نمونه هایی شاهکاری های استخبارات جهان و شاهکار های ما
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۵/۸/۲۰ کد خبر: 123985 منبع: پرینت

باید نخست از کشور مکار و حیله گر روباه پیر انگریز شروع کنیم که درهمچو موارد استاد همه است :
1-سید جیکاک، اوکه در اصل افسر نظامی انگلیس بود برای تامین منافع کشسورش وارد ایران شد مدت هفت سال را برای یک خان محلی بختیاری در منطقه نفت خیز ایران ساحه که بنام مسجد سلیمان یاد می شود بشکل یک فرد کـر و لال چوپانی کرد، در این مدت لسان محل را مانند لسان مادری خود آموخت و وارد علوم دینی شد و بدرجه اجتهاد رسید. پیش نماز مسجد شد و با استفاده از نیرنگ و جادو تحت نام معجزه و کرامات شهرت و اعتبار زیادی کسب کرد.

یکی از ترفند هایش عصای معروف او است که با آن معجزه می کرد و وقتی آنرا به بدن کسی می زد به آن شوک عجیبی منتقل می شد. جیکاک مدعی بود عصای او بهترین وسیله برای تشخیص حلال زاده بودن افراد است، بعدها فاش شد که در عصای معجزه آسای مستر جیکاک جز یک بطری خشک الکتریکی و یک مدار ضعیف انتقال برق هیچ چیز وجود نداشته، او از این عصا استفاده بسیار برد و به مردم می گفت که چون صاحب کرامت است شبها به اذن خدا نوری در پیش پایش روشن می شود تا بتواند راه را از بیراه تشخیص دهد. مردم شگفت زده بارها شب به دنبال وی راه می افتادند تا شاهد درخشش نور در پیش قدم های وی باشند.

در مجلسی او حاضران را دروغگو معرفی می کرد و هنگامی که قرار بر اثبات شد، کبریتی روشن کرد و گفت: هرکس راست بگوید این کبریت ریشش را نمی سوزاند. اول کبریت را به ریش خود گرفت که نسوخت سپس ریش تمام افراد ساده لوح حاضر را سوزاند. به آنها قبولاند که دروغ گفته اند و البته بعد ها مشخص شد که ریش او مصنوعی و نسوز بود. با اشاره عصایش بوتهایش جفت می شدند، که اصلا دو مقناطیس در انها جابجا بوده است.

اقدام بعدی جیکاک پوشیدن لباس روحانیت و عمامه وی بود. جیکاک مجلس وعظ و منبر برپا می کرد و آخرش هم روضه امام حسین می خواند و وسط روضه موقعی که همه داغ می شدند ناگهان عمامه خود را به درون آتشی که وسط مجلس بود پرتاب می کرد.! عمامه نمی سوخت و جیکاک آنرا به عنوان معجزه خود بیان می کرد و ادعا می کرد که سید واقعی او است. هیچکس را به سیدی قبول نداشت چون عمامه آنها در آتش می سوخت. از اینجا بود که او به «سید جیکاک» معروف شد.

او که غرض اصلی اش موضوع نفت ایران بود شعری را در ذهن عامه جانشین کرده بود :تو که مهر علی را در سینه داری برای چه به دنبال ملی شدن نفت هستی.

ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﻣﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺩﺭﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪﻡ ﻭ ﺍﻭ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﻡ ﻧﻬﺎﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ: "ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﮕﻮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺳﯿﺎﻩ ﻭ ﻧﺠﺲ (ﻧﻔﺖ) ﺩﻭﺭﯼ ﮐﻨﻨﺪ " ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺍﺩﻋﺎﯾﺶ ﭘﯿﺮﺍﻫﻦ ﻭ ﻋﺒﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ ﻭ ﺍﺛﺮ ﺳﻔﯿﺪﯼ ﺩﺳﺘﯽ ﺭﻭﯼ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺭﮐﯽ ﺑﺮ ﺣﻘﺎﻧﯿﺖ ﻣﻦ بعد ها ﺍﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺗﮑﻪ ﺍﯼ ﮐﺎﻏﺬ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻞ ﺩﺳﺖ ﺑﺮﯾﺪﻡ ﻭ ﺭﻭﯼ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺯﯾﺮ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺩﺍﻍ ﺟﻨﻮﺏ ﻣﺎﻧﺪﻡ ﺗﺎﺧﻮﺏ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺍﻥ ﮐﺎﻏﺬ ﺗﯿﺮﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺛﺮ ﺩﺳﺖ ﺑﺮ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﻡ ﻧﻘﺶ ﺑﺒﻨﺪﺩ.

ﺟﯿﮑﺎﮎ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺩﻫﻪ ۱۳۲۰ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪﯼ، ﻓﺮﻗﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪٔ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻃﻠﻮﻋﯿﺎﻥ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﻣﯽﺷﺪﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻇﻬﻮﺭ قریب الوقوع ﻣﻬﺪﯼ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﻮﺩﻩﺍﻧﺪ. آنها شایع کردند که تا چند روز دیگر مردم همه میمیرند یا به پشه تبدیل می شوند. تعدادی مردم با شنیدن آن هرچه مال داشتند حلال و مصرف کردند، تعدادی با پرچم ها علی علی گویان به زیارت ها و قبور رفته طلب بخشایش می کردند، این جاسوس را مردم لقب سید جیکاک می دهند.

2-یا یک جاسوس هند در دهه هفتاد خود را تا محل آزمایش و تحقیقات اتمی پاکستان می رساند. چند فرد همکار با این برنامه را جذب می کند. از آرایشگاه نزدیک به این محل موی سر افراد متخصص را که در ان مجتمع کار می کردند می گیرد و به هند می فرستد. هندوستان با لابراتوار آن در می یابد که پاکستان مصروف ساختن بم اتم است. موضوع افشا می شود و حکومت پاکستان چند پاکستانی را که با جاسوس هندی همکاری کرده بودند اعدام می کند.

3-یک جاسوس شوروی از طریق کانادا با نام مستعار داخل امریکا می شود. مخفیانه با کارکنان و متخصصین اتمی امریکا در تماس می شود و همه اطلاعات اتمی امریکا را به شوروی می فرستد. فرمول ساختن بم اتم و امثال آن چند گروپ دیگر تشکیل می دهد و به نفع کشورش هرکاری انجام می دهد. او بعد از فعالیت های زیاد شناسایی و دستگیر می شود و بالآخره با پیلوت امریکایی تبادله می شود. حتی تا دم مرگ کسی از نام اصلی اش آگاه نشد. بعد از مرگ و دفن فامیلش برمقبره او نوشتند (آرامگاه فیشر)

4-یک جاسوس یا عضو آی اس آی پاکستان در زمان حکومت نجیب از پیشاور با همراهی چند تن از اشرار خود تا به قرغه فرقه هشت محل ذخیره گاه راکت های اوراگون لونا بی ام 12 و بی ام 14 رسانده پوسته محل را با تهدید و جابجایی یک داشکه به سمت شان آنها را وادار به سکوت و عدم عکس العمل می کند. از انجا گذشته با انداخت راکت ذخیره گاه بزرگ را منفجر می کند. شعله های انفجار فضای منطقه را روشن و تاریک می سازد. ساعت قریب ده بجه شب نجیب رییس جمهور، گلاب زوی وزیر داخله و وزیر دفاع به محل می روند. اولا از نزدیکی محل که کودکستانی بود آنرا تخلیه می کنند. جاسوس پاکستانی که موفقانه وظیفه اش را انجام داده دوباره به کشورش برمی گردد، توسط جنرال ضیاء الحق به سینه اش مدال تعلیق می شود.

5-سازمان استخباراتی کشور ایران، عبدالمالک ریگی رهبر مخالفان مسلح شانرا ازداخل طیاره در حال پرواز خارج از مرز هوایی شان شناسایی دستگیر و به عدالت تحویل می دهد.

حالا از شهکاری های ریاست امنیت ملی کشور خود ما :
6-یک عضو ریاست امنیت ملی افغانستان در شرقی ترین ولایت طفل هشت ساله یک فامیل غریب را که برای جمع نمودن کاغذ پاره ها و پلاستیک ها مصروف بود با فریب برای جمع نمودن شاخچه های درخت بداخل باغ خود می برد و بر او تجاوز می کند.

7-سه عضو ریاست امنیت ملی توسط پرسونل حوزه پنج امنیتی به اتهام سرقت مسلحانه و قتل و دزدی بالفعل دستگیر می شوند و در تلویزیون با سلاح شان نمایش داده می شوند.

حالاببینید تفاوت عملکرد بین سازمان های استخباراتی منطقه و جهان با کمپنی خصوصی وردک و لوگر و پنجشیر تا کجا است. آنها مصروف چی هستند و اینها چه می کنند.
درحالیکه پول و امکانات تخنیکی در اختیار اینها قرار داده شده است از قبیل وسایل نفود در انترنت اختراق سمع، حتی تعقیب افراد توسط ستلایت، کمره ها و دوربین ها، حتی وسایلی که کشورهای همسایه ندارند. اما کجا است نتیجه اش؟

گیلگمش
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بعضی از اعضای رهبری ریاست امنیت ناملی وقتی دزدی را استخدام میکنند از او برای اختطاف تاجر ها صراف ها کارمیگیرند اضافه از یکسال دوسال بیشتر توسط اوپول جمع نمیکنند چون هراس دارند موضوع افشا شود برای اینکه دزد مستخدم شان باراز هازیر خاک شوداورا از بین میبرند مانند زبیر پنجشیری ، حبیب استالفی ، تازمانیکه از دست آوردهایش استفاده میکنند کسی اورا دستگیر کرده نمیتواند چون اینها از پیش اورا باخبر میسازند،

>>>   در زمان شوروی سابق امریکائی ها تعمیر سفارت شانرادر مسکو بنا میکردند برای اینکه هیچ اثری از جاسازی وسایل جاسوسی توسط کاجی بی ممکن نشودمواد ساختمانی را از امریکا انتقال میکردند در زمان نزدیک به تکمیل شدن ساختما ن تعمیر جاسوسان روسی دختر زیباروی را فرستادند تا پهره دار تعمیر را مصروف بسازدوخود شان داخل شده وسایلی را جابجا ساختند بعد تر که امریکائی ها آگاه وجستجو کردند با تعجب دریافتند که پیشرفته ترین وسایل استراق سمع که اختراع خود امریکا ئی ها بود وفکر میکردند روسها ازین تخنیک شان بی خبر اند توسط روسها ساخته ودرانجا جابجاشده بود،
گیلگمش

>>>   برادران و خواهران من!!!!
فساد اداری و تعصب مذهبی و نوکری برای بیگانه و تحجر و قوم پرستی در افغانستان ریشه دوانده
تا زمانی که در کشور ما جنگ است حقوق زنان و تحصیل و برابری حقوق زنان و مردان روی هوا است
رستم داد از کشورx

>>>   تحليل شما به اين دليل رد ميشود كه مشاور امنيت ملي كشور بزرگترين مدال افتخار را از رئيس جمهور به سينه ميزند حتمأ شمشير بزرگ زده، كه فعاليهاي او ورئيس امنيت ملي در اعلاميه ها و اخبار منابع استخباراتي روسيه هم نشر شد كه در مورد كمك انتشار فعاليت طالبان و داعش در افغانستان توسط ايشان شواهدي را نشان ميدهد، لهذا اين مهارتها را دست كم نگيريد
كابلي

>>>   از ریساتی که اتمر و استانکزی در راس ان هستند چی انتظار دارید؟

>>>   عجب.
ع

>>>   با تقدیم سلام نگارش نفوز جاسوسان استخبارتی را مطالعه کردم جای تعجب نیست
سیستم استخباراتی جهان ایجاب همجو هرکات را می نمایدکاملا دقیق است قصه ملا مسجد پل خشتی که یک انگلیس بود و سالها نمازگذاری کرد شنیده باشید در امنیت ملی ما خود رهبری اش جاسوس کشور هامتخاصم است ضرورت به نفوز جاسوس ندارندیک کس نه بل کسها.؟ بخیر باشید اباد باشید
( محمود)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است