افغانستان مجمع الجزایر فقر شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۸    ۱۳۹۵/۸/۶ کد خبر: 123195 منبع: پرینت

از هر سه افغانستانی یک نفر در زیر خط فقر است و از هر صد نفر افغانستانی چهل نفر بیکار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper) سیف الله سیحون استاد دانشگاه، گفت: افغانستان در یک دور باطل نارسایی ها درگیر است. افغانستان مانند یک مجمع الجزایر فقر است. در این مجمع الجزایر فقر گروه های متضادی وجوددارند که هر کدام بر ثروت موجود افغانستان دست به غارت زده اند و هر کدام هم به بهانه ای وارد افغانستان شده اند. به طور نمونه آمریکا به بهانه مبارزه با ترور وارد افغانستان شده است و هیچگاه اصل کار خود را انجام نمی دهد.

وی افزود: در واقع افغانستان کشور تولیدی یا صادراتی نیست اما ثروتی پنهان در دل آن وجود دارد که این کشورهای خارجی بر ثروت موجود آن دست انداخته اند و آن را غارت می کنند. دولت بدون برنامه ما هم بر فقر این مردم با نداشتن برنامه و کار برای آنها دامن می زند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پوتین گفت : " ماهمه میدانیم که در افغانستان ، لیبیا وعراق ودیگر کشورها چه میگزرد..!"
برگردان بفارسی - صاحب این قلم.
ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه درجلسه باشگاه «ولدای» درشهرسوچی روسیه گفت : من همراه با اوباما دربعضی مسایل خصوصا سوریه به توافق رسیدم ، ولی واشنگتن بعدن نخواست این توافقنامه عملی گردد و درحد توان نیروبخرچ داد تا علیه این توافق اقدام نماید ، که درحقیقت این چنین حرکات اشتباه بالای اشتباه غربی ها غیرقابل توجیه وغیرمنطقی است. ماهمه میدانیم که درافغانستان ، لیبی ، عراق وسایر کشور ها چه میکزرد....وچه اتفاقاتی درحالت بوقع پیوستن است.... من از این بازیگران پرسان میکنم کجا شد نتیجه مبارزه با افراطگرای وتروریزم ؟ معلوم است که نتیجه مبارزه علیه تروریزم قطعا وجود ندارد ، ولی بزعکس تهدید تروزیزم هرروز روبه ازدیاد است. غربی ها دعوت روسیه را مقابله باتروریزم وافراطگراي رد نمودند وبه آن مخالفت ورزیدند. اما برعکس تروریستان وافراطگرایان را بخاطرمقاصد بعدی سیاسی خویش آموزش دادند ، تمویل وتجهیز نمودند واین یک بازی خیلی خطرناک است. باردیگرازهمین جاه به بازیگران این بازی خطرناک خطاب میکنم وآنها را به این امرمتوجه مینمایم : " افراطگرایان ؛ زرنگتر، باهوش تر وقوی ترنظر به شما هستند ، بازی کردن با آنها قطعآ درهرحالت شما بازنده هستید ". نمونه جالبش افغانستان است.....
تکرار اشتباهات قبلی بیانگرآنست که غربی ها مثل اینکه میخواهند دوباره " گرفتارهمان چاه شوند".


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است