جلوی تفاهمنامه بازگشت پناهجویان را بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۴    ۱۳۹۵/۸/۵ کد خبر: 123117 منبع: پرینت

امضای معاون وزیر مهاجرین بجای وزیر، چیزی از اشتباه او کم نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر رمضان بشردوست عضو مجلس نمایندگان امروز چهارشنبه 5 عقرب در صحن علنی مجلس در خصوص تفاهمنامه بازگشت مهاجرین گفت: تفاهمنامه ای که وزیر مهاجرین با اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بسته شده توسط خود وزیر به امضا نرسیده و معاون وی آن را امضا کرده است.

بشردوست خطاب به مجلس گفت: اگر وزیر مهاجرین می داند که تفاهمنامه خلاف منافع افغانستان است، خلاف ماده هفتم قانون اساسی و خلاف منشور سازمان ملل است پس چرا هر روز آن را اجرا می کند.

بشر دوست همچنین در مورد بلا عوض نبودن کمک های جامعه جهانی گفت: از سال 2002 کنفرانس توکیو تا امروز معمولا 4 میلیارد دالر سالانه و این اواخر 3 اعشار و 5 میلیارد دالر اعلام شده که باید مکتوب خواسته شود که مشخص شود از این مبلغ چقدر پول بلاعوض است و چه مقدارش قرض است.

وی که به عنوان وزیر پلان در کنفرانس برلین حضور داشت در مورد کمک ها اظهار کرد: بین مبالغی که اعلام می شود و مبلغی که وعده داده می شود با مبلغی که به عنوان کمک پرداخت می شود تفاوت چشمگیری وجود دارد.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باسلام. اروپایها میخوستندکه فقط تفاهمنامه امضاشود. منفی دادن به کیس پناهجویان که کار سختی نیست پیش اورپایها. کیس را اصلا بادقت پیگیری نمیکنند و منفی میدهند. وکسی که باخانواده خود باهمه خطرات دست پنجه نرم کرده وخود را به کشور امن رسانده بخاطرآینده اولادخود باید چی کیسی بدهد که برای اروپایها قابل قبول باشد.از نماینده های مردم میخواهم که همه این مهاجرین را در قدم اول جای اولاد و خانواده خودبدانند وبرای یک لحظه خود رابجای ماقراربدهید دیوانه وروانی شده ایم درس و مکتب به روی مابسته است تبعیض آشکار را میبینیم فقط بخاطر چند پول که بابت معامله باسرنوشت ما گرفتند به گفته جناب بشردوست صاحب معلوم نیست که انهم شاید قرضی باشد بخدا حدف ماهم خدمت به کشورما ومردم ما وخانواده مااست.
مهاجر

>>>   آخر چرا فريب قاچاقبرها را خوردين و پول به جيب آنها کردين و خود آواره دنيا شدين. چرا جوانها مي روند در اروپا خدمت مي کنن. چرا بر فکر وطن خود نمي باشن. اگر وطن خراب است بايد با توسط همين جوانها آبادان شود. آيا انتظار مي کشيم خارجي ها بر ما خدمت کنن و وطن ما را آبادان کنند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است