اخطار اشرف غنی به صیقل در باره حکومت وحدت ملی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۵/۹/۲ کد خبر: 124539 منبع: پرینت

يک منبع موثق می گويد كه اخيرا اشرف غني احمدزی، محمود صيقل، نماينده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد را در دفتر كارش فراخوانده و گفته است كه حق ندارد در سازمان ملل و مجالس بين المللي از نام «حكومت وحدت ملي» نام ببرد.

ریيس حكومت وحدت ملی از آقای صيقل خواسته تا پس از اين در سازمان ملل و مكاتب رسمی، به جای كاربرد «حكومت وحدت ملي» از نام جمهوری اسلامی افغانستان استفاده نمايد.

منبع می افزايد، آقای صيقل از اين برخورد غنی به ریيس اجرایی شكايت می كند؛ اما داكتر عبدالله به عنوان يک طرف اساسی حكومت وحدت ملی، به جای اينكه در دفاع از آقای محمود صيقل قرار بگيرد، برعكس به آقای صيقل توصيه می كند كه آنچه ریيس جمهور می گويد او (صيقل) به آن عمل نمايد.

هارون معترف

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افرین داكتر عبدالله

>>>   دورغ شاخدار است محترم غنی صیقل را بخاطر کاندید نمودن در پست وزارت امورخارجه فراخوانده بود.
غلام نبی اچکزی

>>>   آقای عبداللله واقعاکه خنثی گردیده است.
ع

>>>   اینها همه تشنه قدرت و ثروت هستند ورنه هرکی میداند که هیچ دولت دیگر بنام وحدت ملی افغانستان را نمیشناسد فقط بنام دولت جمهوری اسلامی افغانستان گرچی در حقیقت اسلامی هم نیست این مانند ان است که بعضی ها خود را افغان نمی‌گوید در افغانستان چون شیاطین به جنگ اندازی های قومی بخاطر بقای خود دامن میزند اما همان اشخاص به خارج از کشور باز بنام افغان خود را معرفی میکند چون دیگران صرف بنام افغان می‌شناسند نه دیگر نام ها.. پس این حکومت خیانت ملی باد مثل ادم ها رفتر کند در خارج از کشور ورنه جیره مزدوری شان از طرف باداران شان بند خواهد شد باز چی خواهند کرد چون به پول غلامی بزرگ شدن ... وای بران روز که روز معشر باشد و ما حساب ده نزد الله مهربان باشیم...

>>>   اشرف غنی درست گفته : نام رسمی حکومت جمهوری اسلامی افغانستان است که از وحدت دوجناح انتخابات تشکیل گردیده
ر

>>>   برادرجان ریس جمهوری یعنی چه خوب کرده هرچه میگوید باید افرادش عمل کنند شرم است کسی مخالف امر ریس جمهور کاری انجام دهد صرف درصورت که امر ریس جهمور خلاف منافق ملی باشد گپی جداست
امینی فراهی

>>>   اين تبصره ها ، مانند پاليدن استخوان در .... است، نام رسمي و بين المللي افغانستان، جمهوري اسلامي افغانستان است، نه كم نه زياد. اگر صيقل راستي حكومت وحدت ملي را بجاي جمهوري اسلامي مورد استفاده قرار داده باشد، دلالت از كم سوادي اش ميكرده و خانه غني جان آباد كه برايش تذكر داده است، و جواب عبدالله جان هم بر حق است، خانه اش آباد كه دهن كجي نكرده است.

>>>   همجو صحبت ها نمایندگی از اثرگذاری آقای صیقل در سیاست های کشور و جهان میکند. میگویند سخن های آقای صیقل در سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی در این شب و روز جایگاه خاص خود را پیدا نموده است. غنی وارخطا شده است که مبادا صیقل پای از چته بیرون کند.
کارمند وزارت امور خارجه

>>>   زنده باد محمود صيقل ریس جمهور کاندید افغانستان .

>>>   داکتر عبدالله داره چهره دومی اش را نشان میدهد.هههههههههههه

>>>   هارون معترف، معلوم میشود که به حرف خود یقین و اعتراف نداری و من به خودت نام هارون غیر معترف را میدهم. همه را غلط گفتید. بهتر است وقتیکه از شخصی و یا خبری صبحت میکنی اول وجدان و ضمیر خود را همیش در مقابل واقعیت و حقیقت جلو بگذاری. صیقل صاحب فوق العاده انسان با درایت و فهمیده در همه امور و خصوصاٌ بخش دیبلوماسی است یعنی هیجگاه خود را در همچو موقف قرار نمیدهد که کسی به او کدام حرفی بد بگوید چه رسد به اخطار. برخلاف ادعاء نا موجب خودت غنی اعتراف کامل به اهلیت و درایت صیقل صاحب دارد و همیش ار خدمات وی را در برابر مردم افغانستان به نیکی و پاداش یاد مینماید. و هم شاهد ابن ادعا عکس هر دو آنهادر یک فضای دوستانه است که چند روز قبل در همین ویب سایت نشر شد. مثلکه خودت شبانه در خواب ملاقاتها را سر چپه میبینی.
عیان

>>>   امروز حکومت وحدت ملی بگوید پس فردا حکومت دوسره افغانستان بگوید کاری خوبی نیست ، بین خود ما هرچه باشد دربیرون باید راست باشیم مثلا بعضی مردم میگویند حکومت هفت نفره ، صیقل هم باید بگوید؟
درمعرفی نامه اش به ملل متحد نوشته شده نماینده حکومت جمهوری اسلامی افغانستان !

>>>   مردم شریف خراسان زمین
بیایید یک بار برای همیشه تصمیمی بزرگ گرفته وبا اتحاد
از این قوم وحشی وفرهنگ نا پذیر خلاص شویم وبه ان شکوه وعظمت خراسان بزرگ دست یابیم این قوم بی فرهنگ را با اماراتش بگذارید تا بر سر روی هم بزنند ویکصدا نام زیبای خراسان را فریاد بزنیم ونام ننگین وهمراه با اه وناله افغانستان را به همین وحشی های پشتون واگذاریم .

>>>   اگر در متن فارسي يي كه مي نويسي حرمت زبان را نگه نمي داري و از به كار گيري "دانشگاه" ابا مي ورزي، نبايد از من برنجيد اگر شما را از شمار دوستانم كشيدم.
نميخواهم با كسي دوست باشم كه در برابر مسايل هويتي خود بيتفاوت است و يا آن را براي خوشي خاطر كسي معامله ميكند.

>>>   این یک واقعت است که باید جمهوری اسلامی افغانستان ګفته شود وحدت ملی یعنی چی. و باید ګفته شود یک شاخه چور وچپاول و دزدان حکومت جمهوری اسلامی که نماینده ګی اش را عبدالله میکند.

>>>   از بسكه اين ها قران خوردن و پيمان كردن و شكستند، باور كردنم مشكل پيدا كرده است!

>>>   سلام به برادران کی اظهارنظرکردن دببرون از افغانستان حکومت وحدت ملی معنی ندارد جمهوری اسلامی افغانستان است باید جناب صیقل این الپاز رابه کار ببرد جمهوری اسلامی افغانستان
پاینده باد افغانستان

>>>   آقای صیقل حقیقت را میگوید وما به نام جمهوری اسلامی دولت نداریم و نام دولت وحدت ملی دولت داریم که در یکطرف این شرکت سهامی آقای ریس حمهور و در طرف دیگر آن اقای ریس اجرایه قرار دارند محمود صیقل از واقعیت ها حرف می زند که این دولت وحدت ملی اقای جان کری دست بلند کرد ه است که سازمان ملل دولت وحدت ملی را می شناسد نه کدام دولت دیگر ا .
زره

>>>   بـــه ( عـیـان )
چیزی که عیان است چی ضرورت به بیان است ! غ صیقل را احضار کرده تا کمی سیاستش را صیقل دهد ودرست صحبت کند ، نام حکومت جمهوری اسلامی افغانستان است ، او رفته درانجا میگه جمهوری اسلامی حکومت وحدت ملی افغانستان! حالا تو عیان کن کی درست میگه؟
ر

>>>   تو (ر) خود را اینقدر ازار نده و خواب های سر چپه خود را بالای دیگران تحمیل نکن فقط همین را قبول کن که حکومت وحدت ملی افغانستان درست است. و این بکلی عیان است که حکومت غنی نه جمهوری است و نه اسلامی.....

>>>   برادران عزیز ومحترم دولت فعلی افغانستان که متشکل از دو جناح به وساطت آمریکا وسازمان ملل به وجود آمد حکومت وحدت ملی 50 جمع 50 است زمانی ما دولت اسلامی افغانستان گفته میتوانیم که ریس جمهور را مردم کشور توسط یک انتخابات سری بدون تقلب تعین نمایند برای فعلا نتنها برای مردم کشور بلکه برای جهانیان معلوم است که اشرف غنی به امضای عبدالله ریس جمهور شده وعبدالله به امضای اشرف غنی ریس اجراییه شده است که یکی با دیگری بستگی دارد سازمان ملل خودش در ساختار حکومت وحدت ملی سهم دارد خوب اینکه در داخل کشور رسانه های سمعی وتصویری نام حکومت را چگونه میگیرند چرا جلو گرفت نمی شود در حالیکه همه رسانه ها زیر اداره دولت کار میکنند همچنآن رمضان بشر دوست حکومت ع و غ میگوید چرا تنبه نمی شود اقای سعیدی حکومت دو سره میگوید چرا تنبه نمی شود چندین مثال های دیگر وجود دارد برای فعلا کافی است با احترام حقگو کابل

>>>   به عیان !
درقانون اساسی نام حکومت جمهوری اسلامی افغانستان است که این برای همه عیان است وقتی نام حکومت تغیر میکند که بازهم لویه جرگه را صیقل صاحب دایرکند وبگوید نام حکومت بایدبه وحدت ملی تبدیل گرددبرای دوسال باقی مانده ئوره اش

>>>   بهترین کار ره آقای غنی و آقای عبدالله انجام داده, صیقل هم خوده در جمله 50 و 50 حساب میکنه

>>>   محمود صیقل نماینده دولت افغانستان در سازمان ملل است . و باید خود را نماینده افغانستان معرفی کند حکومت وحدت ملی در خارج معنی ندارد .

>>>   به نظر من این حکومت نه وحدت ملی است نه جمهوری اسلامی.
فقط حکومت وحشت ملی مردم بیچاره مارا به گروگان گرفته اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است