کرزی راز ایجاد ریاست اجرایی در حکومت را فاش کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۱    ۱۳۹۵/۷/۳ کد خبر: 121531 منبع: پرینت

حامد کرزی رییس جمهور پیشین، در یک گردهمایی دانشجویی در کابل، راز ایجاد ریاست اجرایی در حکومت را افشا کرد.

به گزارش صدای آلمان، کرزی گفت که وی پیشنهاد آمریکا را برای ایجاد ریاست اجرایی در زمان ریاست جمهوری اش قبول نکرده است.

کرزی به انتخابات جنجالی سال 2009 اشاره کرد و گفت: جان کری وزیر خارجه آمریکا و رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در آن زمان از وی خواسته بود که تشکیل ریاست اجرایی را در حکومت بپذیرد.

وی اضافه کرد: جان کری به من گفت که اگر ریاست اجرایی را قبول کنم، من را با 51.7 درصد آرا برنده انتخابات می‌کنند و اگر قبول نکنم، انتخابات به دور دوم می‌رود.

کرزی افزود: در آن زمان این پیشنهاد جان کری را رد کرده و به وی تفهیم ساختم که این مساله در تضاد با قانون اساسی افغانستان است.

در سال 2009 انتخابات ریاست جمهوری با اتهام تقلب گسترده به دور دوم رفت، اما دور دوم انتخابات به دلیل کناره گیری عبدالله برگزار نشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی ازخود قهرمان ساخته هست .

>>>   تو همانوقت هم صرف به فکر خود بودی حالا هم همه مشکلات میراث شوم کرزی است

>>>   کرزی صاحب اصلا نه خودت خریدار داری و نه این حرفهای دروغت . با وعده های دروغین و ضلیل ساختن خود را نزد امریکاییها ریس جمهور خود را ساختی و تقلب را در این کشور بدبخت رواج دادی و حالا فقط بفکر دسیسه و نیرنگ هستی تا این نظام نیم بند را ویران کنی . کرزی کمی شرم و حیا خوب است دست از سر ملتی که بدبختش کردی بردار . چون این دنیا دار مکافات است روزی میرسد که تماشا گر نابودی تو هم خواهیم بود مثل ملا عمر برادرت .
افغان

>>>   کرزی فریبکار دروغگو نمیتواند که از تقلبکاری در زمان انتخابات بنفع خود را با این دروغ های شاخدار اش پنهان کند در دو دور انتخابات که کرزی سهم داشت هردو را با تقلب بنفع خودش توسط تطمیع و وعده ها بنفع اش تمام کرد در غیران صد در صد پاین تر رای حقیقی مردم را داشت حامد کرزی میخواهد با این دروغ های شاخدار اش خود را مستقل واریکا را بر ضد خود معرفی کن اما مردم افغانستان میدانند که کرزی چهره نا شناخته مردم را امریکا بر سر مردم حاکم ساخت و در تمام دوران حکومت اش از وی در مقابل رقیب اش حمایت کردند در غیر ان کرزی و رسیدن به کاخ ریاست جمهوری خیلی ها فاصله داشت اما این نمک بحرام قدر نمک امریکا را شناخت واحترم کرد ونه قدر نمک مردم افغانستان را ونه حق مادر وطن را تمام توجه اش در زمان ۱۴ سال حکومتاش فقط بفکر قوت یافتن طالبان اله دست پاکستان بود وهم توجه اش را مبذول کمک وخدمت رسانی به جنگجویان طالبان دست پرورده ای اس ای پاکستان کرده بود وبس بفکر مردم و وطن نبود .

>>>   دروغ است کاملا افتضاء است تو کرزی کدام شخصیت ملی نبودید بنا به روابط نامشروعی که با سی ای ای داشتید یعنی اجنت بودند به پوسته ریاست جمهوری جابجا شده اند حرف های فعلی تخریبکارانه و احمقانه است تو کرزی نوکر چطور جرهت داشته باشید که در برابر بادار حرف بزنیدو غیره .....؟

>>>   کرزی فساد پرور وطالب دوست وقبیله گرای مطلق بود وهست.از قبیله وتعصب دور شده نمیتواند افغانستان را درفساد مشهور ودرصدر کشور های فاسدجهان قرار داد. قوئ پرستی را ترویج کرد به نفع طالبان خدمت کرد اززندان ها رها وراهی جنگ شان نمود .

>>>   چه کرزی یی است!
به امریکایی ها نشان داد که اگر شما توسط حنیف اتمر پیمان استراتیژیک بین افغانستان و امریکا را امضأ میکنید، من با همین حنیف اتمر پیمان صلح بین دولت افغانستان و حزب گلبدین حکمتیار را امضأ میکنم که در لست سیاه شما قرار دارد.
و حنیف اتمر بیچاره؟
آخر همی مه بیچاره چه گناه کردم که باید تمام قرار داد ها ره مه امضأ کنم و در تاریخ برای خود نام کمایی کنم؟

>>>   تمام این جاروجنجال های انتخاباتی ازدوران حکومت پوشالی و فاسد کرزی به میراث مانده است ، در حقیقت کمیسیون های نا مستقل و دولتی انتخابات و شکایات انتخاباتی ، ریس ، ریس دارلانشاء و کمیشنران کمیسیون در زمان تصدی کرزی نصب گردیده بودند ، و این کرزی غلام امریکایی بود که میخواست که مردم را از دموکراسی و حکومت مردم توسط مردم محروم نماید ، و متاسفانه به آرزوهایش رسید.
کابلی

>>>   یک چیزی را بازگو کنم. اقوام های مختلف که در کشوری ما زندگی میکنند. هر قوم انسان های بد وانسان های خوب خود را دارد. البته در زمان حکومت طالبان وبا فشار ها قیودات که حکومت طالبان به مردم وارد می کردند. 95 درصد مردم واقعا که فعل بد وروش های غیر اخلاقی خود را کنار گذاشته بودند. یعنی اکثریت به راهی راست کشیده شده بودند البته درسال های اول حکومت کرزي هم مردم به چنین شیوه زندگی می کردند. اما این را کرزي خواست که مردم به بیراهه کشیده شوند

>>>   به جز تعداد اندکی آنهای که از کرزي نفع بردند 90 درصد مردم از کرزي دل خوش ندارند. برو در بین مردم حالا فرق نمی کند پشتون یا هزاره ازبک.تاجیک فارسی باشد همه می نالند

>>>   کرزی خان اگرافغان هستد وغیرت افغانی میداشتی چرا در همان وقت و ز مان این مطالب را افشا نمی کر دید حا لا میخواهید از خود یک وطن پرست وانمودکنید دیگر خرید ندارید.

>>>   کرزی با این اظهارتش میخواهد خود را یک الگوی سیاسی برای نسل بعد از خودش بسازد.من شخصن باور ندارم اگر جانکری تداوم قدرتش را تضمین میکرد ، او پروای نه قانون اساسی را دارد ونه منافع ملت را، کرزی از اقتدار روز افزون تاجیک ها ورخطا بنظر میرسد وحتا نمیتواند این خشمش را کتمان کند وبا بهانه های مختلف میخواهد عقده های افسرده اش را نمایش بدهد، ام دیگر آن اقتدار عبداالرحمان خانی را در خوابت هم نبینی.

>>>   کرزی: این اظهارات دورغین کرزی تداوم قدرتش را تضمین نمیکند جراکه مردم افغانسنات شناخته که وی چگونه سیاست را خصوصا در مقابل تاجکان بازی کرد

>>>   کرزی هر کی باشد، آخرش یک مجاهد دزد است!!!! او دال پاکستان را بسیار خورده است!!!!!!!!

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را که در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این خائن برای طالبان چه میکرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن پول هاي فراوان به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند۰
مراکز عمده طالبان را رسماً از گزند عملیات های قوای مسلح کشور و قوای ائتلاف بین المللی مصئون ساخت۰ مثال موسی قلعه هلمند، و محمد آغه لوگر۰
قتل های زنجیری سران مخالفین طالبان را به همکاران مخفی او و خود شخص کرزی ارتباط میدهند۰
در قانون اساسی کشور با اضافه نمودن مواد تائید نشده از طرف نمایندگان مردم در لویه جرگه مربوطه دستبرد خائنانه زد۰
فساد اداری در دوره کرزی به یک فرهنگ مروج تبدیل شد و مهمترین مهره های اعتمادی شخص کرزی فاسد ترین وزیران دوره حکومت کرزی بودند، مانند زاخیلوال، فاروق وردک، عمر داود زی، و خانواده و اقارب خود کرزی۰
افغانستان اولین کشور تولید کننده عمده تریاک در دنیا، و دومین فاسد ترین کشور دنیا شناخته شد۰
کرزی بسیار سنجیده شده با نصب فاشیست ترین و خائن ترین مهره ها در انتخابات ریاست جمهوری که در آن قدرت باید انتقال میافت، انتخابات را با تقلب های سازمان یافته و مهندسی شده به بیراهه کشاند۰
۳ تریلیون دالر و پشتیبانی همه جامعه جهانی در زمان حکومت این خائن در کشور آمد و همه برباد شدند۰ همه آن قربانی دوباره به قدرت رساندن برادران ناراضی این فاشیست قبیله پرست شدند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است