نیلی: جنرال دوستم در قدرت شریک نبوده و نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۹    ۱۳۹۵/۸/۵ کد خبر: 123122 منبع: پرینت

همراه کردن جنرال دوستم با حکومت، حربه ای برای جمع آوری رای مردم مناطق تحت نفوذ وی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، نصرالله صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان امروز چهارشنبه 5 عقرب در صحن مجلس در مورد موضع گیری نمایندگان درباره صحبت های آقای دوستم درباره حکومت گفت: وقتی معاون اول رییس جمهور، رییس اجرایی و رییس حکومتداری خوب همه شکایت دارند، حتما کاسه ای زیر نیم کاسه هست.

نیلی معتقد است بهتر بود از ابتدا یک کمیسیون این مسایل را بررسی می کرد که کار به بحث مسایل قومی کشیده نشود.

این عضو مجلس ماده 60 قانون اساسی را یاد آور شد که در غیاب رییس جمهور، معاون اول وی در کشور انجام وظیفه می کند و گفت: متاسفانه در مدت دوسال که رییس حکومت بر سر کار است در زمان غیبت اش سرپرست تعیین نکرده و اگر در نیویورک، پکن، مکه، منا، تهران، کراچی و دیگر نقاط جهان است خود کشور را از راه دور اداره می کند و این حاکی از آن است که رییس جمهور تمام صلاحیت ها را به دست گرفته است و کوچکترین کار را از جانب دیگری قبول ندارد.

وی خطاب به جنرال دوستم گفت: از همان روز اول که با جنرال ایتلاف شد برای شریک کردن او در قدرت نبوده بلکه بخاطر جمع کردن آرای از سوی مردم او بوده است.

نیلی سفر جنرال دوستم به جوزجان و فاریاب را اشتباه می داند و می گوید: دوستم به عنوان معاون رییس جمهور بوده باید در کابل می نشست و موقعیت می گرفته نه اینکه از فاریاب صدایش را بلند کند و همه اینها به خاطراین بوده که تیره ای به قدرت برسد وبقیه را نادیده بگیرد.

این نماینده از مجلس خواست کمیسیونی به بررسی واقعیت ها بپردازد و ببیند این ها کشور را به کجا می برند

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   معلوم است که ع و غ کشور را به زباله دانی تاریخ میبرند.
خواجه ...

>>>   آقای نیلی حرفهای معقول فرموده اند امامیعاد پارلمان تمام شده انتخابات نوبتی هم روی دست نیست پس وکلای منفعتجودل جمع بخاطر منافع شخصی سخنپرانی خواهند کرد.
جنرال دوستم مردم افغانستان راازعلل ضعف کارخودآگاه ساخت حال دولت خودش بدون ماجراجویی آرای مردم رادرنظرگرفته دراتاق مشوره قبل ازگندیدن بین خود دوستانه حل و فصل کنند .انتهارسیاسی خطرحیات کل دولت را دارد.
وطندار

>>>   طالبان را در کندهار جای دادند، حقانی را در پکتیا و داعش را در ننگرهار.
مرکز طالبان کندهار، مرکز حقانی پکتیا و مرکز داعش ننگرهار.
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل!

>>>   یک راه وجود دارد مبارزه قاطع با استبداد قومی غنی و کرزی. همه اقوام غیرپشتون باهم متحد شوند و نقشه های شوم فاشیستی غنی و کرزی را خراب کنند و قدرت را به مردم افغانستان برگردانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است