سمندر: باید بر دولت فشار وارد کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۶    ۱۳۹۵/۸/۶ کد خبر: 123175 منبع: پرینت

ما باید صدای واحد ایجاد کنیم رسانه داران کشور هم باید کمک کنند ژورنالیست های فعالی هم که هر روز قربانی می شوند آنها هم باید در این جلسات اعتراضیه شرکت کنند و خواست خود را به دولت بگویند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، رحیم الله سمندر رییس انجمن ژونالیست های آزاد افغانستان در نشست خبری در کابل گفت: یگانه چیزی که می تواند موثر واقع شود این است که همبستگی میان ژورنالیست ها ایجاد شود، جلسات اعتراضی ایجاد شود، کمپاین ها ایجاد شود، راهپیمایی شود، تا دولت درک کند که صنف ژورنالیست افغانستان با همبستگی واحد، با صدای واحد خواسته هایی دارند که باید گوش کنند.

وی افزود: من امروز در رسانه های اجتماعی از دوستان خواستم که مقاطعه کنیم. چرا که اگر امروز یک خبرنگار کشته می شود، فردا یکی دیگر کشته می شود. اگر امروز بر سر رادیو نسیم در دایکندی حمله می شود، اگر امروز بر سر خبرنگاران بامیان حمله می شود، اگر امروز بر سر خبرنگاران غزنی حمله می گردد فردا نوبت به ما می رسد.

سمندر گفت: ما باید صدای واحد ایجاد کنیم رسانه داران کشور هم بایدکمک کنند ژورنالیست های فعالی هم که هر روز قربانی می شوند آنها هم باید در این جلسات اعتراضیه شرکت کنند و خواست خود را به دولت بگویند.

وی، بیان اینکه متاسفانه دولت پیوسته وعده می کند و عمل نمی کند افزود: دولت همین روزها متنی را برای دسترسی به معلومات نشر کرده است. کدام دسترسی به معلومات؟ با وجودیکه برای دسترسی به معلومات قانون داریم اما مگر تطبیق می شود؟ همین کمیسیونی هم که برای رسیدگی به دسترسی به معلومات ساخته شده است دفتر مخصوص ندارد. بودجه لازم و کافی ندارد. روزانه صدها شکایت خبرنگار در هر جایی، موجود است که بخاطر عدم دسترسی به معلومات می رسد اما هیچکدام ثبت نمی شود و رسیدگی نمی گردد.

متاسفانه در این کشور هیچ وعده ای عملی نمی شود. اگر قرار بود به وعده ای عمل شود، به همانها عمل می شد. بنابراین یگانه راه حل فشار وارد کردن بر دولت برای تامین امنیت این صنف است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چگونه فشار وارد میکنی؟؟؟ اگر در رسانه ها می نویسی هرچه می خواهی بنویس کسیه نه میخواند ونه در قصه اش هست اگد درتلویزیون ها میگوئی برو حتی به رهبران دشنام بزنی مشکلی نیست ، اما اگر تظاهرات کردی چند داغشی انتحاری را بجانت روان میکنند که کسی حتی اجساد را هم جمع کرده نتواند

>>>   باید یک صندوق اعانه ایجاد شود و ژورنالستان پنجاه فیصد معاش خود را ماهانه درین صندوق بیاندازند و با پول آن سلاح بخرند و قلم و مکروفون و کمره را در خانه هایشان بگذارند و مسلحانه به جان حکومت حمله کنند و بگویند که یا پنجاه فیصد در حکومت ما را نیز سهم بدهید، در غیر آنصورت ما بزور قدرت را از نزد شما میگیریم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است