بازگشت اجباری پناهجویان غیر عقلانی است
حکومت با کدام منطق چنین توافقنامه هایی را امضا می کند که پناهجویان را برگردانید و از طرفی چرا دولت های غربی نسبت به رعایت حقوق بشری و تعهدات خود در کنوانسیون حقوق پناهندگان وفادار نیستند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۵/۸/۱ کد خبر: 122849 منبع: پرینت

در شرایطی که حکومت حتی نمی تواند امنیت شهروندان داخل کشور را فراهم کند، توافق با دولت های غربی برای بازگشت اجباری پناهجویان به کشور امری غیر عقلانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،احمد بهزاد عضو مجلس نمایندگان امروز شنبه 1 عقرب در صحن علنی مجلس، در رابطه با صحبت هایی درخصوص توافق حکومت با دولت های غربی برای بازگشت اجباری پناهجویان گفت: مساله بازگشت اجباری دغدغه روحی و روانی صدها هزار تن از شهروندان شده است و موضع گیری فعلی حکومت با شرایط کنونی موجود در کشور هم باعث نگرانی خانواده های شان در داخل کشور و هم موجب سردرگمی آنان در خارج از کشور گردیده است.

بهزاد در ادامه گفت: بر اساس گفته های نمایندگان مختلف ولایت ها، بسیاری از ولایت ها در خطر سقوط به سر می برد، ده ها تن به گروگان گرفته می شوند و عده ی زیادی از ترس جان و ناموس خود مجبور به ترک خانه های شان می شوند؛ با این وضعیت حکومت با کدام منطق چنین توافقنامه هایی را امضا می کند که پناهجویان را برگردانید و از طرفی چرا دولت های غربی نسبت به رعایت حقوق بشری و تعهدات خود در کنوانسیون حقوق پناهندگان وفادار نیستند؟

این نماینده از مجلس می خواهد که واکنش شدیدی نسبت به این اقدام خودسرانه حکومت انجام دهد و اظهار می دارد: دولت مطابق با حکم صریح قانون 39 اساسی ملکف به دفاع از حقوق شهروندان خود در خارج از کشور است. شورای امنیت باید نسبت به اقدام خودسرانه حکومت واکنش جدی و عملی نشان دهد و اخطار دهد که در شرایط فعلی به هیچ منطقی نمی توان شهروندان را به زور بازگشت داد آن هم به مناطقی که در همه جا جنگ در جریان است.

وی یکی دیگر از کارهای منفی حکومت را در جریان بازگشت دادن پناهجویان، تفکیک شهروندان می داند و می گوید: این کار حکومت یک حرکت تبعیض آمیز حتی خصوصا شهروندان خارج از کشور است که شهروندان مناطق امن بازگردند و مناطق نا امن باز نگردند و باید از حکو مت پرسیده شود که کدام منطقه از کشور فعلا امنیت دارد؟

بهزاد می افزاید: در صحبتی که با نماینده سویدن انجام دادیم که اگر بحث زندگی در یک زندان است و می خواهید یک ولسوالی را تبدیل به زندان کنید تا مردم در جای امن بسر ببرند، امن ترین منطقه در افغانستان زندان پلچرخی است که تروریست نمی تواند به آنجا وارد شود.

این مقام اظهار می کند که از مجلس می خواهیم به حکومت هشدار دهد و از جامعه جهانی و کشورهای دوست تقاضا شود که در شرایط فعلی افغانستان آمادگی برای پذیرش پناهجو آنهم به صورت اجباری را به هیچ عنوان ندارد.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا"استاد بهزاد مرد است گپهای واقعیت را بیان کردند.اگر منضورشان دولت تفکیک ولایتهااست و میخواهد که یک ولایت را امن جلوه بدهند و ولایت
دیگر رانا امن پس در مسیر راه ها مردم چکار کنند
از فضا رفت و آمد کنند ویا به گفته آغای استاد بهزاد همه مردم را ببرند زندان پلچرخی که تروریست
وبرادرهای ناراضی (غ)آمده نتوانند دیگر در همه جای
افغانستان در لباس طالب در لباس داعش در لباس القاعده در لباس گلبدین در لباس لشکرجنگوی هستند و در همه جا بجز قوم پشتون که نیتواند در نفاط افغانستان آزادانه و بدون ترس رفت و آمد کنند و اقوام غیرپشتون خارج شهرهای کلان دیگر در همه جای افغانستان وقتی صبح از خانه برای پیداکردن لقمه نان میبراید آمدنش در دست خدا جان است همهگیش بخاطر یک طایفه فاشیست است که دنیا را
برای مردم جهنم ساخته اند ...قادر

>>>   زمانیکه جان مظاهره کنندگان درخطر باشد تظاهرات غیر عقلانی است

>>>   برو باچه مه خدا روزى توره ده كدام جاى ديگه بيده، تو قاتل هشتاد جوان هزاره استى،پيسه قوما ره هم كه به بهانه جنبش روشنايى دوزى كدى پس بيار او بى وجدان...
حسين از هرات

>>>   تو که سفر به اروپا داشتی بجای از اینکه مشکلات مردم را در اروپا حل بسازد
رفتی بخاطر چوکی ایت که برا یتان داده نشده چند نفر بیچاره را جمعه کردی و تظاهرات را در بروکسل به ضد 35 ملیون انسان کی در این کشور زندګی میکند میخواستی که پول که مردم مارا کمک کند اون را هم میخواستی که برسر این ملت بیچاره قطعه کنید.

>>>   استبداد در شبکه ۲۴
شبکه تلویزیون ۲۴ کارمندانش را از استفاده‌ی واژه های پارسی منع قرار داده و گفته است که هرکس از واژه دانشگاه استفاده کند، ۱۷ روز کسر معاش می شود.
بیگ

>>>   شکل گیری «مرز» ها و ایجاد «کشور» افغانستان!
از چندی بدینسو علاقه داشتم چیزی در مورد شکل گیری مرزهای «کشور» بنویسم. با جستجو در انترنیت موفق شدم چند مقاله پیدا کنم که توسط نویسندگان کشور در اینمورد نوشته شده است. اما این مقاله ها شاید به علت عدم دسترسی به منابع مهم و یا علل دیگری، به استناد تاریخ های رسمی دربار نوشته شده که کشور را به اساس همان «غلط مشهور: افغانستان - خراسان - آریانا» صاحب «تاریخ پنج هزار ساله» میدانند و «تاریخ افغان ها» را به نام «تاریخ افغانستان» و تاریخ اقوام را به نام تاریخ کشور تدریس می کنند. لذا لازم دانستم توضیحات بیشتری به استناد منابع معتبری در این مورد ارایه نمایم...
ایجاد کشور ها بر بنیاد مرز ها محصول نیمه دوم سده نزده و افغانستان یکی از اولین کشورهای است که (در نتیجه بازی بزرگ در بین برتانیه و روسیه) بر این بنیاد ایجاد می شود. اما شکل گیری یا «تعین مرز ها و علامه گذاری آن» توسط برتانیه در زمان عبدالرحمن صورت می گیرد و استقلال آن در زمان امان الله حاصل می شود. به عباره دیگر افغانستان کنونی لباسی است که در پایان سده نزده مطابق میل «برتانیه» تولید و خیاطی گردیده و به نام «افغانستان» بر قامت عبدالرحمن پوشانیده می شود...
برای مطالعه مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

>>>   باعرض سلام و احترام برای هموطنان هزاره.
من این طفل نابالغ سیاسی را بسیارآدم (مداری) پیدا کردم ومهره ناسالم ونابکار در میدان بازی.
حرکت های جاهلانه وطفلانه که از او درین چند سال اخیر سرزده نه قدرت دید او را از عمق اوضاع سیاسی بیان میکند و نه از شرایط عینی اجتماعی نمی دانم چه قدر جوانان فریب خورده را باید به خاک و خون بکشاند تا تشنگی سیاسی دقدرت طلبی به مقام رهبریت او فرو نشیند؟

>>>   ماوطن خودرابه هرکسی دادیم اماهیچکسی وطن خودرابمانمیدهدچون دیگران معنی وطن رابهترازمامیدانند.
وطندار

>>>   جناب رئس جمهور صاحب زمانیکه درموضوع اخراج اجباری مهاجرین توافق نموده است چراپسر ودختر شان که با بچه های امریکائی مصروف عیاشی است به افغانستان دعوت نمی نمایند باوصف آنکه زندگی آنها دراینجا نیز مصئون میباشند .
من ازجناب شان سوال دارم قدرت داشتن غیرقانونی را بالای مردم دوست دارید وبرای کشتن اولاد مردم که به بسیارمشکلات خودرا به کشورهای امن رسانده اند غرض کشته شدن میخواهید ،مردم افغانستان می فهمند که آنها رابخاطر میخواهید که داخل افغانستان شوند تابه صفوف عسکری شامل شده وشمارا به خاطر ماندن تان درقدرت دربابر مخلافین محافظت نمایند تابه قدرت غیر قانونی تان بالای مردم چند وقت دیگرنیز ادامه بدهید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است