خونگرمی غنی پایه های نظام را متزلزل ساخته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۴    ۱۳۹۵/۸/۵ کد خبر: 123123 منبع: پرینت

داوود صبا یکسال پیش استعفا داد، جیلانی پوپل در برابر خواسته‌های ارگ تاب نیاورد و کشور را ترک کرد، همچنین گفته می شود که ویس برمک وزير مبارزه با حوادث هم کشور را ترک کرده و گفته که با یک آدم عصبی و بی‌حوصله نمی‌توان کار کرد.

اینها مسایلی بود که واکنش رییس اجرایی را بدنبال داشت و گفت که غنی از عقل سلیم برخوردار نیست. بدنبال آن نیویورک تایمز نوشت: " افغانستان شاید مشکلاتی داشته باشد که احتمالا عمده ترین مشکل آن رییس جمهور این کشور باشد.

حال این سر و صداها در یک محدوده کوچک باقی نماند احمد ضیا مسعود که یکی از متحدان قدرتمند اشرف غنی در دوران پیکارهای انتخاباتی تیم تحول و تداوم به حساب می‌آید در برابر رفتار خلاف اصول اداری او تاخت تا اینکه جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری علیه یک حلقه خاصی در درون ارگ که توطیه ترورش را ریخته بودند موضع‌گیری شدیدی نمود و او مستقیما حنیف اتمر، معصوم استانکزی و سلام رحمیی را نشان گرفت که اگر آنها شیر را سیاه بگویند غنی آنرا قبول می کند. موضوعی که از سوی دیوید فیلدمن فرستاده پیشین باراک اوباما برای افغانستان و پاکستان نیز مورد تایید قرار گرفته است. او با بیان ویژگی‌های شخصتی اشرف غنی گفته است که غنی مغرور، متکبر و یک شخص خونگرم است. او مردم را بدون جایگزینی در صحنه کار برکنار می کند. حلقه مشاوران غنی به دو تا سه تن منقبض شده است و خاطر نشان ساخته که رییس جمهور با رییس اجرايی همکاری لازم ندارد.

محجوب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به یقین برای همه شما که پشت رییس جمهور را گرفته اید قیاس کنید که رییس جمهر همین امشب بمیرد باز دیگران بین خود جور میایند و باهم همکاری مینمایند؟
نه خیر این محال است اینها ازسی سال زیاد میشود که بین خود مثل ....ها باهم جنگ دارند حالا منتظر استیم که خداوند اینهارا چه وقت درغضب خود گرفتار میکند.
ق از لوگر

>>>   طالبان را در کندهار جای دادند، حقانی را در پکتیا و داعش را در ننگرهار.
مرکز طالبان کندهار، مرکز حقانی پکتیا و مرکز داعش ننگرهار.
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل!

>>>   مطرح شدن داعش برای تحقق برنامه های باداران ارگ و سپیدار قیمت خون شهروندان بیگناه را میخواهد.
و چه رایگان قیمت را می پردازیم. و صدایی در نمییاریم.

>>>   در نخستين روزها وقتى در عراق و سوريه «داعش» را جا به جا مى كردند و داشتند به جهان معرفى شان مى كردند، كارنامه هاى زشت، قتل هاى فجيع و بستن عابران بى گناه به رگبار گُلوله، سربريدن و ... از تاكتيك هاى بود كه خبرِ وحشت آنهارا جا بياندازند تا فرصتى شود براى تطبيق پروژه ى هيولاى هاى پشت پرده؛ و حالا در افغانستان: سلسله قتل هاى فجيعانه ى به نام داعش، در واقع نخستين اقدامات داعش يا بهتر است بگويم تمرين هاي نخست است. بايد ده ها مورد حادثه ى دلخراش صورت گيرد و ده ها بى گناه قربانى شود تا وحشت داعش زبان زد عام شود و موجوديت داعش را در افغانستان نزد «دونر» تثبيت كنند. طبق اطلاعات، قرار است داعشيان شكست خورده از عراق و سوريه به شمال افغانستان انتقال يابند و اين سلسله كشتارها در نقاط غور، فارياب و ... ، در واقع جاده صاف كنِ ديگر داعشيان خواهد بود. داعش در افغانستان نه خواستگاه دارد نه حضور طبعي و ايديولوژيك، بلكه داعش يك كود أميني زير زمينى است كه با ميليون ها دالر از پُشت دفترهاى مهم و موترهاى ذره و شيشه دودى مديريت و ديسانت مى شوند تا پروژه يى را پيش ببرند. من نسبت به آينده ى نه چندان دور مردم و كشور، نگرانم.
براى بازمانده گان غوريان حادثه اخير عرض تسليت دارم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است