ارگ ادعای داشتن 200 مشاور رییس جمهور را رد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۴    ۱۳۹۵/۹/۱۶ کد خبر: 125206 منبع: پرینت

ارگ ادعای برخی وکلا در مورد داشتن 200 مشاور رییس جمهور را رد کرد. برای اینکه اشرف غنی را بسیار دروغگو نپنداریم مشاوران اش به 198 می رسد.

ریاست جمهوری افغانستان ادعای شماری از اعضای مجلس نمایندگان، جامعه مدنی و شخصیت های ملی و فرهنگی را رد می کند که گفته اند رییس جمهور بیشتر از دو صد مشاور دارد.

ارگ ریاست جمهوری می گوید: بر اساس ماده 63 قانون اساسی رییس جمهور در بخش های مختف برای اهداف خاص شماری از مشاوران را استخدام نموده است.

هارون چخانسوری سخنگوی رییس جمهور به یکی از رسانه های داخلی گفت: رییس جمهور در بخش های مختلف حدود 80 مشاور دارد که در حالات ضرورت به رییس جمهور مشورت های سودمند می دهند.

سخنگوی رییس جمهور می گوید مشاوران رییس جمهور بر اساس قانون و برای اهداف مشخص انتخاب شده اند که از تجارب و کادرهای مسلکی آنان در کارهای دولت استفاده می شود، حدود 80 مشاور در 8 کمیته خاص گماشته شده اند که در هر کمیته 10 تا 12 مشاور کار می کند. دراین گزارش نیامده است که حقوق مشاوران رییس جمهور بر مبنای قانون چقدر می باشد و از چه امکانات رفاهی و امنیتی برخوردار اند.

این در حالی است که فکور بهشتی یکی از اعضای مجلس نمایندگان در نشست عمومی مجلس گفت: معاشات محافظان این مشاوران دو برابر نمایندگان مجلس می باشد.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مشوره های ارگ تمام از بانی حکومت وحدت ملی جان کری است این را مردم می داند 200 مشاور یا 100 هر چه هست مردم می داند از کجا آب میخورد

>>>   اشرف غنی .... 200مشاورداره این انسان بازهم ایقدر اشتبامیکند اگرمشاورنمیداشت چی میکرد حالا در همه کنفرانسهاونشستهاحتمایک کار .... میکنداشرف غنی اصلاآبرو نمانده برای قوم اوغان باکارهای ....اش. باید 200مشاورهمگیشان 24ساعت نظرشان بطرف این....باشد.

>>>   هر مشاور از خود مشاورین دارد درینصورت
80 x 3 میشود 240 .

>>>   از انسانهاي بيسواد، زورگو، و يا متقاعدين عودت كننده از شرق و غرب چه مشوره خواهد گرفت.

>>>   ارگ از داشتن۲۰۰ مشاور انکار نموده حق بجانب استزیرا تعداد مشاورین به ۲۰۰ نمی رسد بسیار باشد ۱۹۹ نفر است از ملا نصرالدین پرسیدند مهتاب کهنه را چه میکنند گفت ستاره میسازنداینها نیز وزیر های برکناری وریاست های ملغی شده واعضای کمیسیون انتخابات و... همه را مشاورساخته اند ویاهم شاید بیشتر از ۲۰۰ مشاور باشد انها تنها تعداد ۲۰۰ را انکار نموده اند نه بیشتر وکمنر را
تبنگ چی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است