غنی از کجا باد داشتن رسانه را فهمید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۵/۹/۱۳ کد خبر: 125051 منبع: پرینت

هر چه می خواهم با رییس جمهور شوخی نکنم نمی شود؛
مثلا ایشان در جمع نیروهای امنیتی در شمال کشور گفته است که: " از تلویزیون ها باد بیرون می شود و از شما بمب بیرون می شود" بعد خندیدند و همه لشکریان هم با اقتدار کامل خندیدند و تازه متوجه شدند که غیر از آدم ها؛ تلویزیون ها هم باد دارند و می توانند زور بزنند و در یک حمله رعد آسا انواع صداهای تُن دار و کشدار و چونکس رقم را در فضای کشور منتشر کنند.

یعنی ملت ما با این یک عدد رییس جمهور سال ها طول می کشد که بفهمند عجب موجود اسطوره ای را درصدر کشورشان داشته اند که تاکنون به این افتخار ملی پی نبرده اند. اینکه رسانه ها چطور باد دارند و نیروهای امنیتی چگونه بمب صادر می کنند کمی نیاز به تحلیل و بررسی کارشناسانه دارد؛ یعنی آگاهان مسایل باد و آلودگی هوا باید در رسانه ها توضیح دهند که منشا تولید این باد چیست؟

اصولا اگر این موضوع در مکتب های سیاسی به تحلیل گرفته شود باید روی فارمت انترگوزنالیزم در سیاست داخلی متمرکزتر شویم تا بدانیم اهمیت آن در ژیوگوزیزم از دیدگاه رییس جمهور چه بوده است؟ یا اینکه وقتی رییس جمهور می گوید از ارتشیان عزیز بمب خارج می شود باید می گفتند که دقیقا از کدام نقطه استراتیژیک شان بمب خارج می شود؟ اینها واقعا سوالاتی است که باید رییس جمهور توضیح دهد تا در سطح جهان همه به صورت عمومی بدنام نشوند...

سخنگوی شماره چندم رییس جمهور یعنی دواخان مینه پال هم گفتند که ما بررسی می کنیم که اصلا رسانه ها باد دارد یا ندارد و اگر دارد رییس جمهور این باد را با کدام قوت ملی استشمام فرموده اند و بینی مبارک شان از کدام حس ماورای بویایی برخوردار است که سی میلیون نفوس دیگر به آن درک نرسیده اند. شبکه دفاع از خبرنگاران نیز گفته است که ما تحقیق کردیم که هیچ رسانه ای قادر به باد خارج کردن نیستند و باید رییس جمهور معذرت بخواهد و اگر رییس جمهور معذرت نخواهد همگی با هم بصورت یکصدا در فضای کشور بادمان را در جهت ارگ ریاست جمهوری شلیک و عطرآگین می کنیم. اما حکومت تعهد سپرد تا در رابطه به این موضوع یک هیات حقیقت یاب با افراد صاحب تجریه تشکیل گردیده تا با رسانه هایی بی جهت بادشان می رود وارد مذاکره شوند و آنان را به فضای صلح و عاری از تولید صداهای مخالف سلیقه رییس جمهور دعوت کنند.

حالا اگر واضحتر بحث کنیم متوجه می شویم که ما نزدیک به پنجاه تلویزیون داریم که اگر همزمان زور بزنند و در فضای معطر کشور باد تولید کنند؛ واقعا شما فکر می کنید هوای کشور مسموم نمی شود؛ اینکه رییس جمهور چطور متوجه شده از تلویزیون ها باد تولید می شود خودش سوال بزرگی است که جامعه جهانی و مدافعان آزادی بیان و مطبوعات به ان پاسخ دهند که سیاست جدید حکومت وحدت ملی در رابطه به نقش گوزیزم در ادامه روند آزادی مطبوعات در کشور چیست؟

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر است تا تفسیر این موضوع از معاون سخنگوی ( آقای شاه حسین مرتضوی ) که قبلا در رسانه ها کار کرده پرسان شود تا برامدن باد از تلویزون ها و بمب از نیروی های امنیتی را از منظر سیاست تحلیل نماید.

>>>   رسانه‌های افغانستان در اختیار دشمنان هستند و کوشش میکنند تا اذعان مردم ما را خراب بکنند و تفرقه بیندازند و به نفع کسانی کار میکنند که اعمال بیگانگان هستند.
علی از بامیان

>>>   آخ مردم از خنده واقعا رئیس جمهور عجیبی داریم. از سربازان ما بم بیرون می شود پس هیچ نیازی به خریدن بم نداریم. این کشورهای دیگر است که بیایند از اشرف غنی بخرند. شاید مرادش از بمی که از سربازان بیرون می شود همان باد با صدای بلند باشد که با خوردن نخود و لوبیا در شکم آنان تولید می شوند.

>>>   تنها تلویزیون های انالوگ باد دارند تلویزیون های دیجیتال باد ندارد

>>>   گپهاي بابه غني يك اندازه حقيقت دارد، رستانه ها آزاد نيستند، همه شان أفكار تمويل كننده هايشانرا ترويج ميكنند، اگر آزاد هستند، پس چرا رسماً مصارف و منابع تمويل شانرا روشن نميسازند، اكثر ميز هاي مدور هدف تخريب أفكار عامه را دارد، با چند نكتائي و چادر نيمه نميشود أفكار مردم افغانرا روشن ساخت، سريالهاي مزخرف، تحقير و توهين افغانهاي اصيل توسط عده مزدور و اوباش همه و همه دلالت به اجير بودن رستانه ها ميكند.

>>>   رسانه ها وتلوزیون های مانند طلوع و یک و بیات و نگاه و بعضی دیگر شان توهین به ریس جمهور میکنند مثلا نامه نگار تلوزیون طلوع از یکی نمایندگان شورای ملی که شما را ج به ریس جمهور ....چی میکوید در بعضی ممالک این نامه نگار را اعدام میکنند و در ممالک مترقی نامه نگار را به محکمه میکشند که ثابت کنید گفتار تانرا این تلوزیون ها زهر پاش هستند و هم ستون پنجم هستند که برای باداران خارجی خود کار میکنند و وطن فروشی میکنند و غیره و غیره
بصیر نظری

>>>   شايد اوردوى ملى عوض غذا باروت ويا مواد بمم سازى بخورند سوال اينجاست اكر به اينطور سادكى اوردى مابم جور كنند دشمن اصلا جانس ندارند امديم سر باد هاى تلويزون. ازتلويزون ها خواهش ميكنم باد خويش را اخراج نكنند بخاطريكه هواى كابل بيسار الوده است واكر ميكنند يك جاى مناسب دور از شهر ازدههام يك جاى كوشه وكناره بروند كه حتا صدايش هم بكوش كس نرسد وباقى مردم باد خويش را ببندند با احترام برادر تان باد بند !

>>>   ثاقب عزیز مرا ازخنده کشتی،یوسفی نژادم. جناب شما بحیث کارشناس ارشد این پروژه.

>>>   اصولا اگر این موضوع در مکتب های سیاسی به تحلیل گرفته شود باید روی فارمت انترگوزنالیزم در سیاست داخلی متمرکزتر شویم تا بدانیم اهمیت آن در ژیوگوزیزم از دیدگاه رییس جمهور چه بوده است؟ یا اینکه وقتی رییس جمهور می گوید از ارتشیان عزیز بمب خارج می شود باید می گفتند که دقیقا از کدام نقطه استراتیژیک شان بمب خارج می شود؟ اینها واقعا سوالاتی است که باید رییس جمهور توضیح دهد تا در سطح جهان همه به صورت عمومی بدنام نشوند...
ع

>>>   سلام به همه ! اكر راست ببرسيد اصلا ريس صاحب بيخبر است بنظر بنده تقريبا جهل سال ميكذرد باد ما افغانها رفته بى باد اكر باد ميداشتيم به اين سردركمى نميبوديم بااحترام برادر تان بى باد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است