مگر تقلب، فساد نیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۹    ۱۳۹۵/۹/۱۶ کد خبر: 125209 منبع: پرینت

اصلاحات اینگونه نمی‌شود!

وقتی فساد زنده در گردش، تقلب کاران حرفوی و معروف در همکاسگی دولتمردان باشند، اصلاحات در نظام و مبارزه با فساد، توهین است به شعور جمعی، شعاری است پوچ و توقع ای است بیجا.

با انتخاب دم و دستگاه فسادپرور دولتی، انتظار چه اصلاحاتی را باید داشت؟ آنهم بگونه ای که تقلب یک جایزه و یک امتیاز، تقلبکار یک هدیه و همکار باشد. هر چند پرس و پال کردم حتی یکی از ماموران محترم برایمان قابل رویت و شناخت نیستند و فقط رییس آن را گفتند که آوردگی نعیم کوچی و یا هم اخپلواک است. پس چگونه به انتخابات شفاف دل ببندیم و مردم را از تعیین سرنوشت شان مطمئن سازیم؟!

چه به درستی گفته است حکیم بزرگ یونان "اگر جویندگان جاه و مقام نتوانند بالای کل قبیله حکومت کنند و یا نظر خرده گیران و نخبگان را جلب نمایند، آنوقت فقط به حمایت جماعتی و خوش باوری زیردستان و فرومایگان بسنده می کنند."

کمیسیون انتخابات در کشورها یک نهاد مستقل و جا افتاده است و این کمیسیون از ابتدا در مشورت با احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، نمایندگان مردم و با نظارت و یا شمولیت چهره های با اعتبار ملی در یک تفاهم همگانی ایجاد می گردند.

احمدولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از جنایت های امریکا و باند جهنمی یهود و نصارا همی است که اقیلیت های جاسوس بدماش دزد ورهزن که سا لها برای بیگانه گان جاسوسی کرده قوای اشغلگر یهود ونصارا ای ادم کشان حرفوی را به قدرت می رسانند که همی ادم های دزد ورهطن وجاسوس از هیچ نوع تعصب قوم پرستی دریغ نمی کنند همی قضیه فعلاَ در افغانستان توسط چند تا جاسوس هزاره . پنجشیری دزد و ازبک های کله خام پیش برده می شود ایا در تقلب در همی ۱۵ سال توسط لنده غران شورای نظار و هزاره های وحدتی پیش برده نمی شود ایا معنوی .... عامل اصلی تقلب برای باند شورای نظار و هزاره های جاسوس نبودند ونمی باشند

>>>   کمیشنران متقلب و دزد گذشته بعوض مجازات مکافات شدند و هر سیزده تن شانرا ریس جمهور بحیث مشاوران جدیداش تعین ومقرر کرده وبا تمام اعطای امتیازات قبلی وامنیتی شان توسط فرمان خاص ریس جکهور غنی در داخل ارگ و همکاسه خود انها را تعین ومقرر کرده است مبارزه علیه فساد از جانب ریس جمهور واقعی نیست صرف در حرف خلاصه میگردد عملی چیزی دیده نشده و مفسدین از ضیاالحق امرخیل گرفته تا نورستانی وسعادت ودیگران شان فسادی کلان را در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ انجام دادند که حتی قریب بود که منجر به تجزیه کشور ما منجر گردد وفعلا همه شان مشاورین ریس جمهور از جانب شخص ریس جمهور وبا اجرای تمام امتیازات قبلی و امنیتی طی فرمانریس جمهور در داخل ارگ بحیث مشاوران اش تعین ومقرر گردیده اند وبا این کار اعتماد نیم بند مردم از ریس جمهور بکلی به یاس ونا امیپی تبدیل گرده است .

>>>   امان الله خان هم قهرمان ملی بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است