به کارمندان وزارت تجارت رسیدگی کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۵/۸/۳ کد خبر: 122974 منبع: پرینت

تعداد مجموعی کارمندان وزارت تجارت به 1132 نفر می رسد. از جمله 40 درصد سند بکلوریا دارند، 30 درصد آن پایین تر از 12 (یعنی سند 12 حتی ندارند.)

خبرنگاران هرات گزارش می دهد که در مجموع 70 درصد کارمندان این وزارت غیر مسلکی و تحصیلات عالی کامل و تاثیرگذار روی روندهای سرمایه گذاری و رشد تجارت جهانی و منطقوی ندارند و بقیه 30 درصد نیز یا کاکا و یا ماماهای زورمندان واسطه دار هستند!

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها
از کجای این کشور شروع کنی به هر طرف که ببینی همین بدبختی جریان دارد
پروانی

>>>   آنهائیکه تحصیلات عالی دارند سواد ندارند یا اگر از پاکستان تقلبی کرده اند دزد هستند
همان 12 پاس های داودخان از ماستر شما هم بهتر میداند

>>>   در افغانستان حرف اول را پول و روابط میزند نه تحصیلات و لیاقت. هر چه افراد تحصیل کردی که داریم یا فرار کرده اند یا هم در جای دوکانداری و بساط دارند یا هم اوج اش معلم شده می توانند با معاش و امتیاز بخور و نمیر!! این شرایط مملکت است که در جهان آشوب بر پا کرده است. در هر کشوری در جهان بروی مهاجرین افغانستان بی پناه و ذلیل خوابیده اند !!هیچ ملتی در جهان به این اندازه خار و ذلیل نیست.

>>>   بتایید برادر نظر دهنده ام سند های تحصیلی جعلی وساختگی از پاکستان زیاد اشخاص با خود اورده اند اما از نگاه سواد بادرنظرداشت اسناد انها چیزی وجود ندارد ولی هستند کسانی که تحصیلات شان پاینتر از ۱۲ هم است اما باساس کارکرد و تجارب واندوخته های شان از نگاه سویه اگر بالاتر از ماستر وداکتر نیستند کمتر هم نمی باشند سه سال تجربه کاری یک دگری است اشتباه کمیسون اصلاحات اداری هم همین بود که مردم با تجربه و کارفهم وکار دان را که تجربه کاری خوبی داشتند انها را به اصطلاح خودشان با در نظر داشت سند تحصیلی شان ناکام اعلان کردند و از وظیفه عزل نمودند وبجای شان اشخاص را با اسناد جعلی تحصیلی گماشتند که هم کار ها راخراب کردند و مردم را ناراض از کار شان وهم فساد اداری را بحد رساندن که کشور را در جهان به اثر همین فسادهای شان بد نام ساختند مقایسه زندگی یک کارمند سابق را که بیشتر از چهل سال خدمت کرده با یک کارمند چند ساله امروز که بمرتب ازن کمتر است مقایسه کنید باز خواهید دید صداقت وخیانت را بین انها .

>>>   تجارت اینجین اقتصاد و پیشرفت افغانستان است و بجای 1132 نفر تنبل و غیرمسلکی معاش آنها را به 100 نفر عالم واقعی ،که به علم روز مجهز باشند، بدهند امورات بهتر پیش خواهد رفت

>>>   براد. حقیقت را بیان کردی تجربه ثابت ساخته توانمندی علمیت دانش به داشتن سند تعلیمی آنهم در مکاتب افغانستان ودر شرایط دردناک جنگ نیست .ارسالها به این طرف مکاتب چند تیمه بوده معلم باسواد در نود فیصد مکاتب افغانستان وجود نداشته است بنام تصویب سویه امتحان ها ی تقلبی گرفته شده معارف هرمنطقه در این جنایت بزرک دست داشته اند وکلا برای جزب طرفداران خود با توزیع شهادت نامه های جعلی به پولیس بی سواد را با سواد وفارغ ارلمعلمین وبکلوریا نشان داده کسانیکه چندین سال تجربه صداقت واهلیت داشتند بنام های مختلف از کار بر طرف کردند وبی سواد های خود را به جای آنها جابجا کردند پوهنتون های شخصی مکاتب شخصی ضربه جبران نا پزیر بر معارف ما وارد نمود که سالها کاردارد تا موسسات تعلیمی اصلاح شود این هم ارمغان ها ی شوم کرزی بی سواد روانی است که آمریکا رنگ کرده بر شانه های مردم سوارش نمودند ودر چهارده سال با شعبده بازی های خود مردم را در یک گرداب تباه کن قرار داد که فقط به دور خود در یک نقط ثابت چرخیدند وندانستند زمان چه طور گذشت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است