اخطار جنرال دوستم را جدی بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۷    ۱۳۹۵/۸/۵ کد خبر: 123120 منبع: پرینت

حاکمیت عنکبوتی؛ اخطار جنرال دوستم را باید جدی بگیرد!

انتقاد تند همراه با صدای بلند و عصبانیت جنرال دوستم از رییس جمهور و مشی تنگ نظرانه و انحصارگرانه او و تیم خصوصی اش و نیز انتقاد و بلکه استهزا او نسبت به عبدالله، نشاندهنده اوج بحران بی اعتمادی و تزلزلی است که در پشت پرده مناسبات قدرت وجود دارد.

حاکمیت عنکبوتی آقای غنی و عناصر تنیده در این شکبه عنکبوتی، روند سیاسی را با آوردن حکمتیار در کابل و اجرای سناریوی مذاکرات سری با طالبان، به سمت یک مسیر مشکوک، مبهم و خطرناک هدایت می کند. مسیری که با همگام شدن معنادار عبدلله، از معبر ریاض می گذرد.

خشم دوستم، بی دلیل نیست. دوستم مرد سیاست و مهارت نظامی است که به بازی های استخباراتی هم براحتی دسترسی دارد و هم بخوبی اشراف دارد. این مرد، صادقانه و جسورانه خطر را حس می کند و متهورانه اخطار می دهد.

دوستم نشان داده که در نزدیک به نیم قرن اخیر، قدرت و جسارت فرو ریختن هر نوع نظام و محاسبه سیاسی و معادله نظامی را دارد. اخطار دوستم را باید جدی گرفت و خشم اش را نیز جدی تر. او امروز خشمگینانه هشدار داد که طالب در درون نظام رخنه کرده و غنی در شبکه عنکبوتی مخوفی گیر مانده است. درک این جنرال چهار ستاره، درست و جدی و دقیق است. باید خطر بلعیدن همه حضرات و حشرات حاشیه قدرت را توسط این شبکه عنکبوتی مخوف جدی تلقی کرد.

دوستم، کم حرف می زند و دیر خشمگین می شود اما اگر حرف زد قاطع و جسورانه سخن می گوید و اگر خشمگین شد قدرتمندانه اخطار می دهد و اگر اخطار داد، متهورانه و کمرشکن تصمیم می گیرد. او اخطار داد که "دست به وار زنبور" فرو نکنید. این سخن دوستم، تکان دهنده است. حاکمیت عنکبوتی باید این اخطار جنرال پادشاه ساز را جدی بگیرد و بیش از این با سرنوشت مردم و ببر زخمی بازی نکند!

حمزه واعظی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام علیکم!
وای بر این ملت که ما خود را مسلمان میگویم از هر قوم و قبیله که هستیم فقط به خود و قوم خود فکر میکنیم . کدام مسلمان و کدام انسان یا افغان؟
همه مرده پرست قوم پرست دین و ایمان فروش و وطنفروش.
نمیدانم از کی یا کدام شخص گله کنیم از الف تا یا همه شان بی ایمان، قاتل جانی، دین فروش ،وطن فروش، خودخواه، میلیت پرست. لعنتی بفرستم به ابلیس و انسان های ابلیس پرست که از راه الله العظیم دور شدیم پشت این خاینین دشمن الله مهربان و ملت مسلمان را گرفته نا حق باهمدیگر درگیر هستیم.
لطفا بگوئید یکی این شیاطین رهبر ها از هر قوم و قبیله که هستند برای خداوند متعال روان هستند؟
این شیاطین رهبر ها بنام کمونیست، جهادی ، طالب دین یا داعش از ما و شما استفاده سو کرده بخاطر بقای قدرت وثروت خود و اولاد خود اولاد های مظلوم ما را بنامهای مختلف از بین بردن.
اینجا گاه بنام مقاومت گاه بنام جهاد و دیگر نامها مرده پرستی دارند از خوف الله العظیم بترسید روزی ما جواب گو خواهم بود نزد الله نه این شیاطین رهبر ها لطفا از هیچ جانی و قاتل دفاع نکنید فقط یکدیگر را مانند برادر مسلمان در اغوش گرفته وطن خود اولاد های اینده این وطن را از دجال رهبران پول پرست دین فروش نجات دهیم انشاءالله.

>>>   هاهاهاهاهاها بالآخره کولاب و تاشکند و چشمهای سرمه کرده ګی دیګر ثمر نخواهد داشت

>>>   برادر واعظی!
از تهدید های جنرال صاحب بیشتر از تبصره ای شما ترسیدیم!!! ما که درظرف سی سال جناب جنرال صاحب را سبک وسنگین کرده ایم ایشان همیشه در شرایط خاص می درخشند وبه اصطلاح افغانی ناخن افگار را می پالند وحکومت هارا در حال ناتوانی ضرر میرسانند وقتی در برابر داکتر نجیب استادند وحکومت اوسقوط نمود یکی از هزار ها دلیل سقوط حکومت داکتر نجیب میتوان جنرال صاحب دوستم وهمراهان شان را برشمرد دران ایام همه ای دنیا حتی اتحاد شوروی وقت با داکتر نجیب همسوی نداشتند وباز سایر رفقای پرچمیش نیز با او از در مخالفت پیش امدند اما بعد ازان چندان درخشش قابل ملاحظه از ایشان ندیده ایم مثلادرشورای هم اهنگی شکست خوردند ودربرابر طالب ها فرار را برقرار ترجیح دادند و..
جناب جنرال صاحب بجای تهدیدباید از ملت عذر خواهی نمایند که وسیله ای توطیه های دشمن گردیده دوبار کرزی ویک مرتبه هم اشرف غنی را رویکار کردند البته باین معنی که با دوسیصد هزار رای ملیت اوزبک بالای تقلبات انها سرپوش گذاشتند حال که خود کرده را درمان نیست این تهدید ها را هم جدی نگیرید در شرایط فعلی هیچ کاری از دست هیچ کسی براورده نیست تعیین کنندگان سرنوشت کشور وملت ما وشما هزار ها کیلومتر دور تر از اینجا خیمه زده اند وامر ونهی مینمایند وتغییر می اورند وحکومت میسازند وحکومت هارا برمی اندازند باید مردانه به بیچارگی خود اعتراف نمود کسیکه با این همه دبدبه وطمطراق یک ولسوالی غورماچ را نتوانست از شر طالب نجات دهد دیگر تهدیدش هم اثری نخواهد داشت
شوریده از شبرغان

>>>   غنی هوای استبداد خون و ترور و ظلم و ستم عبدلرحمان ظالم را در سر دارد. با گلو و طالب و داعش افراطیت و استبداد سیاسی و دیکتاتوری قومی را در افغانستان میسازد و پادشاهی اعلان میکند. زود دست به اقدام بزنید در غیر این صورت تمام اقوام غیر پشتون قتل عام و برده و مزدور میشوند. و همه کنیز و برده میشوند.

>>>   باید هرچی زودتر انتخابات شود و یک حکومت ازنسل جوان روی کار بیاید واندیشه های جهادی و طالبی و داعشی را دفن تاریخ بسازیم در غیرآن باید همیشه اله دستان انسانهای چون اشرف غنی کوچی باشیم که هیچ نسبتی با مردم افغانستان ندارد ومردم افغانستان این نوکر بیگانه را اصلا نمیشناختند کسی که فامیل وخانواده اش در افغانستان نیست هیچ وقت در فکر رنج و درد مردم بوده نمیتواند خودش و زنش بنام خدمت به مردم همه دارایی های بیت المال را چپاول میکنند وزمینه چپاول را برای باداران خود هم مساعد میکنند بنام مردم افغانستان از جامعه جهانی کمک میگرند همه را به طایفه وتبارخود حیف ومیل میکنند اشرف غنی را در افغانستان کسی ندیده بود ونمیشناخت یکدفعه ای آمد وبه زورتقلب ریس جمهورافغانستان شد ودر طی دوسال حکومت خود همه جوانان راقتل عام وهمه مردم افغانستان را دچارافکار مخدوش و روانی ساخته.
بصیر

>>>   اتحادیه لوگر لمتد
١ اسد ضمير وزیر زراعت: لوگری
٢ درانی وزیر انكشاف و دهات: لوگری
٣ استانکزی رییس امنیت ملی: لوگری
٣ دلاور فیضان، رییس ریاست مستقل کوچی ها: لوگری
٤ گل نبی احمدزی، رییس گارنیزیون: لوگری
٥ حبیبی، والی خوست: لوگری
٦ فاروقی رییس دانشگاه کابل: لوگری
٧ قیوم کوچی، سفیر روسیه: لوگری
٨-دگر جنرال عبدالرحمن رحمن معين امنيتي وزارت أمور داخله لوگري
٩- دگرال جنرال سالم أساس معاون معينيت امنيتي وزارت داخله لوگري
١٠-دگر جنرال سيد غفار ريس عمومي مبارزه با جرايم وزارت داخله لوگري
١١- دگر جنرال سخي احمدزي معين تأميناتي وزارت دفاع لوگري
١٢-جنرال اميري سرپرست معينيت محافظت وزارت أمور داخله لوگري
١٣- عتيق الله عاطفمل سفير افغانــــستان در ماليزيا
۱۴_جواد پيكار رييس اداره مستقل اراضي افغانستان از لوگر و أز قريه رييس جمهور
سروری

>>>   این ژنرال دیگر ژنرال نیست، این آقا مثل ببر کاغذین میماند، متیقن باشید حتا افراد نزدیک به خود دوستم با ایشان همرا نیستند. مردم حالا هشیار شدند دنبال هر بیسوادی نمی روند.

>>>   ریس بانک مرکزی خلیل صدیق لوگری

>>>   جنرال چهار ستاره- تحصیلات عالی به درجه دکترا در ریشته سیاست بین الدول از دانشگاه آکسفورد و نیز مدت ۱۵ سال تدریس علوم فلسفه و سیاست در دانشگاه های معتبر دنیا. بیشتر از ۱۵۰ جلد کتاب و ۱۰۰ ها برنامه سخنرانی پیرامون مسایل صلح جهانی. روابط بین الدول و سیاست و جنگ دارند جهت دسترسی به تمام آثار فوق لطفآ به ویب سایت خواجه دوکوه نطقه شبرغان مراجعه بفرماییید . فراموش نکیند که ایشان قبل از پست معاونیت با فروش آثار شان بدرجه میلیونر خود ساخته رسیده بودند

>>>   به سلسله لوگری های نظام:
15- فهیم ضیایی معین انرژی و آب لوگری
16- شهیر شهریار معین انکشاف دهات لوگری
17- 27 تن روسای عمومی وزارت های سکتوری لوگری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است