حالت خوابیدن بر سلامتی شما تاثیر دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۹    ۱۳۹۵/۸/۲۹ کد خبر: 124421 منبع: پرینت

افراد هنگام خواب شبانگاهی در وضعیت های مختلفی قرار می گیرند که برخی از آنها می تواند به سلامتی آسیب برساند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال دیلی، برخی اوقات پس از یک شب خواب آسوده و کامل، وقتی بیدار می شویم، کمی احساس بی تعادلی داریم مطمئنا این نبود تعادل هر علتی می تواند داشته باشد اما یک مطالعه جدید نشان می دهد وضعیت خوابیدن در سلامتی بدن از مدت زمان خواب بیشتر تاثیر می گذارد.

به عبارت دیگر، گرچه خواب ناکافی می تواند سبب افزایش وزن، از دست دادن حافظه و افزایش اضطراب شود و در موارد شدیدتر کم خوابی یا بیخوابی سبب ساز بیماری دیابت و آلزایمر است، اما وضعیت خوابیدن نیز می تواند نقش موثری در سلامتی داشته باشد.

وضعیت های نامناسب دراز کشیدن پیامدهایی همچون گردن درد، سردرد، اختلال در گردش خون و تنفس را در پی دارد.
از این رو محققان خوابیدن روی شکم، پهلو و پشت را که می تواند سلامتی انسان را تحت تاثیر قرار دهد، مورد توجه قرار داده اند.

**خوابیدن روی شکم
دکتر هومن ملامد جراح ستون فقرات ارتوپد گفت: 80 درصد مردم در طول زندگی خود دچار مشکلات کمردرد می شوند که وضعیت خوابیدن آن را ایجاد و یا تشدید می کند.

**به پهلو خوابیدن
خوابیدن به پهلو می تواند گزینه خوب و بی خطری برای مبتلایان به گردن درد یا کمر درد و نیز برای افرادی باشد که خروپف می کنند.
این وضعیت خواب را معمولا زنان باردار ترجیح می دهند، هر چند اگر صحیح انجام نشود می تواند منجر به فشرده شدن اعصاب در بازوها و پاها می شود؛ کارشناسان توصیه می کنند که در خوابیدن به پهلو، پاها کمی به سمت سینه جمع شود و یک بالش بین دو پا قرار گیرد.

به پشت خوابیدن**
اگر دچار گردن درد و کمر درد هستید، بهترین وضعیت خوابیدن به پشت است؛ در این حالت ستون فقرات با قرار گرفتن در وضعیت طبیعی استراحت می کند.
به گفته دکتر ملامد، در عین حال، دراز کشیدن به پشت می تواند باعث تشدید خروپف و آپنه خواب شود و در صورت لزوم برای خوابیدن در این وضعیت، برای اینکه به گردن فشار وارد نشود، حتما باید از بالش ارتوپدی استفاده شود که کمی سر و گردن را بالا نگه دارد.
گرچه این حالت خواب می تواند برای افرادی که خروپف می کنند مفید باشد، اما برای افرادی که مبتلا به گردن درد و پشت درد می تواند مضر باشد و بیماری آنها را تشدید می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کار فزیکی شاقه دوامدار انجام دهید و یا سپورت دوامدار و شاقه کنید. شما میتوانید راحت بخوابید. به هر حالتی که میخواهید. در جریان خواب اگر به یک حالت دوامدار بخوابید و عضلات بدن شما تحت فشار بیاید، این حالت مستقیمأ به مغز شما انتقال میکند و شما بیدار میشوید و مغز شما به شما خبر میدهد که باید موقعیت خواب خود را عوض کنید و به پهلوی دیگر و یا تخته به پشت و یا بر روی شکم بخوابید.
اگر کار فزیکی شاقه موقت و یا سپورت شاقه موقت، مثل یک روز و یا دو روز کنید و بعدأ رها کنید و دوامدار نباشد، شما را از درد استخوان ها و عضلات و مفاصل درست خواب نخواهد برد و شما در هنگام خواب درد احساس میکنید.
هرچقدر معیاد کار شاقه و سپورت دوامدار باشد و چندین ماه و سال را در بر بگیرد، به همان اندازه شما در هنگام خواب احساس درد کمتر میکنید و شما راحت میخوابید.
ناگفته نباید گذاشت که وجود انسان از چند صد عضله ساخته شده است که در هنگام سپورت باید تمام این عضله ها به حرکت بیایند و تقیویه شوند و همچنان اندازه تمرین هرکدام ازین عضله ها که چه اندازه فشار بالای آن وارد شود و چگونه رشد کنند، به یک ترینر سپورت و دستگاه های سپورتی و همچنان دانش سپورتی ضرورت دارد. در غیر آنصورت بدون در نظر گرفتن قدرت جسمانی خویش و دانش سپورتی و ترینر و دستگاه های سپورتی، فشار زیاد بر عضله ها و مفاصل وجود شما، شاید در عوض فایده، بر وجود شما سبب عارضه و نقض گردد.
بنأ به این امر باید جدأ متوجه باشید.
همچنان کار های دماغی نیز میتوانند سبب خستگی مغزی برای شما شوند و در نتیجه سبب خواب شما شوند. این که سبب خواب راحت و یا غیر راحت شما میشوند، تعلق به نوعیت فعالیت دماغی شما است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است