ولسوالی باريک آب را فروختند (عکس)
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۱    ۱۳۹۵/۷/۲۷ کد خبر: 122683 منبع: پرینت

بر بنياد گزارش هاى موثق، به تاريخ شوراي وزيران در 10 سنبله 95 تحت رهبرى داكتر عبدالله رییس اجرایی کشور، در مورد بازگشت مهاجران از پاكستان، فيصله صورت گرفت كه به تعداد 50 هزار مهاجر در سه ولسوالي ننگرهار بازگشت و جابجا شوند، اما پس از اين فيصله در مكتوب رسمى بجاى 3 ولسوالى ننگرهار، ولسوالی باريك آب ولایت پروان درج گرديده است.

اين مكتوب تكثير و جهت مرعي الاجراى آن به تمام اداره های دولتى فرستاده شده است. شماری از كارمندان رياست اجرايي ادعا مى كنند كه اين دستبرد و جعل خلاف فيصله شوراى وزيران، توسط نصرالله ارسلايى، ریيس دارالانشاى شوراى وزيران صورت گرفته اما گمان اغلب اين است كه بدون موافقت ریيس اجرايي اين امر بعيد است و رييس اجرايي با ترفندى به نام جعل و دستبرد خود را تبریه مى نمايد.


آب باریک پروان ننگرهار رییس اجرایی عبدالله نصرالله ارسلایی رییس دارالانشای شورای وزیران



هارون معترف



(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینجا یک توطیه در جریان است. اینجا یک غصب، یک خیانت، یک رزالت و یک جنایت در حال تکوین است.

>>>   زنده باشی جوان با روشنگری تان بلی باید جلوی آنها گرفته شود اینها دوز دان سر گردنه هستند فردای بلای جان مردم شمالی میشوند این جابجای کوچیها یک پروژه از طرف ارک است مردم هوشیار باشید و نگذار ید

>>>   واقعن تاسف بار است. اين چى بدبختى بالاى مردم ما با زور و فشار روان است. مردم پروان خودشان كم زمين و بيجا هستند كه اين حكومت فاشيست ع و غ براى پاكستانى ها در سرزمين مقاومت گران جاى ميدهد. چرا اينها را در ولايات جنوبى كه از لحاظ مساحت بزرگ ميباشد و اينها به آن ولايت ها پيوند هاى خونى و عشيره يى دارند جابجا نميكنند. معلوم دار است كه حكومت ميخواهد پروان،كاپيسا و پنجشير را بدست حزب اسلامى و طالبان و جاسوسان آى اس آى پاكستان تسليم كند. برادران پروان، كاپيسا و پنجشير لطفن بيدار شويد و مانع امدن كوچى هاى طالب و پاكستانى به سرزمين شير مردان و مقاومت گران شويد. در غير آن دير خواهد شد. و منتظر يك فاجعه بزرگ نسل كشى در شمالى خواهيد بود.

>>>   اسکان کوچیها یکی از موضوعات نهایت دسیسه آلود در دهه های پسین کشور ماست. اولیای امور که همه پشتون بودند در سراسر اسکان کوچیها را بهانه قرار داده و با زور، تحمیل، دسیسه، زورگویی و بیحیایی زمینهای دولتی و مال ملت برای یک قوم غصب کرده اند.

>>>   چرا باید کوچیها را اسکان داد و چرا باید زمینهای دولتی و را در اختیار شان قرار داد وجود ندارد. معیار برای دریافت زمین دولتی و آن هم به صورت رایگان چیست؟ چرا باید یک قوم اینهمه امتیاز داشته باشد؟

>>>   تنها کوچیهای پشتون کوچی اند و باید صاحب زمین شوند یا اقوام دیگری نیز دارای عین وضعیت اجتماعی استند؟ اینهمه ظلم و بیعدالتی برای چی و تا به کی؟

>>>   خاموشی در برابر اسکان اوغان های ناقل در جا های فارسی زبان به معنی قبر خود را به دست خود کندن است

>>>   اگر خداي ناخواسته، خداي ناخواسته و خداي ناخواسته مهاجرين عودت كننده از ايران از دولت تقاضاي زمين كنند چي اتفاقاتي خواهد افتاد؟
١. وحدت ملي به بد ترين شكلش خدشه دار ميگردد.
٢. تمام ملا هاي افغانستان و پاكستان اعلان جهاد ميدهند.
٣. دولت با اعلان حالت اضطرار تمام نيرو هاي نظامي و مليشه هاي سرحدي پاكستان را فرا ميخواند،
٤. " روشنفكران" تاجيك و هزاره با برپايي تظاهرات و فعاليت هاي فيسبوكي اين جنايت فجيع و " نژاد پرستانه " را تقبيح ميكنند.
٥. رهبران سياسي تاجيك و هزاره در أسرع وقت عاملين اين فاجعه را دستگير و إعدام ميكنند.
٦. رمضان بشردوست و سيما سمر گذارشي ازين واقعه نقض حقوق بشر تهيه و به شوراي امنيت سازمان ملل تسليم ميكنند.
٧. روشنفكران فيسبوكي هزاره و تاجيك كه در افغانيت كاسه گرمتر از آش هستند فعاليت هاي فيسبوكي شانرا هماهنگ ميسازند.
٨. محمد محقق و كريم خليلي با شنيدن اين خبر شوك ديده و سكته قلبي ميكنند.
٩. عبدالله عبدالله، امرالله صالح و يونس قانوني با نشر اعلاميه مداخله دولت ايران در أمور داخلي كشور را تقبيح ميكنند.
١٠. ... و ما فيسبوكي ها هم كه طرفدار عدالت و برابري هستيم هم در معرض يك حمله گسترده از طرف گوسفندان قرار گرفته و متهم به نژاد پرستي ميشويم.

>>>   50000 هزار خانواده تروریست، یا به عبارت دیگر حدود 250000 هزار تن فاشیست و حداقل 50000 نیروی جوان و آماده به جنگ پشتونوالی در شمال کشور و در استان پروان!!
مردمان شمال بخصوص مردمان پنجشیر و پروان بهتر است همین حالا اقدام کنید یا جلوی خیانت رهبر مزدور خود (عبدالله) را بگیرید، یا هم همین حالا از خانه و کاشانه تان بگریزید و به مشهد و کولاب که جنرال رازق برایتان در نظر گرفته بود پناهنده شوید، مگر نه فردا خیلی دیر خواهد بود و این نیروی عظیم تروریست چنان بلای به سر شما خواهد آورد که دوران کشتار نادرخانی و محمد گل مهمند را آرزو خواهید کرد!!!
دو سال بعد وضعیت تان را خواهیم دید!!

>>>   مکتوب و ولسوالی مطرح نیست مردم افغانستان هستند و حق دارند که در هر نقطه از افغانستان زندهګی کند اګر به تاجکستان رفتند باید شکایت کنند. نه در خاک خودشان.

>>>   تاریخ بخوان تا جفنگهای فاشیزم پشتونیزم خنثی شود و چپن دروغین پتانیزم دریده شود

>>>   شمالی پروان پنجشیر وسایرآستانه همجوار نقاط استراتیژی تاجیکان واقوام غیر قبیله است که قبیله سرآن تمرکز و هدف کلی دارد تا تهدید های به خیانت ملی است رفع کنند و یکی از آن هدف مهم جابجای ناقلین انتحاری وزیرستانی در باریک آب شمالی است که به شدت جریان دارد توسط رهبران معامله گر چون الماس دیگران اش
مردمان شمالی عزیز بدانند که دیگر این رهبران با آنها نیست چون فرزندان شان درخارج و پاسپورت خود شان سرجیب شان است وفرار میکنند چوب سوخت همان مردمان شمال وشمالی است تکرار تاریخ دوره غداران

>>>   اول خو این منطقه مربوط ولایت پروان نمیشود در مکتوب واضح نوشته است .
دوم مهاجرین که میااید از همه اقوام افغانستان است بس شما چه مشکل دارید
شما مثلا طفل حدس میزند در حالا ایکه ریس اجراییه کور نیست که امضا میکند لطفا از این سخنان تان تیرشوید لطفا بیا اید دست به دست بدهم کشور عزیز خودرا اباد بسازم ......ع

>>>   افغانستان دارى ٣٧ ولايت است بايد در تمام ولايت ها مهاجرين تقسم شود

>>>   نظربات خیلی متعصبانه و مغرضانه یک تعداد را که میبینم این ها ریسمان در دست شان آماده هستند کشور را همین امشب پارچه پارچه کنند ولی بیاد داشته باشید که میگویند گاو پیر کنجاره خواب مبیند. مهاجرین عزیز بخیر بیایند هر قسمت این خاک کشور خودشان است .

>>>   عبدالله سالهاتوسط مسعود تحقیرشدهوتحملکرده بود واواصلا تاجکنیست واوانتقامخودراازتاجک هامیگیرد

>>>   آمادگی های لازم جهت تجزیه کشور باید گرفته شود۰ پشتونها از طالب تکنوکرات خلقی اوغان ملتی تا گلبدینی باهم فرق ندارند۰ غیر پشتونها متحد شوید و حساب تانرا از این جنگ و وحشت دائمی پشتونها جدا کنید۰

>>>   تاجیک ها دیگر نباید قربانی وحدمت ملی شوید
باریک آب باید خط قرمز تاجیک ها باشد و اسکان کوچی ها در این منطقه را تجاوز و ننگ تاریخی بدانند.
در رابطه با تصمیم اخیر حکومت وحشت ملی، اسکان کوچی ها در منطقه باریک آب بگرام تمام تاجیک ها باید و شاید واحد و یک پارچه موضوع گیری کاملا سریح داشته باشند، به ویژه مردم غیور شمالی که در طول تاریخ شهامت و مردانگی شان را ثابت ساخته اند. باریک آب مربوط به مردم شمالی است و زمین شخصی پدر اشرف غنی و عبدالله نیست که آنرا برای تحقق اهداف شوم شان به وحشی های زمان تحفه بدهند.....
اگر مردم و رهبران تاجیک، در مورد باریک آب خاموشی اختیار کنند بدانند که گور خود را به دست خود کنده اند و غرق خواسته های برتری طلبانه قبیله شده اند.
لطفان موضوع اسکان 50000 وحشی را در خانه خودتان ساده نگیرید.....

>>>   من این طور که اطلاع دارم تاجیک ها بسیار ساده فریب میخورند و بی هیچ مقاومت تسلیم زیاده خواهی پشتونیزم میشوند

>>>   چند روز پیش با قید این که "اگر عبدالله عبدالله سند باریک آب را امضا کرده باشد غدار است"، پیامی پست کردم. یکی از نزدیکان قصر سپیدار در یک پیام خصوصی "غدار" خواندن را ناروا دانست. به جناب شان گفتم که من قید کرده ام و شرط گذاشته ام. پس از آنچه نوشته ام در هر محکمه یی می توانم دفاع کنم.
اینک نوشتۀ جناب هارون معترف، یکی از سرداران جوان شمالی، که در مورد نقش داکتر عبدالله در این خیانت بزرگ ملی خواهان پاسخ است و این مساله را با بزرگان شمالی مطرح خواهد کرد.
هرچند شخصاً امید هیچ آتشی از این کلوخ ها را ندارم، بازهم برای اتمام حجت به آنهایی که تا ابد در خواب خوشبینی اند، لازم است تدکر داده شود.
اقای معترف می نویسند:
"نشستِ بزرگ مردمى در مورد مسله (باريك آب) و اسكان مهاجرين، در كوهدامن برپا خواهد شد. بربنياد مصوبه ى كه رياست اجراييه به ادارات دولتى فرستاده، آمده است كه ٥٠ هزار مهاجر از پاكستان به باريك آب شمالي ساكن گردد. هرچند شمار كارمندان در رياست اجراييه مى گويند كه نصرالله ارسلايى، دبير شوراى وزيران، در اين مصوبه دست برد زده و اصل توافق، اسكان ٥٠ هزار مهاجرين به ننگرهار توافق شده بود؛ اما او (ارسلايى) ننگرهار را به باريك آب تغيير داده. ما منتظر موقف رسمى رياست اجراييه و شخص دكتور عبدالله هستيم كه واقعن اين تصميم مربرط خود جناب رييس اجراييه است يا ارسلايي مرتكب جرم شده؟
ما در نشست بزرگ مردمى در كوهدامن اعلام موضع خواهيم كرد.
هارون معترف"
پ. ن:
1- اگر نصرالله ارسلایی از قوم ارسلا باشد، او خود از حصارک ننگرهار است و همقوم حاجی عبدالقدیر. چرا، مگر در حصارک زمین و جایداد نیست که باید مهاجرین حصارک را در بگرام جابجا کنند؟
2- در ریاست اجراییه نماینده مردم تاجیک و مردم شمالی کیست؟ کدام بیغیرت است که در دربار عبدالله از نام تاجیکان نان می خورد و تماشاچی نشسته است و می گذارد که به منافع مردمش تجاوز شود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است