بازداشت احمد ضیا مسعود با 52 میلیون دالر در دوبی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۵/۸/۱ کد خبر: 122848 منبع: پرینت

احمد ضیا مسعود با 52 میلیون دالر پول در فرودگاه کشور امارات متحده عربی بازداشت شده بود.

روزنامه ویکی لیکس در یک افشاگری تازه و انتشار اسنادی از بازداشت احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب همراه با 52 میلیون دالر پول نقد از سوی ماموران مبارزه با مواد مخدر در فرودگاه دوبی در سال 2010 خبر داد.

در این اسناده آمده است که مسعود چندین ساعت در بازداشت بوده است و سپس با میانجیگری کارل ایکنبیری، سفیر سابق امریکا در کابل آزاد و به درخواست وی از مقامات دوبی این موضوع مخفی مانده است.

گفته می شود قرار بوده این پول ها با کشتی به مکان نامعلومی انتقال داده شود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه تا کدام حدود این خبر درست است تا هنوز رسما آقا مسعود، دولت افغانستان، سفارت آمریکا و مسوولین امارات متحده عربی تایید و یا رد نکرده اند. فرض کنیم این خبر درست بوده، تصور نمی کنم مجرم درجه یک آقای مسعود باشد. به درجه اول امارات متحده عربی است که این مورد مهم را نسبت ملحوظات سیاسی و استخباراتی و... کتمان نمودند.
به درجه دوم سفارت آمریکا باید جواب بدهد که چرا و به کدام ملحوظ در موردی که به ایشان هیچ ربط نداشته و مسعود شهروند آمریکایی نبوده، به کشورشان و مردمشان اگر ربط نمی داشت ابدا مداخله نمی کردند.

زمانی مسوولین امارات عربی، سفیر اسبق و وزارت امور خارجه آمریکا در این مورد مشخص به محکمه جواب بدهند! تصور نمی کنم که آن زمان منبع پول و دلیل انتقال و... مشخص نشود، به توضیحات و اظهارات آقای مسعود شاید نیاز نیافتد. مطمئنا این پول مربوط به دولت افغانستان نبوده اگر می بود مسوولین بانک ها، وزارت مالیه و... آگاه می بودند و باید آقای مسعود را به دادستانی و محکمه معرفی می کردند.

اینکه اول نظام امارات متحده عربی فاسد، دستگاه دیپلوماسی وزارت امور خارجه آمریکا فاسد، نظام افغانستان که کتمان حقیقت نموده و... فاسد! ضیا مسعود فقط یک فرد است. چرا ما بیشتر این مورد را نشر کنیم، زور ما به مقصر درجه یک نظام امارات متحده عرب، دوم دولت آمریکا و سوم دولتمردان و مسوولین نظام وقت باید جواب بگویند. نظر به میلیاردها دالر که بدون حساب و کتاب به این کشور آمده 52 میلیون دالر اصلا حق فامیل و اقارب، خویش، قوم نهایتا ولسوالی و ولایت آقای مسعود خواهد شد، که فقط حق خود را توانسته از پول خیرات و ذکات جامعه جهانی اخذ کند!

اصلا به ما چی، اگر ادعا حق کسی داشته باشد دولت قبلی، جامعه حهانی و نهایتا برادران پنحشیری و اقارب نزدیک شان باید از وی بپرسد نه ما! هیچ کسی ناحق بالای کسی ادعا کرده هم نمی توان بدون سلسله مراتب!

یکبار میلیاردها دالر 15 ساله جامعه جهانی را محاسبه کنید، بسیار ساده فقط از 4 سال 15 میلیارد دالر، هرگاه به فی نفر تقسیم کنیم نیم میلیون دالر می رسد!هرگاه 16 سال کمک ها را محاسبه کنیم به فی نفر افغان 2 میلیون دالر می رسد! تعداد فامیل و بستگان آقای مسعود مطمئنا از 30 نفر بالا باشد! هرگاه فقط همین 30 نفر را محاسبه کنیم 60 میلیون دالر حق شان می شود! 8 میلیون دالر دیگر هم اگر با ایشان بوده باشد هیچ فرق نمی کند. حداقل یک فرد توانسته از خیرات جامعه جهانی حق خود و بستگان خود را حصول کند.

(ایمل معانی)>>>   این سران حکومت همه وهمه دزدند.
ع

>>>   کاملا دروغ است این خبر ازطرف کشور پاکستان نشر شده است. باخبر باشید که آی ایس آی بیشتر از 4000 هزار شبکه اشاعات و پروپاگند برای بربادی افغانستان نام بد ساختن مخالفین پاکستان و تفرقه قومی دارد.
صاحب زاده از لوگر

>>>   بنظر من این یک توطعه ودسیسه و بد نام کردن ناحق اقای مسعود چیزی دیگری نیست تقلبکاران حرفی ددان رای پاک مردم به نفع خود شان در این توطعه دخیل اند وعلت اش هم واضح است انتقعاد های پیهم اقای ضیا احمد مسعود از عدم توزن عدالت و حکومت داری خوب و جابجایی افراد نالایق وغیر کار امد باساس شناخت ها و روابط شخصی و سمتی و زبان از ارگ نشینان است تقلبکاران خیلی در دسیسه سازی تیز وچالاک هستند این هم فکر نشود که من کدام پینجشیری و یا از طرفداران اقای مسعود هستم بخدا قسم است که من با مسعود هیچ نوع ارتباط نداشته وندارم حتی زبان و قوم ومنطقه سکونت من از ان جدا است من فکر و اندیشه و طز دید خود را بیان کردم .

>>>   کرزی صاحب که ششصد ملیون دالر را ربود چرا بازداشت نکردند؟

>>>   معانی صاحب!
کمیشن خودت چند شد؟؟!!!!

>>>   ویکی لیکس تازه این موضوع حقیقت رو افشا و بل که صدها موضوع دیگه رو نیز افشا خواهد کرد، این تازه کار اولش نیست ،در زمان ج.... چک های سفید می گرفت،، درود به اقای اسانژ.

>>>   جناب معانی شما در تمام شبکه های اجتماعی شخص فعال اما منفی گرا هستید یک بار چیزی که مینویسید مطالعه نماید از هر کس دفاع میکنید وهیچ کاری خوبی برای تان ارزش نداری من حتی منبعد نوشته ها تان را نمی خوانم

>>>   ر این اسناد گفته شده است که ماموران مبارزه با مواد مخدر میدان هوایی امارات متحده عربی آقای مسعود را در سال ٢٠١٠ با ٥٢ میلیون دالر پول نقد بازداشت کرده بودند.
در آنزمان احمد ضیا مسعود معاون حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان بود.
در اسناد افشا شده گفته شده که مسعود چندین ساعت در بازداشت قرار داشت و با میانجیگری کارل ایکنبیری، سفیر سابق امریکا در کابل رها شد.
ویکیلیکس گفته که ایکنبیری از مقامات امارات متحده عربی خواسته بود که این موضوع را مخفی نگهدارند.
گفته شده که ٥٢ میلیون دالر در چندین بکس جاسازی و توسط کشتی منتقل می شد.
در اطلاعات سایت ویکیلیکس آمده است که دستگیری مسعود در عملیات ویژه تحت ماموریت مبارزه با قاچاق مواد مخدر که در آن ماموران نظامی امارات متحده عربی و ایالات متحده امریکا حضور داشتند، صورت گرفته بود.
احمد ضیا مسعود در حال حاضر نمانید%D

>>>   اگر کسی دزدی میکند باید مانند پاروک وردک وزاغ خیل وال تردست وماهر باشد تا صد ها ملیون را بزند آب از آب تکان نخورد
ر

>>>   نویسنده متن مخاطب
از دذدی های 104 ملیارد دالر کمک آمریکا چرا نام نمی برید که توسط قوم پشتون حیف ویل شد
از فروش کشور به خارجی ها چرا حرفی نمی گوید
از معامله های عقب پرده با هراس افگنان چرا نمی نویسید ....
از تولید وترآفیک مواد مخدر چرا نمی نویسید
از قلدری وزور گوی قوم پشتون بالا دیگر اقوام چرا نمی نویسید
از بی عدالتی در تقسیم قدرت با سایر اقوام چرا نمی نویسید
از غرور وافغانیت دروغی قوم پشتون چرا نمی نویسید
وصد موارد دیگر با احترام حقگو کابل

>>>   . تعهد ضعیف در مقابل مکلفیت ها و منافع ملی از مقامات عالی رتبه دولتی و اکثریت قاطع کارکنان خدمات ملکی
2. عدم تطبیق قوانین و مصلحت گرائی
3. مصرف بودجه از طرف خارجی ها و ارایه خدمات مستقیما از طرف خارجی ها
بعضی موضوعات که در نظر مجددی صاحب یاد آوری شده عوامل فساد نه بلکه فرصت های برای انکشاف افغانستان ولی که سه نقطه بالا بصورت درست تطبیق گردد.
رشوت خور باید درک کند که اگر رشوت بیگیریم از طرف حکومت بصورت نقدی و غیر نقدی مجازات میشوم ولی اگر درک کند که نمی شوم یا قسمت از رشوت را به گیرنده خود میدهم این سلسله رشوت و این شرم ادامه پیدا میکند.

>>>   ای پخپلو که 52 میلیونه وند زده ای شیر حملا و چکه چورای دیگیش خدان جقه ره وند زده باشند وای بحال اوغانستان

>>>   بــه( نویسنده متن مخا....
چیز هائیکه گفتی تو خودت بنویس تا ماهم مطلع شویم

>>>   یک زمانی بالای گذارش های ویکی لیکس باورمند بودم فکر مینمودم که نوشتار وافشاگری های ان حقیقت دارد باخواندن این مطلب باورم را با این رمز جاسوسی دولبه از دست دادم چون خودم شخصادر جریان این موضوع بودم ومسله را کاملا وبدون کم وکاست برای تان حکایت مینایم اول اینکه ۵۲ ملیون دالر در حد اقل بیست باکس گنجایش دارد این بیست بکس پول را چه کسی واز کجا میتواند انتقال بدهد وباز بعد از امدن کرزی بیش از ده ملیارد دالر از افغانستان توسط خاندان شاهی وسردار ها بعد از فروش ملکیت ها وجایداد های که در گذشته بنام خاندان سلطنتی بود بیرون شده است همه از طریق حواله وبانک های خصوصی چون کابل بانک وعزیزی بانک و.. معامله میگردید
پس اصل قضیه از چه قرار بود؟
یک روز جمعه جناب فانونی سیصد هزار دالررا به دبی اورده بودودر استقبال انها از قنصل گری دبی شخصی باسم حبیب در میدان هوای دبی رفته بود وهمراه اقای قانونی کسی از دوست هایش همراه بود که اورا نیز معاون صاحب میگفتند میدان هوای دبی معمولا پول های به مقدار بیشتر را صرف چک مینمایند که دران پولهای جعلی وجود نداشته باشد مسولین میدان بکس را چک نموده دوباره برایشان تسلیم دادند وقتی حبیب به وزارت خارجه به عنوان جاسوسی از موضوع اطلاع میدهد واسم معاون صاحب را بکار میبرد دران زمان که احمد ضیا احمد زی معاون اقای کرزی بود همه فکر نمودند که معاون صاحب همین احمد ضیا احمد زی است واین اوازه در تمام کابل وتلویزیونها به نشر میرسد وبعدا توسط اقای کرزی واحمد ضیا که دران روز در کابل بود وبه دبی هم سفر نکرده بود موضوع تکذیب گردید ومسله ای تبلیغات خاتمه یافت تمام قضیه ای انتقال پول که یک مسله ای کوچک وجزی بود تا به ویکی لیکس رسیده ودروغ شاخدار انها برملا گردید
مجددی از دبی

>>>   من این نبشته آقای بهرام خراسانی را درمورد سروصداهای گویا اسناد ویکی لیکس کمی باانصافترکه نه شور شور ونه هم شیرین , شیرین است پیدا کردم....!
ویکی لیکس وطنی ( ارگ وستون پنجم ) افشأ میکند.....!
همین اکنون سایت های رسمی واجتماعی سراسر گرم ازقصه دستگیری۵۲ میلیون دالر این بدبخت وکم طالع میکند ، صادقانه میگویم که من هیچ شناختی ونه هم هیچ وجهه مشترک......باوی ندارم ، ولی فکرنکنم که این آدم ساده لو " گرده انتقال " 52.000.000 وآنهم دالررا داشته باشد ؛ خس دزدی اش که حالا دراین کشور به فرهنگ تبدیل شده است رد نمیکنم , ولی این مقدار پول...! . این مشکل زمانی دامنگیر این آدمک ساده اندیش شد که درهمین هفته جاری از نداشتن صلاحیت وبیخبری درامور...گلایه وشکایت نمود ونا سنجیده بی آنکه اوضاع درون حکومت مافیای را درنظر بگیرد به افشاگری دست زد ، گویا تا این دم دنیا گل وگلزاربود ، همینکه جناب شان پای خود را ازگلیم خویش بیرون کردند ؛ دفعتآ کارخانه ارگ وستون پنجم شروع به تولید تبلیغات نمود.
کسیکه رندی سیاست این زمان را نیاموزد جزایش بقول معروف : « سزای قروت آب گرم » است.
Bahrom Khorosoni

>>>   در صفحهء 73 کتاب افغانستان در چنگال خونین فساد نوشتهء شاه آغا صدیق مجددی چنین میخوانیم:« در صدها هزار سندی که سایت (ویکی لیکس) منتشر ساخت یک سند محرم وجود دارد که به تاریخ ١٩ اکتوبر ٢٠٠٩ از سفارت امریکا در کابل به وزارت خارجه و وزارت مالیه آن کشور مخابره شده‌ است. در این سند از انتقال صدها میلیون دالر پول نقد از طریق میدان ‌هوایی کابل توسط مقامات فاسد حکومت کرزی اظهار نگرانی گردیده از آن منحیث عاملی برای بی‌ ثباتی افغانستان نام برده شده‌است.
بعنوان مثال یکی از اسنادی که ارایه گردیده است اینکه دولت امارات متحده عربی در اوایل سال ٢٠٠٩ احمد ضیا مسعود را که معاون اول رییس‌ جمهور افغانستان بود با بکسی پر از ٥٢ میلیون دالر پول نقد در دوبی متوقف کرد. وی برای مدتی بازداشت شد و سپس بدون هیچ توضیحی آزاد گردید. در سند مذکور این مثال نمونه‌ای از پول ‌شویی توسط مقامات بلند پایه افغانستان خوانده شده ‌است.»
بناءً موضوع دزدی های ملیون دالری مقامات عالی رتبهء کرزی مثل آفتاب روشن است و نیازی به بحث راست و دروغ درمیان دوستان نیست. از همه برادران تقاضا دارم تا کتاب متذکره را مطالعه فرمایند آنگاه متوجه خواهند شد که جه جنایاتی در افغانستان صورت گرفته که به ضرر همه اقوام افغانستان بوده نه قوم بخصوصی. مولف موضوعات فساد در افغانستان را بسیار بشکل مستند و بی طرفانه مطرح نموده حتی در مورد بزرگان فامیل مجددی هم از محافظه کاری و قوم پرستی کار نگرفته است.

>>>   ویکی لیکس جان میدانی ۵۲ ملیون دالر۵۲۰۰۰۰ قطعه نوت صد دالری و۵۲۰۰ بندل ده هراریو۵۲۰ بندل بسته ای یکصدهزار دالری میشود اگر در هر بکس بیست بندل یکصد هزار دالری را بگذاری برای این مبلغ۲۶ بکس بزرگ بکار است که تقریبا نیم یک کانتینر بیست فت را گنجایش دارد ونیم تن وزن را بخود میگیرد این مغدار مبلغ را وقتی از کابل بیرون نمودند کسی ندید ؟وباز در دبی مبالع زیاد را یک یک چک مینمایند اگر در ماشین هم چک کنند دوروز را دربر میگیرد وانتقال پول در ۲۰۱۰ در دبی اصلا ممنوع نبود
خدیجه از تر کیه

>>>   برای انتقال این همه پول حد اقل به 50 نفر و 50 بکس نیاز است!
این اتهامات بی اساس جایی را نمی گیرد، آقای احمدضیا مسعود در پاکی و صداقت فکر نکنم در میان دولتمردان اوغانستان مانند داشته باشد.
شهروند هرات.

>>>   عجب قضاوتی؟ دزد که پول ها ره دزدیده ملامت نمیشوه ولی کسی که همرای دزد همکاری کرده تا بدنام نشوه او باید ملامت باشه بسیار جالب است.
تا زمانیکه در این کشور بدبخت معافیت از مجازات وجود داشته باشد تا زمانیکه معامله گری های عقب پرده ادامه داشته باشد تا رمانیکه مردم فریبی در کار باشد تا زمانیکه حقوق مردم پایمال باشه دیگر هیچ امیدی برای آینده کشور وجود نخواهد داشت.

>>>   عجب احمق مردمی هستید۰ برای انتقال ۵۲ میلیون دالر پول نقد، اگرچه همه پول به شکل بزرگترین نوت دالر یعنی صد دالری هم باشد، بکس سفری نه بلکه یک کانتینر ضرور است۰ .....کله خام۰

>>>   هههه
۵۲ ملیون دالر دریکی ویا دو چه که حتی در چندین بکس سفری جاه نمیشود۰ هوشیار شوید۰

>>>   حقیقت دارد شما مدافع نشوید آنچه که عیان است حاجت به بیان نیست ضیا عبدالله فهیم بسم الله قانونی .امرالله صالح....پولی که از فروش زخایراسلحه پنجشیر از آمر یکا(ناتو) گرفتند بر همه معلوم است .از طرف دیگر انتقال پول بکس ،خورجین بیک نمی خواهد وزارت خارجه کاملن در اختیار شان بود کابل بانک ملک شخصی آنها حساب میشد کرزی و برادران او برادران متحد در قدرت بودند روسا وقدرت مردان دوبی وعمارات متحدین منطقوی آنها خلیج همقطاران خود شان دزدان چند از سراسر جهان برای نابودی ملت افغانستان یک سازمان چور وغارت تشکیل داده اند اگر پروپاگند فکرش میکنید به افلام وتصاویر ثبت شده وخبر ها ی چند روز پیش مراجعه کنید امید وارم حافظه خود را از دست نداده باشید شیوخ عرب برای (شهزاده های سعودی کویت قطر عمارات با شهزاده های افغانی وامپراطور فاتح امپراطوری پنجشیر سلطان کبیر احمد ضیا مسعود ) سر گرمی نور دیده گان عرب در یک کاروان عظیم رنجر ها ....به شکار باز ها وچوچه های آنها به سوی قله های کوه ها در حرکت بودند پولیس واردوی ملی از این کاروان حفاظت می نمودند ومن قضاوت را به شما خواننده گان عزیز می گزارم ریس حکومت داری خوب نماینده قوم پنجشیر وتاجیک ها پیشا پیش عرب ها رهنما ی شکارچیان شکار عقاب های افغانستان شود .به اساس فیصله یونسکو عقاب ها از جمله پرنده گان حفاظت شده است که شکار آن ممنوع میباشد تعداد آن رو. به روز در جهان کم شده می رود برای ما سمبول آزاده گی بلند پروازی وصلابت محسوب می شود ضیا به عرب ها نهایت اخلاص خود را در سر سپرده گیش را به آنها نشان داد واز از همین وسیله استفاده کرد تا راز های سر پوشیده خیانت های مالی ودزدی هایش محفوظ بماند .احمد ضیا وتیمش به ملیونها دالر دربانک های دوبی و املاک آن سرمایه گزاری کرده است بر هیچ کس پوشیده نیست انشا الله آن روز دور نخواهد بود که یک کمیسیون حقیقت یاب از مخلص ترین شخصیت های بیطرف تشکیل شود از سراسر جهان سر مایه های پلی را دوباره به بیت المال بر گردانند
چهارده سال دست آورد برای یک هزار خانواده نوش بوده وبرای سی ملیون انسان نیش مار و عقرب وبرای پنتاگون پیروزی غیر مترقبه حاکم شدن بدون قید و شرط بر هفتصد هزار کیلومتر مربع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است