آمریکا 3 هزار حلقه چاه نفت عراق را تخریب کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۵/۸/۴ کد خبر: 123016 منبع: پرینت

یک مقام نظامی کرد عراقی در وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق که خواست نامش فاش نشود در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: این درست است که حملات هوایی برای پیشروی عملیات نیروهای عراقی طراحی شده است، اما بیشتر از آن که به داعش ضربه زده باشد، به عراق خسارت وارد کرده است.

به گفته وی در دو سالی که از تاسیس ایتلاف مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا می گذرد، آنان با توجیه حمله به داعش، نزدیک به 3 هزارحلقه چاه نفت، پالایشگاه و تاسیسات مرتبط به شرکت های نفتی را به طور کامل نابود کرده اند که بازسازی آنها نیازمند بودجه کلانی است.

این مقام کرد عراقی در ادامه اظهار داشت : بیشتر این تاسیسات در استان های موصل و کرکوک قرار دارند.

به گفته این مقام نظامی کرد عراقی، بعد از پایان آزادسازی موصل این شهر از کنترل داعش خارج می شود، اما دولت عراق با ویرانی زیرساخت های دومین شهر بزرگ خود روبرو خواهد شد.

نامبرده در ارتباط با هزینه بازسازی این مناطق گفت: عراق بر اساس بر آوردهای اولیه برای بازگشت به شرایط قبل از 2014 میلادی، نیاز به 50 میلیارد دالر دارد درحالی که برای رسیدن به آن، 5 تا 10 سال زمان هم نیاز خواهد داشت.

ایتلاف مبارزه با داعش قبل از این اعلام کرده بود که درمدت 2 ماه بیش از یکهزار چاه نفتی در کنترل داعش را ویران کرده است، به این امید که منابع مالی داعش کاملا از بین برود.

همزمان کنسولگری آمریکا در اربیل نیز با صدور بیانیه ای تایید کرد که ائتلاف مبارزه با داعش در این مدت 2 هزار و 700 چاه، پالایشگاه و تاسیسات تولید محصولات نفتی را مورد هدف قرار داده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است