مرگ سربازان شجاع در ضعف رهبران
سربازان روزها با شکم های گرسنه و سلاح های بی کیفیت با شجاعت می جنگند و شب ها در بی رهبری جان می دهند و آمار پرده از ضعف مقاماتی بر می دارد که تاوان اش را بیشمار قربانیان سرباز می دهد 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۴    ۱۳۹۵/۸/۵ کد خبر: 123141 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، طی دو سال گذشته جبهه های جنگ برای نیروهای امنیتی افغانستان جهنمی بود که با وجود سربازانی که شجاعت را سپر حفظ خاک و مردم کردند اما در ضعف رهبری تبدیل به قربانی شدند.

نیروهای امنیتی با نزدیک شدن به پایان دومین سال برعهده گرفتن مسوولیت امنیت کشور با تلفات بالای مواجه شده است که دلیلی آن را باید در رهبری جستجو کرد.

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان با هشدار از نارسایی و ضعف اساسی در رهبری اردو و پولیس ملی افغانستان، از آمار بالای تلفات این نیروها ابراز نگرانی کرد.

جبهه های جنگ در ولایت های چون قندوز، هلمند، بغلان و ... نشان داد که شکست ها و تهدیدها از جانب فرماندهانی بود که با رها کردن سربازان در خط مقدم، واگذاری مهمات و تجهیزات نظامی به طالبان، جان مردم و نظامیان را قربانی معامله های پنهان خود کردند.

جنرال نیکلسون در مصاحبه با شبکه ان بی سی از سربازان سطوح ابتدایی گفت که با وجود کمبود غذا و تجهیزات، بهترین عملکرد را در میدان جنگ دارند اما به دلیل بی کفایتی و ضعف مقامات بالاتر بسیار آسیب پذیر می شوند.

مصلحت های قومیتی و سیاسی که دولتمردان و رهبران حکومت را آلوده کرده به آنجا رسید که جنرال دوستم صراحتا از قوم پرستی رییس جمهور می گوید که تنها پشتون و لوگری معیار وی بر تقرر مقامات می باشد.

جنرال قدرتمندی چون دوستم در مقامی قرار دارد که می تواند با کوچکترین فشار با انتقاد تند دست به تهدید رییس جمهور و مقامات بزند اما کدام سرباز گرسنه با سلاحی از کارافتاده که چاره ای جز سپر کردن جان خود ندارد، می تواند از نارسایی ها و کمبودها بگوید؟

حال که جنوب، شرق و شمال کشور درگیر با گروه های طالبان و داعش است و از سوی دیگر خطر انتقال 30 هزار نیروی داعش به شمال تهدیدی جدی علیه امنیت می باشد باید همچنان شاهد مقامات بی لیاقتی باشیم که حتی رنگ جنگ را ندیده اند؟

گفتنی است که در سال گذشته میلادی حدود ۵۰۰۰ نیروی امنیتی در جنگ با طالبان کشته و ۱۵۰۰۰ تن دیگر زخمی شدند و مقامات از افزایش این آمار در سال جدید خبر می هند.

اری چنین آماری چون کشته های مردم ملکی تنها واکنش برخی از نهادها و شاید مقامی خارجی را برانگیزد اما همچنان که ارگ نسبت به جنگ و نقش مقامات اشراف کامل دارد از سربازان وسیله ای ساخته اند برای اهداف خود.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ایا واقعا ارزش دارد که این سربازان جان خود را فدای غربی ها و شخصی بنام دوستم که حتی درست نمی تواند صحبت کند فدا کند . هم وطن عزیز افسوس که فرزندان نا اگاه این وطن قربانی کسانی مانند دوستم و حکومت وحشت ملی می شود . باور کنید دشمن ما نیستیم دشمن بیگانگان هستند که شما ها را علیه ما تحریک کردن . رهبران حکومت وحشت ملی درک سیاسی درست از اوضاع جامعه افغانستان را ندارد و فقط به فکر غارت و چپاول هستند . ای کاش اینها حداقل به جان انسان های بیگناه ارزش قائل می شدن و فرزندان نا اگاه این وطن را به جنگ برادران خود نمی فرستادن تا به نا حق کشته نمی شدن . افسوس که انسانیت در وجود اینها به خواب رفته است افسوس.....
حبیب الله یوسف زی

>>>   اين عسكر ها فقط بخاطر منافع جند دزد ، جباولكر وأشغال كران جان هاى عزيز خود را از دست داده اند خيلى درد أور است . آخر تا جه وقت جوان هاى ما كشته شوند اينها اينده سازان كشور ما اند . خودشان غرق در عيش ونوش اند . وجوانهاى ما را به كشتن مى فرستند . اين بلان ها بخاطر تباهى مردم ما ونسل جوان ماست . به هزار ها جوان ما را موادى ساختند يكتعداد اش را فرار دادند وباقى اش رآهم با سلاح هاى زنك زده وكهنه به جنك مى فرستند تا كشته شوند . فقط زوالى مردم ما أمده است ديكر هيج كبى نيست .

>>>   سربازان شجاع با نقشه استانکزی و وزیر دفاع نالایق و ضعیف و غنی بیمار فاشیست بدست طالبان استانکزی، کرزی و غنی قتل عام میشوند.

>>>   ایا میدانید علت چیست وواقعیت از چه قرار است؟
ملامت نمودن حکومت .لو هرچه که است ویا طالب وپاکستان و...نه مشکلی را حل میسازد ونه هم اینها همه از خود اراده واختیار دارند برنامه جنگ در منطقه وکشور عزیز ما از چهار دهه بدینسو همه مبرمج وبرنامه ریزی شده ودقیق واساس است بسیاری ها خوش هستند که حریف های حزبی ومنطقوی ویا مذهبی خودرا ازبین میبرند بیخبر از این که همه اله ای دست اجانب بوده همدیگر خودرا میکشند یعد از شکست کمونیزم جورج بوش پدر با اسلام وممسلمان اعلان جنگ نمود زیرا او میدانست که یگانه مکتبی که در برابر منافع استعماری انها قرار دارد مفکوره ای اسلام ومسلمانی است ودیگر کار ندارد که میزان دیانت تو چقدر است ودر کدام گروه وطایفه هستی وپیروی کدام یک از مذاهب اسلامی یکی را توسط دیگری نابود میسازد وپلان چنین است که در اخیر حتی تکنوکرات ها ولایک ها را نیز که روزی شاید به مسجد رفته باشد از میان میبرند اما چیزی که سبب اطمینان وباعث تسلی میگردد انست که اراده ای خداوندی فوق همه اراده هاست وقدرت پروردگار ازلی ولا یتناهی میباشد در غیر ان تصمیم انها همین است که نه تورا میماند ونه مرا از اظهارات کسی بنام یوسف زی معلوم میگردد که او از طالب ها طرقداری نموده اگر طالب هم مستقل وازاد میبود جای امید بود او بیچاره که مزدور مزدور است ولی خود خبر ندارد
انکس که نداند که نداند که نداند
چون جهل مرکب ابدالدهر بماند
زوریدلی دننگرهار حخه

>>>   پوفیوسزی
هر دوی شما خون مردم بیگناه رو می ریزید یکی با جهالت و حماقت خود و دیگری با تجارت و نقشی خود.

>>>   سازمان استخبارات پاکستان همه روزه مردم مارا می کشد ملیون ها دالر خساره وارد میکنند ؛هیچکس در افغانستان از دست شان امن نیست بر همه امورات ما تسلط و آگاهی دارند؛ هرگاه یک عالم دینی درخــطــبه نماز اعمال اشرار را محکوم کنــد وبر حقانیت حکومت زبان بگشاید فردایش اورا نابود میسازند؛ اگر کدام عضو طالبان قصد صلح داشته باشد همان روز سرش را زیر بالش میکنند؛ حالا از خود بگوئیم ، ماهم سازمان استخبارات یا ریاست امنیت داریم؟؟؟ این ها کجاهستند؟؟؟ چی مصروفیت دارند؟؟؟ پـــول های بی حساب کـــود مستوره را بکجا مصرف میکنند؟؟؟ پنجصدریاست درتشکیــل شان است دست آورد شان چیست؟؟ جنـــرالان آی اس آِ می آیند ودر سرپل وفاریاب قندزجنگ برعلیه مردم وحکومــت مارا رهبری میکنند اما این مــــوش های ما در داخل خانه خود از خود دفاع کرده نمیتوانند؛ همه روزه مــدال گــرفــتــن است وجنــــرال شـــــدن ؛ امروز آشپز است فــردا جنرال !!! کار را استخبارات پاکستان میکند ترفیع ومدال را بی ننگ ها وشکست خورده های ما میگیرند؛

>>>   طالب و داعش قاتل، ظالم، تروریست، بیفرهنگ و جاهل، نوکر پاکستان....زنجیری امریکا، یهود و نصاراست. از طالب ظالم خدا، پیغمبر و مردم آفغانستان و جهان متنفر اند و طالب در افغانستان جا ندارد. طالب برای جنگ، قتل عام، دزدی و جنایت توسط پاکستان و عربستان سعودی و امریکا ساخته شده است. طالب و دولت کرزی و غنی باهم اند. طالب دشمن اقوام غیرپشتون افغانستان است. .....

>>>   حبیب الله خان یوسفزی!!!!!!! تو چرا به برادران طالب خود نمیگویی که جنگ نکنند و ملت مظلوم و بیچاره را بیش از این قتل و غارت نکنند

>>>   حبیب الله طالب زی!!!!! حرف از انسان و انسانیت نزن...... اول به برادران طالب جنگلی و کوهی خود انسانیت را یاد بده باز به فکر دیگران باش.....

>>>   پاکستانزی : آی اس آی گردنت را میزند اگر بدون اجازه شان به تشناب هم بروی

>>>   سربازان هیچ وقت دشمن ندارند آنها به خواست قدرت طلبان و مفسدان مانند غنی و عبدالله وحنیف اتمر برای یک حدف نامعلوم کشته میشوند اگر از سرباز پرسیده شودکه برای چی و به مقصد چی میجنگی خواهد گفت تامین امنیت مردم اما چرا این امنیت هیچ تامین نمیشود سرباز در جبهه جنگ میجنگد که خانواده اش در انتحاری کشته میشود اسیر میشود گروگان میشود همگیش در اثر معامله و خیانت است چرا خانواده ربس جمهورهیچ اتفاقی برایش نمی افتدکه خودش قومندان علا است چرا باقی دولتمندان هیچ آصیبی نمیبینندکه همه بلاها سرمردم رعیت نازل میشود پس بدانیدکه دلتمردان جنگ میندازند وخودشان حکومت میکنند چور وچپاول میکنند عیش و نوش میکنند وهیچ وقت افغانستان باداشتن انساهای مانند اشرف غنی وعبدالله روی صلح و خوشبختی رانخواهد دید چونکه در این دو سال معلوم شد که اینها کمر به نابودی مردم بسته اند نه آبادی وامنیت برای مردم.

>>>   بهتر بود مينوشتيد شهادت

>>>   يوسفزى حقيقت را مى كويد!!! شرو فساد زر أين حكومت جاه كرفته!!! أين شبشها بايد دور شوند!! باز أفغانستان أرام مى شود!!! به اميد جنين روز!!

>>>   ازین رهبران ....ووطن فروش هرگز توقع نداشته باشید چونکه این هامزدوران انگلیس وآی اس آی هستند هرگز به فکر ملت و کشور نیستند ونمیباشند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است