دلبر نظری: طلسم سکوت زنان را در جامعه بشکنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۵/۹/۳ کد خبر: 124597 منبع: پرینت

سمینار روز جهانی منع خشونت علیه زنان در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امروز چهارشنبه، 3 قوس 1395 مراسم تجلیل از روز جهانی منع خشونت علیه زنان در کابل دایر گردید.

دلبر نظری وزیر امور زنان در این مراسم گفت: خشونت علیه زن یک پدیده جدی جهانی می باشد که در طول تاریخ بشر و در همه فرهنگ ها و در همه طبقات اجتماعی و نژادی وجود داشته است.

وی افزود: به همین دلیل است که حرکت جهانی تحت عنوان کمپاین شانزده روز منع خشونت علیه زنان از تاریخ 25 نوامبر تا ده دسامبر مصادف با روز جهانی حقوق بشر همه ساله دایر می گردد.

نظری در ادامه گفت: هدف اساسی این کمپاین بالا بردن آگاهی عامه، بسیج مردم در همه سطوح، برای ایجاد تغییر است. شعار انتخاب شده جهانی امسال سرمایه گذاری برای زنان با هدف محو خشونت علیه زنان است. که البته با در نظرداشت شرایط کنونی کشور خودمان، وزارت امور زنان شعار ملی تحت عنوان اقدامات ارزنده و فراگیر توسط هر فرد جامعه برای محو خشونت علیه زنان را انتخاب کرده است.

وزیر امور زنان می گوید: برای زنان افغان از کمپاین سال گذشته تا اکنون فراز و نشیب های زیادی رقم خورده است که زندگی آنها را دچار نوسانات جدی کرده است. تداوم جنگ، فقر، بی سوادی، محرومیت زنان را در گوشه های مختلف این کشور به صورت جدی متاثر ساخته است.

وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم، سطح آگاهی زنان را بالابریم و طلسم ترس و سکوت را در جامعه بشکنیم. عرایض و شکایات زنان را ثبت و پیگیری کنیم تا با این کار نه تنهازنان، بلکه کل جامعه را به آرامش برسانیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای کاش اینها را خودت مینوشتی و میخواندی و یا از یاد مینمودی همین استعداد در وجود یک وزیر ما دیده نمیشود از کجا برای بلند بردن ضرفیت ها شروع کنیم از وزرا پس کی ها برای بلند بردن ضرفیت فعالیت نماید آنهائی که استعداد کاری و ضرفیت دارند بیکار بی واسطه و بی پول هستند پس به یک جامعه که وزیرش چیزی را نمیداند چگونه به قله های بلند موفقیت برسیم ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است