12 سرباز ارتش ترکیه در شمال سوریه کشته شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۵/۸/۳ کد خبر: 122956 منبع: پرینت

در پی تحرکات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه، یک مقام کرد سوری به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت در درگیری های اخیر 12 سرباز ارتش ترکیه کشته شدند.

'جلال ریاض' مدیر روابط عمومی شهرداری 'عفرین' واقع در شمال سوریه روز یکشنبه گفت: ارتش ترکیه شماری تانک و خودرو نظامی را به نزدیکی شهر عفرین منتقل کرده و با نیروهای سوریه دمکراتیک درگیر شده است.

وی افزود: نیروهای سوریه دمکراتیک، جیش الثوره، لشکر شمال دمکراتیک و نیروهای کردی، جبهه نظامی شهبا و عشایر شهبا دست به مقاومت زده و با این نیروها درگیر شده و 12 سرباز ارتش ترکیه را کشتند.

به گفته این عضو شهرداری شهر عفرین نیروهای ارتش ترکیه در 3 روز گذشته با پیشروی در خاک سوریه روستاییان را هدف قرار داده و ده ها تن از غیرنظامیان را به قتل رسانده اند.

جلال ریاض تاکید کرد: ارتش ترکیه بیش از 30 خودرو نظامی در منطقه مستقر کرده و درصدد پیشروی در این مناطق است.
مدیر روابط عمومی شهرداری عفرین در ادامه تاکید کرد: این مناطق در حالی مورد حمله ارتش ترکیه قرار گرفته که آرام بوده و هیچ گروه تروریستی در این مناطق وجود ندارد.

ارتش ترکیه در چارچوب عملیات سپر فرات وارد خاک سوریه شده و در تازه ترین واکنش دولت سوریه نیز اعلام کرد با نیروهای ارتش ترکیه بسان تروریست ها برخورد خواهد کرد.
این پیشروی ها در حالی صورت می گیرد که مقامات دولت ترکیه از حق طبیعی این کشور برای حضور در خاک سایر کشورها بدلیل روابط تاریخی با این مناطق سخن می گویند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است