تاخیر در انتخابات، رفتن به سوی بحران است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۴    ۱۳۹۵/۸/۴ کد خبر: 123076 منبع: پرینت

انتخابات یگانه قاعده زندگی سیاسی مردم افغانستان است که می تواند در آن عدالت تامین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمدنعیم ایوب زاده، رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان گفت: انتخابات تضمینی برای حفظ نظام و برای روند حاکم در افغانستان است. هر قدمی که با تاخیر مواجه شود مشکلات برای نظام و برای مدیریت آن بیشتر می شود و شاید ما را به طرف بحران برد.

وی افزود: این اصل را همه شامل حکومت جامعه جهانی و مردم افغانستان درک کرده اند که انتخابات یگانه قاعده زندگی سیاسی مردم افغانستان است که می تواند در آن عدالت تامین شود.

ایوب زاده گفت: دو مشکل بزرگ باعث شده است که توجه به انتخابات کمتر صورت بگیرد. جنگ استخباراتی ناامنی را در اینجا بیشتر کرده و انتخابات را با مشکل مواجه کرده است. مشکل دوم مدریت سیاسی است. ما تا وقتی مدیریت واحد تعریف شده را برای حاکمیت افغانستان نداشته باشیم، تاثیرگذاری حکومت در بخش های حکومت بسیار سخت می باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قطعا شرایط برای انتخابات مساعدنیست .ناحق روی مارادرانتخاب دزد سیاه نسازید ماهیچگاه دزد راوکیل انتخاب نکردیم که دزد خودش کامیاب شد .پس حال هم انتخابات شود قدرت بدست دزد است مارای دهیم ندهیم درد کامیاب است .باید تا تامین امنیت اتخابات رامعطل نموده برای افزایش مشروعیت عدالت اجتماعی را خوددولت مدنظرگیرد .
وطندار

>>>   پشتونها فرهنگ و تمدن آنرا ندارند که حاضر به تطبیق واقعی مردم سالاری واقعی شوند۰ فقط زور گوئی میکنند و اگر زور گوئی نشد به خیانت و تقلب روی می آورند۰

>>>   اهل قبیله میداند که اگر درین کشور جلو خیانت و تقلب گرفته شود حاکمیت قبیله هم ختم است۰ به همین اساس از کوچی و تیم قبیلوی او که خود به اساس تقلب و خیانت بر قدرت نسب شده اند توقع نکنید که چنان بنیاد انتخاباتی ایجاد کنند که در آن امکان تقلب و خیانت کم باشد۰
نظر دهنده نخست هم یک مثال همانها است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است