داعش به شرق رفت و منگل به ننگرهار
وجود رییس جمهوری که امنیت قوم خود را در گرو ناامنی دیگر اقوام می داند و والی معامله گری چون گلاب منگل، ننگرهار را به جای گورستانی برای داعش به خانه بدل خواهد کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۹۵/۸/۲ کد خبر: 122925 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،اکنون که داعش منطقه پچیراگام را ناامن کرده و شرق کشور را نشانه گرفته است، ننگرهار از والی استقبال کرد که در سال گذشته نقش کلیدی در طرح حل مشکل با جنگ طالبان داشت: تحویل منطقه دندغوری به طالبان.

این در حالی است که مردم پچیراگام در هراس از نیروهای داعش مجبور به ترک منطقه شده اند و مقامات خبر از حضور گروه طالبان و داعش در شانزده ولسوالی ولایت ننگرهار می دهند، محفلی بزرگ در جلال آباد با حضور رییس مجلس سنا، وزیر داخله، مقامات حکومتی و بزرگان قومی برای آغاز به کار والی جدید برگزار شد.

درست زمانی که درگیری با داعش در شرق کشور رسانه ای می شود، باید شاهد ریاست گلاب منگل بر این ولایت باشیم که تاثیرش در تحویل دندغوری به طالبان نه تنها از یادها نمی رود بلکه هراسی است از معامله دیگر اینبار در شرق.

والی جدید در آغاز کار خبر از انتخاب ننگرهار به عنوان محلی برای اجرایی شدن موافقتنامه صلح دولت با حزب اسلامی داد که از این پس محلی است برای مذاکرات با سایر گروههای مخالف.

از سال گذشته بارها شاهد معامله دولت با گروه تروریستی چون طالب بوده ایم که هرچند با معضل کمبود نیرو مواجه بودند اما این گروه توانست بارها ولایت های افغانستان را در آستانه سقوط قرار داده و خطری باشد بزرگ.

ولایت های چون قندوز و هلمند نمونه های از دست های نه پنهان بلکه آشکارای ارگ در این گستردگی بی ثباتی است، پوسته های امنیتی، تجهیزات نظامی و ولسوالی ها به راحتی به طالبان واگذار می شود و پس از وخامت اوضاع دولت هیچ اقدام اساسی انجام نمی دهد.

هرچند که داعش در عملیات های دولت و بی اعتنایی طالبان، نفوذ سال های اولیه خود را از دست داد و منزوی شده بود اما همواره به دنبال فرصتی برای تجدید قوا در افغانستان باب طبع تروریستان بوده که با حمله گسترده امریکا و کشورهای منطقه در موصل علیه داعش، چنین موقعیتی ایجاد می شود.

به طور قطع دولت اشراف کامل بر حضور داعش در شرق کشور (قبل از رسانه ای شدن) داشته است که استفعا والی سابق و استقرار فردی چون منگل هم راستا با سیاست حکومت وحدت ملی در ننگرهار است.

مردم افغانستان سال هاست با معضل طالبان در ناامنی و جنگ به سر می برند و حضور گروهی منفورتر از آنان پیامدهای ناگواری چون سوریه و عراق در پی دارد.

از سوی دیگر مردم ننگرهار به استقبال مهاجران اخراج شده از پاکستانی رفت که همان سیاست این کشور برای جابه جایی تروریستان به افغانستان برای سرعت بخشیدن به روند جنگ دارد.

جابه جایی های مقامات همسو با اهداف ارگ، رابطه مستقیم با ناامن شدن و جنگ در ولایت های دارد که همواره در آستانه سقوط، بی جاشدن هزارن هزار تن از افراد ملکی و بحران های انسانی دارد.

تغییر جغرافیایی جنگ در دو سال گذشته و کشیده شدن دامنه ناامنی به شمال و شرق کشور در هشدار جنرال دوستم از جابه جایی 30 هزار نیروی داعش به شمال افغانستان در امروز ننگرهار دیده می شود.

در این میان با وجود رییس جمهور که امنیت قوم خود را در گرو ناامنی دیگر اقوام افغانستان می داند و وجود والی معامله گری چون گلاب منگل، باید در آینده ای نزدیگ شاهد ننگرهاری باشیم که اگر قرار بود گورستانی برای داعش باشد به خانه برای آنان بدل خواهد شد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی و غنی و تیم کرزی و غنی نقشه تقویت طالب و انتقال داعش از عراق و سوریه به افغانستان را تطبیق میکنند. غنی در دولت است و کرزی خود را در بین اقوام و اپوزیسیم جا داده است. نقشه بسیار خطرناک است و افغانستان را خرابتر از عراق و سوریه میکند.

>>>   گلاب منقل شرق رابه گلستانی برای داغش تبدیل خواهد کرد مگر موضوعات مربوط به ماشین آلات فابریکه جنگلک فعلا باشد

>>>   شما دوستان یک فعالیت این خاین را به ما بگوید که بدانیم که حال در ننگرهار چه خواهد کرد این شخص ارتباطی انگلیس است در هلمند هم تحتلحمایه انگلیس بود به جز از زر اندوزی کاری نکرده مطمین باشید که در ننگرهار هم چیزی کرده نمیتواند

>>>   گلاب به شرق رفت وماشین های جنگلک به جنوب سوی اسرائیل

>>>   اســـــتاد عطا چرا یکبار بطرف حکمت خلیل کرزی ندید تا میدانست که قدم پیش کذاشتن درانجا خلاف ادب است؟؟؟

>>>   شما مطمین باشید که ادمک جدید التقرر یک قسمت از ننگرهار را معامله میکند ننگرهاری ها مطلع باشند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است