اخراج بیش از 12 هزار پناهجوی افغانستانی از آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۵/۹/۷ کد خبر: 124779 منبع: پرینت

آلمان اعلام کرده است که 12 هزار و 539 مهاجر افغانستانی را وادار به ترک این کشور خواهد کرد.

به گزارش روزنامه اوسنابروکر: این تصمیم دولت آلمان در شرایطی اتخاذ شده است که وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم تر شده و در ماه های گذشته ده ها هزار تن از شهروندان کشور بر اثر درگیری ها بی خانمان شده اند.

بر اساس این گزارش، وزارت داخله آلمان اعلام کرده است که مراکز شهرهای افغانستان از امنیت کافی برخوردار است و آن دسته از پناهجویان افغان که اخراج می شوند می توانند در این شهرها سکونت داشته باشند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز بر اخراج اجباری پناهجویان افعانستانی از این کشور تاکید کرده بود و گفته بود که برخی از مناطق افغانستان امنیت دارد و افغانستانی ها به جای مهاجرت می توانند در مناطق امن این کشور زندگی کنند.

گفته می شود بیش از 200 هزار تن از شهروندان افغان در طول چند دهه گذشته به آلمان سفر کرده اند که پناهجویانی که در یک سال گذشته به آن کشور سفر کرده اند به تدریج در حال اخراج شدن هستند.

افغانستان بیش از هفت میلیون مهاجر و پناهجو در کشورهای جهان دارد که حدود سه میلیون تن از آنان در پاکستان و 2 میلیون و 500 هزار نفر در ایران بسر می برند و تنها کمتر از یک میلیون نفر به سایر کشورهای جهان مهاجرت کرده اند.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خبر بسیار خوب! بخاطریکه افغانستانی ها اند.

>>>   پشتون هارا قبول میکنند چی افغانستانی ویا هم پاکستانی اما تاجک هزاره وازبک را اخراج میکنند. نظر به قرار داد غنی با اتحادیه اروپا
مهاجرانی از فرانکفورت ماین

>>>   افغانستاني ها بايد مثل بقيه ملت ها خود غيرت بنمايند و بجای ترک وطن دست ها برهم بدهند و امنيت را برقرار سازند و حکومت شايسته بر کار بياورند. اين اختلاف های قومي بر کنار بگذارند. اين همه اختلاف ها نشان بي فرهنگي مي باشد

>>>   اين بيش از هفت ميليون مهاجر و پناهجو از خاطر چي هست که غيرت و مسئوليت بر نمي دارند از برای کمک و کوشش از برای آباداني و ساختن وطن؟ خوش نشستن در جای ديگر و گلايه کردن هنر نمي باشد

>>>   تا وقتی کی از نامهای مجاهدین در افغانستان استفاده بیجا میشود ما نمیایم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است