحقق عدالت، برابری و رواداری در افغانستان دوام خواهد داد. در هفته های پیش رو این مبارزه بزرگ و مدنی وارد مراحل تازه ای خواهد شد.
هرنفر یک رسانه شویم.

>>>   شورای ملی افغانستان یا شورای قومی؟
بر اساس آمار و اطلاعاتی که به دسترس من قرار گرفته است، بعد از تقرر آقای خدای نظر در پست ریاست دارالانشای شورای ملی، به تعداد 93 نفر از مامورین و کارمندان این اداره در بست های مختلف اداری، مقرر گردیده اند. در این میان 78 تن آنها از قوم پشتون وتعداد 15 تن دیگر آنان از قوم ازبیک میباشند. از دیگر اقوام هیچ کارمندی مقرر نگردیده است. گویی که در این کشور هزاره و تاجیک و دیگر اقوام اصلا وجود ندارند ویا شورای ملی افغانستان نماینده آنها نیست و فقط نمایندگی از دو قوم مینماید!!
ما به عنوان ساکنان این سرزمین خواهان حضور مساوی در دولت هستیم. ایجاد هر گونه حس فزون طلبی و برتری قومی و اینکه تعداد دیگری احساس کنند که در این کشور درجه دوم هستند به سود مردم و کشور ما نیست و باید این سلسله اصلاح گردد.
از دوستان عزیز خواهشمندم این مطلب را با دیگران با استفاده از فضای مجازی شریک سازند تا صدای عدالت خواهی ما و بی عدالتی موجود در دولت به گوش همگان برسد و موجب اصلاحات گردد.
در پیوست لست مقرری افراد جهت اطلاع بیشتر همگان به نشر سپرده شده است.
Abdul Ali Faiq

>>>   آی جوانان وهموطنان تاجیک شما را خطاب میکنم !!
حرفم متوجه کسانی است که خودرا روشنفگرملی یا ملی گرایانه که همچون شباهت به عاشق یک طرفه دارند میباشد. لذا پیش ازاینکه مصروف چنین خیالات سبکسرانه باشید ؛ لطفا یک مراتبه باتاریخ تلخ گزشته وشرایط شرم آورحاکمیت موجود فکرکنید... میدانم این بی تفاوتی وشیرین زبانی تان ناشی ازروزگزارنیدن زندگی بقول معروف " چاره وپرده تان را بکنید" است .ولی اگرروزی بازهم این فکرخام را به سرپرورانیدید ؛ لطفآ یکی ازاین نمونه های گند ملی را دقیق مشاهده کنید.. اگروجدانی موجودبود ممکن است به سرحال بیایید درغیرآن ازسر راه دیگران پس شوید ومزاحمت نکنید.....

>>>   اگر به واقعیت همین واعضا ی پا رلمان حیثت و وقعا ر می داشتن
دیگر در شورا حضور نمی داشتند
زیرا 7 وزیر رد صلا حیت شد
مگر ریس جمهور خیال .... را هم
بلای شا ن نکرد و همه شا ن
در وزارت ها کار می کنند

>>>   هیچ کس از چیزی که وچود نداشته باشد دفاع کرده نمیتواند!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است