جنرال دوستم باید اشتباهش را جبران کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۵/۸/۵ کد خبر: 123101 منبع: پرینت

جنرال دوستم: از طرح داكتر عبدالله حمايت مي كنيم، لوي جرگه(مجلس بزرگان) برگزار شود و نظام غير متمركز شود.

حالا براي جنرال دوستم هيچ راهي ديگري به جز پشتيباني از داعيه تغيير نظام رياستي و شكستن ساختار مطلق متمركز تک فردي كنوني و ايجاد نظام نامتمركز (صدارتي) وجود ندارد.

جنرال دوستم بايد اشتباه خود را در حمايت از نظام رياستي جبران كند و هنوز هم فرصت ها به قوت خود باقي است.

مهریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين امر از ابتدا واضح بود كه ارگ يعني غني و اتمر و استانكزي و كوچي نه عبدالله نه دوستم و نه معاونين

>>>   دیر آید ، درست آید!
گرچه جنرال دوستم و احمدضیا مسعود بسیار دیرتر از خواب غفلت بیدار شدند و یا از به خواب زدگی خود را رها کردند ، ولی به هرصورت موضعگیری هایی اخیر شان آرایش نیروها را به نفع اتحاد وهمبستگی نیروهایی طرفدار ساختار غیر متمرکز دولت تغیر می دهد.
وضعیت به وجود آمده مستلزم اقدامات سریع برای ایجاد جبهه وسیع از همه نیروهایی که خواهان غیر متمرکز سازی دولت اند در یک محور واحد و آمادگی برای تدویر مجلس بزرگ ملی و تعدیل قانون اساسی وانتخابات آزاد می باشد.
به هرصورت ازچنین موضعگیری ها باید حمایت کرد.
امیدوارم که موضعگیری هایی جنرال دوستم و احمدضیا مسعود و دیگران مقطعی وموسومی و بخاطر بدست آوردن امتیازات شخصی نه باشد.

>>>   شجاعت، اعتماد‌‌به‌‌نفس، خشم و عصبانيت يك جنرال كارآزموده ميدان جنگ ديدنى است. به نظر من جنرال دوستم راه صعودش، ايستادگى پاى همين موضع است. داكتر عبدالله و ديگران با تمام غالمغال فصلى كه مى‌‌كنند، شهامت ايستادگى مثل دوستم را ندارند. بعد از اين غالمغال آخر داكتر عبدالله و دوباره آرام گرفتن او، كسى بعد از اين، او را جدى نخواهد گرفت. حالا ميدان براى جنرال دوستم هموار است و جنرال همين گونه نترس بايد روى حق مردم ايستادگى كند و مخاطبش هم تنها اوزبيك‌‌ها نباشد، بلكه تاجيكان و هزاره‌‌ها را هم با خود همراه بسازد. اگر جنرال دوستم در بسيج مردم موفق باشد، من يقين دارم كه قدرت‌‌هاى غربى هم براى سركوب او دست به كار نخواهند شد و چنان قمار سنگينى نخواهند زد. ممكن است كه در پس‌‌پرده تهديد كنند، اما تهديدات خود را عملى نمى‌‌كنند.
جنرال دوستم اگر بترسد و تن به تهديدات ميان‌‌تهى بدهد، بيشتر از اين تحقير خواهد شد. راه برد براى جنرال دوستم، ايستادگى خودگذرانه بر همين موضع فعلى و بسيج مردم در سطح تمام ولايات شمال و مركز است. بايد با محورهاى مقاومت در تماس شود و هماهنگ، خونسرد، سنجيده شده و با توجه به تجربيات گذشته، خود را در برابر ديكتاتورى اشرف غنى آماده بسازد. اشرف غنى مرد ميدان تقابل جدى سخت‌‌افزارى نيست. فقط با نيرنگ و ديپلماسى بازى قدرت مى‌‌كند.
پيش از اين كه جنرال را بزنند، مثل هميشه، جنرال بايد بزند و پيش‌‌دستى كند، وگرنه دير است. افغانستان باز به همان نقطه اواخر دوران نجيب بازگشته است: تلاش براى كنترل و تسلط بر شمال، حذف جنرال دوستم و تصفيه ديگران و فرستادن جمعه اسك‌‌ها به شمال و تحكيم و تثبيت قدرت و سلطه آنها.

>>>   اینها همه پر ها را بازی کردن دگر با دستهای خالی روی میدان ایستاده اند.کاکا sam دگه کاکا sam دیروز نیست که با B52 مملکت بمب فرش کند هر حرکت اشتباه باعث سرنگونی سخت خودشان خواهد شد و
طالب سخت بیقرار منتظر همین اشتباه ایشان است.

>>>   هم اشتباهش را جبر ان کند وهم مصارف برقش را بپردازد

>>>   منحیث فرداوزبیک غلام هیچ شخص نیستم بلکه پیرومفکوره هستم .
جنرال دوستم اگرتساوی حقوق اقوام بخواهد گپ دموکراسی است .ازنظردموکراسی تساوی رامعقول میدانم اما نظام غیر متمرکزیعنی خانخانی و تجزیه کاروطنفروشان است من افغانستان واحدمیخواهیم آنهم درموجودیت جهادخورعینا مرکزیت قوی بهترین مفکوره است .
وطندار

>>>   اگرکسانی جنرال دوستم راتشویق بدامن زدن قوم گرایی درافغانستان میکند انها دوشمن خودجنرال است دیگروختی دیروز گذشت که بخاطر سیاست مدارها مردوم همدیگررامی کشتن و هرکسی کی گپ شمال رامی زندبجز خوابهای شوم برای خودش چیز دیگه نیست چراکی درشمال شماها زیاد میخواستین مستقل باشید اما این خوابهایتان به گورخواهید بردچراکی شمال جنوب افغانستان خواهید هتابرای هر دشمن سرسخت افغان کی باشد این شعارنیست بلکی واقعیت تاریخی است
بامعضرت هم وطنان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است