ارسلایی: مهاجرت، دورشدن نسل جدید از فرهنگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۳    ۱۳۹۵/۸/۴ کد خبر: 123032 منبع: پرینت

مهاجرت پدیده ای است که ریشه در تاریخ انسان دارد و آثار مثبت و منفی زیادی را در پی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، ارسلایی رییس دارالانشای وزیران به نمایندگی از داکتر عبدالله و ضمن ابلاغ پیام های وی در دومین سمینار مهاجرت گفت: مهاجرت ریشه ای تاریخی در زندگی انسان ها دارد چرا که همواره انسان در پی جغرافیایی امن تر برای خود بوده است.

ارسلایی در ادامه افزود: مهاجرت با وجود مشکلات فراوانی که بر سر راه خود دارد اما پیامدهای مفیدی را نیز در پی دارد زیرا بسیاری از تحول ها و شکل گیری مدنیت ها در پی مهاجرت ها به وجود آمده است و سیر و گذر در فرهنگ دیگر اقوام همواره تحول زا بوده است. اگر ریشه تمدن های بزرگ منطقه را مشاهده کنیم در می یابیم که این اقوام برای پیدا کردن محیز زیستی امن تر و بهتر هزاران مایل را طی کرده اند.

ارسلایی می گوید: در طول 35 سال گذشته، هموطنانمان ترک کشور کرده اند و زاد و ولد در خارج از کشور بر دوری این افراد از تحولات شگرف داخل تاثیر گذاشته است. وی می افزاید: نسل جدید کشور که در خارج از افغانستان زندگی کرده اند آشنایی بسیاری کمی با تاریخ و تحولات این مرز و بوم دارند که می توان گفت این یکی از آثار منفی مهاجرت می باشد.

رییس دارالانشای وزیران تاکید می کند که کسب علم و دانش و فراگیری مهارت ها و تجارب گرانبها در عرصه های مختلف زندگی ، کار و کسب از دستاوردهای مثبت مهاجرت افغانستانی ها می باشد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر فرهنگ ادم کشی وانتحار است چه بهتر که دور شوند

>>>   در کشوری که نظافت و بهداشت رعایت نمیشود فرهنگی وجود ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است