از آشفته بازار پارلمان چه خبر؟
نباید هم از مجلسی که تاریخ انقضایش بسر آمده و نمایندگانش درحال پوسیدن در فضای بشدت مسموم آن هستند انتظاری بیش از این داشت که بجای باندبازی و لابی گری و جمع آوری اندوخته و آذوقه ی مادام العمر، به درد مردم رسیدگی کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۵/۸/۵ کد خبر: 123104 منبع: پرینت

این روزها خانه ی ملت حال و روز خوشی ندارد و پیوسته از آن خبرهای بدی به گوش می رسد، نمایندگان مرردم ملکی در مجلس بعنوان وکلای این ملت یا در چکرزنی های خارجی بسر می برند یا در پلوخوری های داخلی و آن عده ای هم که حضور دارند بود و نبودشان یکی است!

البته نباید هم از مجلسی که تاریخ انقضایش بسر آمده است و نمایندگانش درحال گندیدن و پوسیدن در فضای بشدت مسموم و مفسد آن هستند انتظاری بیش از این داشت که بجای باندبازی و لابی گری و جمع آوری اندوخته و آذوقه ی مادام العمر برای خود، به درد مردم ملکی رسیدگی کنند.

از یکسو حکومت افغانستان اعلام کرده است تا زمانیکه تمامی هراس افنگنان از بین نروند، هیچ انتخاباتی برگزار نخواهد شد! و این به معنای آنست که تا اطلاع ثانوی هرکسی در هر چوکی ای که هست بی هیچ هراس و نگرانی باقی خواهد ماند و قانون اساسی مبنی بر دوره ای بودن و زمانبندی دستگاه های دولتی رسما نقض خواهد شد.

از سوی دیگر، اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان در صحن علنی مجلس و در روزهای تصمیم گیری و پیگیری پرونده های خاک خورده و روی دست مانده حاضر نمی شوند و پارلمان درحالت نیمه تعطیل بسر می برد؛ حضور تنها 25 وکیل از 245 تن در مجلس، (سوم عقرب) مصداقی بر این مدعا است.

دیگر اینکه، برای چندمین بار پیاپی دست های آلوده به فساد اداری و اقتصادی در حوزه های مختلف در پارلمان برای مردم ملکی رو شده است و این بار، نوبت به مواد مخدر از کشت و توزیع گرفته تا قاچاق گسترده ی آن بود که توسط معاون وزارت مبارزه با مواد مخدر مطرح و با سکوت وکلا مواجه شد.

براستی اگر بنا باشد مجلس نمایندگان صرفا هزینه ای بر دوش خزانه ی ملی متحمل کند و باری بر دیگر بارهای حکومت بیافزاید ولی هیچ گرهی از کار مردم ملکی نگشاید چه سود از تداوم آن تا اطلاع ثانوی و با حقوق و معاشات گزاف و سرسام آور؟

در این آشفته بازاری که پارلمان در آن بسر می برد بجای اینکه چشم و گوش و صدای ملت و رابط و حلقه ی اتصال آن با دولت باشد، خود به عامل مفسده تبدیل شده و به تیع آن به بدبینی و شکاف عمیق میان حکومت و مردم ملکی دامن زده است بگونه ای که دیگر کمتر کسی در جامعه ی افغانستان به عملکرد وکلای مجلس باور دارد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شاید آقای غفاری آخرین نفری باشد که این پارلمان را ترک کند.

>>>   اګر مردم صلح. میخواهند باید به یک صدا این شیطان خانه را ببندند چون در شرایط فعلی به این طویله ضرورت نیست.

>>>   مردم از خواب باید دیګر بیدار شود و این تجارت خانه که بنام (خانه ملت)را نامیده را بند بسازد.این خانه ملت نیست این چور خانه بیت المال است

>>>   بامتن نویسنده موافقم هم چنان نظریات من هم مثل نظریات دهنده گان قبلی است ای کاش ای خانه بند شود
ق از لوگر

>>>   این فســـــادخانه تا زمانیکه وکلای واقعی ملت بجای این کمیشن کاران انتخاب می شونددروازه اش باید مسدود گردد

>>>   ماوکیل رابرای پنج سال انتخاب کرده بودیم نه مادام العمر .ازینکه شرایط انتخابات نوبتی به نسبت حاکمیت فساد کار درچوکیهای دولتی فعلا میسر نیست باید بزودی این پارلمان فاسد را هم حکومت به نسبت انقضای معیادشان لغوکرده خود دولت بخاطارتقای مشروعیت خود قانونیت را درنظرگیرد .هروقت امنیت برقرارشود درنتیجه انتخابات مصون وکیل مناسب راانتخاب میکنیم .
وطندار

>>>   طالبان را در کندهار جای دادند، حقانی را در پکتیا و داعش را در ننگرهار.
مرکز طالبان کندهار، مرکز حقانی پکتیا و مرکز داعش ننگرهار.
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل!

>>>   مطرح شدن داعش برای تحقق برنامه های باداران ارگ و سپیدار قیمت خون شهروندان بیگناه را میخواهد.
و چه رایگان قیمت را می پردازیم. و صدایی در نمییاریم.

>>>   قرار گفته های اهالی محل شهرک شهید احمد شاه مسعود عقب ساختمان وزارت داخله جدید که در حدود 6000 هزار خانه میباشد از طرف دولت غنی تخریب وبعدا برای زندانیان و تروریستان حزب اسلامی منازل رهایشی توزیع خواهد شد.....
آغازیست که تا باریک آب انجام خواهد یافت...
مردم محل اما تا آخرین قطره ای خون جلوی دولت کثیفت سالار غنی و تیم تروریستی اش را خواهند گرفت..

>>>   در نخستين روزها وقتى در عراق و سوريه «داعش» را جا به جا مى كردند و داشتند به جهان معرفى شان مى كردند، كارنامه هاى زشت، قتل هاى فجيع و بستن عابران بى گناه به رگبار گُلوله، سربريدن و ... از تاكتيك هاى بود كه خبرِ وحشت آنهارا جا بياندازند تا فرصتى شود براى تطبيق پروژه ى هيولاى هاى پشت پرده؛ و حالا در افغانستان: سلسله قتل هاى فجيعانه ى به نام داعش، در واقع نخستين اقدامات داعش يا بهتر است بگويم تمرين هاي نخست است. بايد ده ها مورد حادثه ى دلخراش صورت گيرد و ده ها بى گناه قربانى شود تا وحشت داعش زبان زد عام شود و موجوديت داعش را در افغانستان نزد «دونر» تثبيت كنند. طبق اطلاعات، قرار است داعشيان شكست خورده از عراق و سوريه به شمال افغانستان انتقال يابند و اين سلسله كشتارها در نقاط غور، فارياب و ... ، در واقع جاده صاف كنِ ديگر داعشيان خواهد بود. داعش در افغانستان نه خواستگاه دارد نه حضور طبعي و ايديولوژيك، بلكه داعش يك كود أميني زير زمينى است كه با ميليون ها دالر از پُشت دفترهاى مهم و موترهاى ذره و شيشه دودى مديريت و ديسانت مى شوند تا پروژه يى را پيش ببرند. من نسبت به آينده ى نه چندان دور مردم و كشور، نگرانم.
براى بازمانده گان غوريان حادثه اخير عرض تسليت دارم.

>>>   داعش ۳۳ فرد ملکی به شمول چند کودک را در غور تیرباران کرد
سی و سه تن از افراد ملکی به شمول چند کودک از سوی افراد وابسته به گروه داعش در ولایت غور تیرباران شدند.
این رویداد خونین در چند کیلومتری شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور رخ داده است.

>>>   مردم باید بریزند و این خانه وحشت را بر سر دزدان سرمایه ملت خراب کنند. در غیر این صورت این بی غیرت ها با سرنوشت مردم همانند ارث پدری شان معامله خواهند کرد. مرگ بر پارلمان بی خاصیت و غیر قانونی. نابود باد کسانی که بر این ملت بی نوا ستم می کنند. و بدون اجازه بیت المال را حیف و میل می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است