این جنگ از 15 سال قبل دست خارجی ها است
امیدوارم اینهمه مشاور و مباشر و مشاعری که در اطراف معاون اول رییس جمهور مثل پروانه می چرخند و مدیحه سرایی می کنند به ایشان بفرمایند که استخبارات کشورهای بزرگ جهان فقط در غورماچ تشریف ندارند و تا حالا پانزده سال است که این جنگ لعنتی را مدیریت می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۵/۸/۴ کد خبر: 123040 منبع: پرینت

جنرال دوستم به گفته همین چیزی که اسم اش را گذاشتند "منابع" با ناراحتی از غورماچ به جوزجان برگشته و گفته است که جنگ شمال از طرف استخبارات کشورهای بزرگ جهان مدیریت می شود".

یعنی چقدر بد است که معاون رییس جمهور ما برای چند ماه در شمال بجنگد و مدام کشته بدهد و چقدر تجهیزات نظامی کشور منهدم شود و در آخر بفهمد که پشت سر تمام این حرف ها چند تا طالب پنجابی نه بلکه استخبارات کشورها بوده است. این استخبارات کشورهای بزرگ جهان هم خجالت می کشیدند که به جنرال دوستم بگویند جان ما اینقدر سنگ اندازی نکن بگذار ما کارمان را بکنیم و شما هم برو معاونیت تان را بکنید.

ولی ظاهرا بعضی هایی که قضایا را از درون ارگ مدیریت می کردند به معاون صاحب نمی گفتند که غیر از ما کسان دیگری هم هستند که جنگ را مدیریت می کنند به همین خاطر فقط می گفتند دوستم جان بیا کابل، ترا خدا بیا، ترا پیغمبر بیا، اصلا رها کن این جیمز باند بازی ها را؛ اما جنرال فکر نمی کرد سنگی که برمی دارد بالاتر از زور و توان اش است به همین خاطر در هر جبهه جنگی یک کشتی کج براه میانداخت و چند تا طالب و مالب را مثل پوقانه روی هوا می ترقاند و از بین می برد اما این دشمنان تمام شدنی که نبودند مثل ویروس در همه جا پخش شده بودند تا اینکه جنرال دوستم یک ذره بین به دست گرفت و رفت غورماچ و تازه فهمید که استخبارات کشورهای بزرگ چه برنامه هایی عجیب و غریبی تا آنطرف آسیای میانه دارند.

امیدوارم اینهمه مشاور و مباشر و مشاعری که در اطراف معاون اول رییس جمهور مثل پروانه می چرخند و مدیحه سرایی می کنند به ایشان بفرمایند که استخبارات کشورهای بزرگ جهان فقط در غورماچ تشریف ندارند و تا حالا پانزده سال است که این جنگ لعنتی را مدیریت می کنند که از مدار خارج نشود و بعد مدیران این جنگ وقتی پیر می شوند و قرار است بروند کمی عشق دنیا را کنند برای تفریح هم که شده کتاب خاطرات شان را مثل ماموریت سقوط و هشتاد و هشت روز در قندهار را با آب و تاب تمام می نویسند و منتشر می کنند که ما چه شاهکارهایی در افغانستان کردیم و چه شمشیری به زیر ناف فیل زدیم و چه بسا کتاب های دیگر استخباراتی هم در راه است که مثل داستان های هزار و یک شب فقط قصه های داغ و جذاب را برای سرگرم شدن مردم جهان شوند و اینجا فقط سربازان کشور در هر خط این داستان جذاب یا کشته می شوند، یا می میرند و یا هم با شکنجه تشریف می برند آن دنیا.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با بودن و نبودن دوستم چیزی تغییر نمی کند، هدف اصلی اتمر و غنی هم همین است که حضور فزیکی دوستم باید حذف شود چه به زور و یا یک بهانه، به هر حال آنها خوب می دانند نبود دوستم هیچ خالیگاهی ایجاد نخواهد کرد.

>>>   دوستم: مه حالی فهمیدم که کی ستون‌پنجم است.
ستون پنجم: اتمر، کرزی و ستانکزی استند.

>>>   جنرال دوستم بلاخره مجبور شد بغض نهان در گلویش را بعد از سوء قصد ناکام به جانش در فاریاب را بگونه ای بی پرده بکفاند . حرفهای وی کاملا دقیق است. او از پشتون پرستی رییس جمهور تا توطیه قتلش توسط اتمر، ستانکزی، سلام رحیمی توسط عوامل شورای امنیت در میان طالبان پرده برداشت. بسیاری ها شورای امنیت در تحت رهبری اتمر را بحیث شورای طالبان می شناختند که در توطیه ها، قتل های زنجیره ای و سقوط ولایات در همدستی با طالبان نقش دارند. ولی جناب جنرال دوستم بحیث معاون اول رییس جمهور بجای اینکه خودش رسالت و مسوولیت خویش را بحیث شخص دوم کشور اجرا کنند یا در ترکیه روز گذرانی کردند و یا برای سرکوب تروریستان از اتمر ، غنی و استانکزی رهبران طالبان اجازه می گرفتند. بارها به جنرال صاحب دوستم هوشدار دادیم و حتا با الفاظ درشت نقد کردیم، ایشان بحیث قربانی و ابزار در خدمت دشمنان قرار گرفتند.
شکایات ایشان متاسفانه خیلی ناوقت است. دشمن در تار و پود دولت و جامعه در همدستی با استخبارات خارجی ریشه دوانده اند.

>>>   دوستم باید بداند کسی دشمن اش است و تروراش میکند که از سال های حکومت ربانی با دوستم در خشونت است.
ولی دوستم چون سواد کافی ندارد که تحلیل بجا نماید.

>>>   خدا حفظ کند این آدم نیک را که دلسوزانه خدمت میکند به مردم و کشورافغانستان رهبر باشه مانند عبدالرشید دوستم قهرمان واقعا انسانها میمیرند اما کارنامه ها جاودانه خواهد ماند اشرف غنی هیچ وقت برای نجات افغانستان از جنگ وخونریزی تلاش نکرده که هیچ بلکه هر روز به آتش جنگ و جنگ افروزی هیزم میریزد و همه میخواهد که نفاق بندازد و پادشاهی کند اما انسانهای خوب را تاریخ بیاد خواهد داشت وقتی نام از شجاعت شود مردم از شهیدداکتر نجیب اله ریس جمهور پیشین افغانستان یادخواهدکرد از سترجنرال عبدالرشید دوستم یاد خواهد شد اما وقتی از دزدی و فساد وبزدلی یادشود حتما مردم به یاد اشرف غنی و عبدالله خواهد افتاد.
معلم

>>>   سواد کافی وبه بلوغ سیآسی هیچ یکی از دولتمدان افغانستان نرسیده ، همان که با تقلب جعل اسناد و مدرکی از بعضی جا ها گرفته ،به درد عمه هم نمی خورد ،صرف مدرک دزدی ، خود فروشی و... چرا . مردم هنوز هم به خواب خرگوشی به سر می برند، نمی دانند که ۱۵ سال جز کشتن ،غارت ، چپاول، چیزی در قبال نداشته نخواهد داشت.

>>>   حالا هوش بر سرش آمده،
البته یادش رفته که گفته بود ما رهبر خود را یافتیم وترک تبار های کشور را به .... شان قسم داد که به این قومپرست رای بدهند۰

>>>   وقت بدماشی وجوروچپاول تیرشده بسیارغالمغال نکنید میگویند که :
زدیگ پختگان ناید صدائی
خروش ازمردمان خام خیزد

>>>   تمام مردم پانزده سال پیش فهمیده بودند واین آقا حالا فهمید یعنی پانزده سال بعد فهمید که جنگ دردست خارجی ها است این است دانش سیاسی

>>>   حالافهمیدی آفرین

>>>   افشاگری دوستم در پیوند به حمله بر کاروانش در بادغیس
بار ديگر انتقاد جنرال دوستم از همكاران اش:
براي داكتر عبدالله كه تاجك باشد، هر قدر هم بد نام، خوب است.
براي رييس جمهور پشتو حرف بزند، خوب است و اگر از لوگر باشد، بسيار خوبتر است.
سه نفر است: اتمر، استانكزي و رحيمي. همين كه براي رييس جمهور شير را سياه بگويند، ميپذيرد.
استانكزي را مردم به نام طالب مي شناسند، او مشكوك است و من هم نگران هستم. او را قاتل استاد رباني ميگويند.

>>>   جنرال دوستم با هر انگيزه ى كه سخن گفته باشد ، جاى خودش ، اما صادقانه حرف زد و جُل و پوُستك ء اين حكومت شوؤنيست را از آب كشيد . اين حكومت شوؤنيستى بايد برود.

>>>   انتخاب بدست مردم است : ازراه قومگرایی و مذهبگرایی مرگ حتمی راقبول میکنند یاانسانیت دموکراسی ؟
وطندار

>>>   با احترام به جنرال صاحب، چرا از دید ایشان اشرف غنی دیروز خوب بود و امروز بد است؟
مگر ایشان هیچ فرقی با این سه دوره (رییس دانشگاه کابل، وزیر مالیه، مسوول انتقال مسوولیت‌های امنیتی) داشته که جنرال صاحب را حالا آشفته کرده؟
شخصیت اشرف غنی هیچ‌گاه تغییر نکرده. او همواره در قبال قوم و زبان موضع با ثبات داشته.
جنرال صاحب و حامیان شان باید توضیح بدهند کسی را که دیروز «کلان قوم» پس از جنرال می‌گفتند، چه شد یک شبه تغییر کرد؟
اگر حافظه تاریخی داریم یک‌بار به «تعریف و تمجید‌های» دوران کمپاین انتخاباتی چند سال پیش در همین فیس‌بوک برگردیم.
بدون شک جنرال از یک درد مشترک حرف می‌زند، ولی آیا این دغدغه و دادخواهی با ثبات می‌ماند و یا باز فصلی است؟!

>>>   مردم ما از اندازه زیاد خثی شده اند تا در مقابل تمامیت‌خواهی ها و تعصبات بیش از حد غنی و اتمر و استانکزی متحد و ایستاده شوند.

>>>   این «شکر رنجی ها» با یک دلجویی ساده برطرف و باز دنیا گل و گلزار میشه...

>>>   همی جنرال دوستم تازه رهبر خود را پیدا کرده از گپ هایش هم سر کشی نمیکند

>>>   شکستن سکوت دوستم ؟؟؟
یا ختم استبدادگری قومی ...
حرف های که هرگز در پانزده سال کسی جرعت گفتن اش نکرد ...
نگفتن چنین حرف ها بود که قتل های سیاسی و زنجیریی پشت هم صورت گرفت...
اطمینان داشته باشند اگر پشتون ها ، تاجک ها ، هزاره ها، و اوزبک ها وطن دوست حرف های این ژنرال دوستم نادیده بگیرند داعش توسط امپریالیستهای اشغالگر تحت رهبری ریس جمهور غنی حنیف اتمر و ستانکزی بر سرنوشت ما بسیار زود حاکم میشود بیاید هموطنان عزیز هم صدا شویم تا رها شویم ....

>>>   رییس جمهور اشرف غنی خواسته یا ناخواسته در حلقه ی فاشیستی به مدیریت حنیف اتمر خودرا محصور نموده است و معلوم نیست تا کی و کجا به چنین روش ادامه خواهد داد!
دیوار بلند تبعیض و توطئه در ارگ شکسته نمیشود مگر اینکه تمام اقوام افغانستان برای فروریزی این دیوار دست بدست هم دهند. دیدیم که فاشیست حتی به حامیانش وفادار نماند و نمی ماند. دیدیم که معماران حکومت فعلی یکی پی دیگر زبان به گلایه گشودند و ناخواسته واقعیت های را فاش میسازند که برای خود آنان خیلی سنگین تمام میشود.

>>>   حامى أتمر كى است همه از او شكايت دارند ولى كسى نمى تواند او را بركنار كند؟

>>>   جنرال دوستم بلاخره مجبور شد بغض نهان در گلویش را بعد از سوء قصد ناکام به جانش در فاریاب را بگونه ای بی پرده بکفاند . حرفهای وی کاملا دقیق است. او از پشتون پرستی رییس جمهور تا توطیه قتلش توسط اتمر، ستانکزی، سلام رحیمی توسط عوامل شورای امنیت در میان طالبان پرده برداشت. بسیاری ها شورای امنیت در تحت رهبری اتمر را بحیث شورای طالبان می شناختند که در توطیه ها، قتل های زنجیره ای و سقوط ولایات در همدستی با طالبان نقش دارند. ولی جناب جنرال دوستم بحیث معاون اول رییس جمهور بجای اینکه خودش رسالت و مسوولیت خویش را بحیث شخص دوم کشور اجرا کنند یا در ترکیه روز گذرانی کردند و یا برای سرکوب تروریستان از اتمر ، غنی و استانکزی رهبران طالبان اجازه می گرفتند. بارها به جنرال صاحب دوستم هوشدار دادیم و حتا با الفاظ درشت نقد کردیم، ایشان بحیث قربانی و ابزار در خدمت دشمنان قرار گرفتند.
شکایات ایشان متاسفانه خیلی ناوقت است. دشمن در تار و پود دولت و جامعه در همدستی با استخبارات خارجی ریشه دوانده اند.

>>>   اگر مانند یورشهای پیشینش طالبان را قلع قمع نکند، طالبان بیشتر از پیش بر مردم ستمها خواهند کرد
پیروزی زمانی معنی دارد که طالب یا نابود شود یا خلع سلاح !
درغیرآن، اتمر و استانکزی طالبان را با شیوه های گوناگون مسلح تر و مجهز تر می کنند.

>>>   زمان کنار رفتن ها نه بلکه کنار بردن اهریمن سیه از اریکه قدرت است:
اونهاییکه دشمنان تاریخی مارا به ارگ نشینان، اختیار داران کامل سرنوشت مردم ما مبدل کردند امروز باید جبران کنند جفایی را که در حق ملیت های خود دیده به دانسته روا داشتند، در مقابل رسیدن به کرسی های موقتی نمایشی.
به جای گله گذاری های مظلومانه باید دست به اقدام وسیع و هم آهنگ زد تا غداران سیاسی ارگ نشین را به گودال تاریخ سپرده و تدبیری سنجید به حالت بحرانی کشور که دارد از تراژیدی به فاجعه مبدل میشود .
کریم کریم

>>>   انتقاد های تند جنرال دوستم دستیار نخست ریاست جمهوری اخبار گرمی درشبکه های اجتماعی ورسانه ها شده امیدواریم که جنرال با گرفتن چند روپیه وچوکی دوباره دراغوش فاشیزم نرود ودوباره ارگ رابر مرگ ترجیع ندهد

>>>   دوستم ( كلم جم ) كه در هر قالب خو را جا مى زند يكى از بزرك ترين جانى ها وادمكشان قرن مى باشد جنايات وى خيلى اشكار است. وى حتى لياقت باهين ترين جوكى دولت را هم ندارد باز جه رسد به معاونيت رياست جمهوري . بر مردم افغانستان شرم و خجالت است كه دراين عصر جنين شخصى معاون ريس جمهور باشد . صد ها انسانهاى تحصيل كرده ووطن دوست در كشور موجود است كسى بر انها توجه ندا رد همه كرد يك انسان بيسواد و جنايتكار جمع شده اند . واى بحال مردم افغانستان .

>>>   خداوند متعال شما مردم را اصلاح کند وهدایت نیکی اعطا فرماید مگر خودت آقای دوستم نبودی که غنی را پشتیبانی کردی ،احمد ضیا مسعود خودت مشاور خاص رییس‌جمهور نئستی، نمیدانم که از کجا آب میخورید ودوباره این وطن را به ویرانه ومردم را به بدبختی میکشنید، هر گاه این حالتان دوام پیدا کند مردم را زیادتر خوار و زبون میکنید وجنگ های سلیقه ای را که به نفع هیچکس نیست ببار میآورد پس بهتر خواهد که با هم تفاهم داشته باشید ودر حق وطن از حفا وبی عدالتی کار نگیرید وبگزارید مردم بیچاره به آرامی زندگی کند وامید است که غنی هم به عقل باید ودر اصطلاح به جا دادا به نخبه کان وطن زمینه تحرک را مساعد سازد تا باشد همه در قدرت و تعادل حکمومتداری خوب زندگی کند وزیادتر ازاین افغانستان را به ویرانه تبدیل نکنید .
عبدالله ریحان

>>>   جنرال صاحب دیر متوجه شدی . مردمان که از سیاست های خصمانه این دو جنسه آگاه شده بودند اما هیچ کس باور نمی کرد بشمول خودی جنرال ويک تعداد ووطنپرستان دیگر و از روز اول و همین هدفی شوم جنرال را کشانده بود طرف خودش . غنی فکر می کرد توسط جنرال به ریاست جمهوری میرسم و بعدآ با پلان های شوم و نا جوانمردانه خودم سرش را زیر آب میکنم. طوریکه درگذشته ها هم با چنین نیرنگ ها به حکومت استبدادی و قبیله ای خودشان ادامه میداند.

>>>   اشرف غنی بخاطر مردن جنرال دوستم در منطقه غورماچ لحظه شماری می کرد .

>>>   لطفا در نوشته تان دقت کنید. دوستم از رهبران جهادی سابق نیست. او سالیان زیادی با مجاهدین جنگیده و در خدمت ارتش سرخ شوروی سابق بوده است. اطلاع رسانی شفاف رسالت تاریخی است. دوستم گلیم جم را درست معرفی کنید. تحریف تاریخ بدترین خیانت به نسل های آینده است.

>>>   دوستم راست می گوید. تاجیکها و پشتونها هردو به زدن وی فکر می کنند. هردو از دوستم و موفقیتهایش ترس دارند. تاریخ هم نشان داده که حرکت دوستم تغییر آور است. تاجیکها از تحکیم موقعیت دوستم در شمال ترس دارند و پشتونها از قبل با وی مشکل داشتند. شکست مبارزان ضد تروریستی شمال یکی از مهمترین دلایلش توطئه ی حکومت است.

>>>   این ... خود یکی از اپورتونیست های بی ایمان و دوروی است که با همه ی جریان های سیاسی 30 سال اخیر همکار بود و اگر راستکار میبود از اول معلوم بود کسی که به کون نامش زی را نگهمیدارد از اینراه عوامفریبی میکند. پشتون ها در عرصه ی تاریخ و اجتماع افغانستان چیز دیگری قابل نگهداری ندارند به غیر از قدرت دولتی و چور و چپاول. هرگاه که آنها با پول های دزدی شده از مردم این وطن و در آمد تریاک تمام اوغونستان را صاحب شوند باز هم همچنان دور نمائی بدون فرهنگ دیگران ندارند و جهان آنها را میبلعد.
بدخشانی

>>>   دولت غنی وعبداله وهمدستان وهم سفره گانشان چیزیکه کاشته اند روزی درو میکنند .اینکه مردم مظلوم چه سرنوشتی پیدا میکنند خدا میداند ولی شاید بد تر از سالهای نجیب ودولت موقت وملاعمری هاباشد ولی نا انسانهای مانند این جیب پرستان دولت وحشت ملی وباداران شان بفکر تنها چیزیکه نیستند ونبوده اند ونخواهند بود مردم بیچاره ما هستند فعلا مانند لاشخوار ها مصروف تکه‌تکه نمودن وبلعیدن مردم وثروت ملی ما هستند وبعدا هم سرنوشت بهتر از نوکران ووطنفروشان دیگر نخواهند داشت .اگر انتظار داشته باشید که امروز یا فردا وجدان شان بیدار شود وبخود وبه اعمال خود لعنت بفرستن وخودرا تغییر دهند این یک خواب ویک محال است زیرا بنده های زر وزور وتذویر هیچ گاه وجدان بیدار ندارند.راهی را که دولتمداران منحوس ما در پیش گرفته اند انتخاب شان است ودرین راه بیخبرانه پا نگذاشته اند .ولی آه یتیمان وبیوه گان تمام کشور دامنگیر این خائنین خواهد بود به امید آن روز.

>>>   دوستم، تو رای و سرنوشت اوزبیک های کشور را بخاطر مقام و چوکی برای خودت و نزدیکانت فروختی۰
اوغان کوچی، و آنهم تمامیت خواه هیچگاهی دوست توده های اوزبیک ویا هزاره، بلوچ، تاجیک، ویا غیره شده نمیتواند۰
اینکه غنی کوچی و تیم قبیلوی او، مثل کرزی و گلبدینی ها و اوغان ملیتی های کرزی، همه سخت قومپرست، سخت مرکز گرا، و سخت تمامیت خوا بودند و هستند تو هم میفهمیدی و همه دیگران هم میفهمیدند۰
پس چرا با غنی یکجا شدی؟؟؟
آیا تو در آینده اصلاح خواهی شد؟

>>>   جناب جنرال صاحب محاسبه را غلط نموده اندمعمولا جنک ها از ابتدای دنیا تا امروز به دست خارجی هامیباشد خصوصا در کشور ویرانه ای ما که صاحب ندارد واز دیر زمان باینطرف صاحب ویا صاحب های خودرا از دست داده است توسط خارجی ها اداره وکنترول میشود چنانچه شاهد بودیم که در راس کمونیست های افغانی روسها قرار داشتند وتنظیم های پیشاور هم زیر اثر ونفوذ پاکستانی هابودند مگر اشخاص وگروه های که در داخل ملندند ووابستگی کمتر به پیشاور داشتند وتعداد از اخزاب هم ب ایرانی ها روابط تنگاتنگ را قایم نموده بودند به این حساب جنگ های افغانستان ازهمان اغازین به دست خارجی ها هدایت میشد وحکام کشور هم از سالها بدینسو ذریعه ای بیرونی ها عزل ونصب میشوند
تاریخ خوان سانچارکی

>>>   غورماچ یعنی فاریاب و شکست فاریاب یعنی شکست شمال و شکست شمال ، شکست کشور.
بیهوده مطلب را نوشته کردی طالب طلب.

>>>   درکشورما یکتعداد قوم فروشان بیسواد ونا فهم قوم خود راهرپنج سال بعد بالای یک کاندید درمقابل پول وچوکی معامله میکنند ومیفروشند وبه قوم شان میگویند که ما مدافع حقوق شما هستیم درحالیکه آنها رافروخته وبه پول قیمت آنها بلند منزل ها جورکرده وقوم شان همانطوریکه دربدربودند فعلا هم همان حالت رادارند وهیچ تغیری درزنده گی شان رونما نگردیده ضرب المثل است که میگویند بیگیریش که نگیریت بناء چنین اشخاص تهمت قوم پرستی را بالای دیگران میبندند واگرچوکی به دلش نرسیدآنگاه غالمغالش مانند اطفال تمام دنیاراخبرمیکندومردم دنیا هم تماشای این اطفال رامیکند اینست تجاران سیاسی قرن 21 . (قوم جمع قوم فروش مساوی پول وچوکی )، لیاقت وتعهد صفر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است