کاریکاتور سیاسی روز: حکمتیار به کابل آمد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۵/۷/۱ کد خبر: 121463 منبع: پرینت


کاریکاتور افغانستان سیاسی گلبدین حکمتیار حزب اسلامی صلح



کد(10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نام پکول بد است لنگوته سیاه را بسرش بگذارید

>>>   هر جه به سرش بگذارند بازهم دلش سیاه است. به گفته شاعری: به هر رنگی که خواهی جامه پوشی ==== من از طرز خرامت می شناسم
تیمور بیگ - کابل

>>>   افغانستان سرزمینی که :
جنایتکارش گرامی وعزیز ، درستکارش سرزنش شده ، بیسواد ونادانش رهبر وآقا، دانشمند ودانش آموخته اش زیر دست ویا کنار زده شده ،ثروتش در گرو مافیای (قومی ،مذهبی وتنظیمی)، با داشتن منابع گسترده به علت حاکمیت های ستمگر و نادان درگیر فقر وپسماندگی به سخن حافظ ( گنج در آستین وکیسه تهی) ، دولتش دروغگو وقوگرا و ‌‌...
پرسش این است، چگونه می شود با این هنجار وفرهنگ به رفاه ، ملت وجامعه شهروندی وعدالت اجتماعی که لازمه زندگی امروز در سده بیست ویکم است ،رسید؟

>>>   هوشیار باش که باین سادگی هم نیست اولا این روز یا همان روز را خدای نخواسته که انها وارد کشور شوند روز ماتم ملی وعزای عمومی اعلان باید کرد مدت یک ماه ویا بیشتر ازان بیرق های افغانستان نیمه افراشته وبجای بیرق سه رنگ ملی بیرق های سیاه ماتم را بر افراشت چه ایشان با یک دنیا برنامه وبلان وایدیای استعماری می ایند وانهاشخصیت عادی نیستند مملو از عقده ونیشنلیزم وتبهکاری میباشندوبا برنامه ای کشور وکشور های خارجی وبخاطر قلع وقمح کردن سایرین وازمیان برداشتن اساسات وریشه ای فرهنگ وعنعنات ملی وارد میشوند وانچه درگذشته ها از بربادی وتباهی تکمیل نتوانسته اند به اتمام میرسانند جهت تفرقه افگنی ونفاق وحذف سایر اقوام ساکن در کشور تشریف می اورند وانچه یون واحدی وکرزی در زبان می اوردند عملی میسازند خطرناک تر این که این همه را باسم دین ویک حزب به ظاهر اسلامی انجام میدهند زیرا این حضرت معجون از خیالات امین وتنی وداکتر نجیب اندزیرا با همه یکبار ایتلاف نموده با نظرات ومفکوره های انها سازش وتوافق دارند
به طواف کعبه رفتم
به حرم رهم ندادند
تو برون در چه کردی
که درون خانه ای
نیم جان از نیم روز

>>>   باید بدانیم که آوردن گلبدین این شخص منفور، خاین، خونخوار و لاشه گندیده، برنامه پس‌پرده امریکاست. در طی ۴۰ سال گذشته این دست پرورده پاکستان، بهترین نوکر سی‌آی‌ای بوده و حال هم امریکا برای پیشبرد سیاست‌های استعماری‌اش نیروی خاین‌تر و مزدورتر از حزب اسلامی نمی‌تواند پیدا کند. امریکا با آغوش گرفتن این حزب جلاد‌ پیشه آخرین استفاده خود را از آنان علیه ملت ما می‌کند... این حزب اگر تا حال ظاهراً غیر قانونی ستم روا می‌داشت بعد از این مثل سایر جنگسالاران قانونی به ستمگری‌هایش ادامه خواهد داد.
هرگونه معامله با راکتیار و سایر جنایتکاران خیانت به مردم ما و زیر پا کردن ابتدایی‌ترین اصول حقوق بشریست. صلح با قربانی کردن عدالت هیچگاهی دست یافتنی نیست. همانگونه که بخشیدن و نصب جنایتکاران و غداران در پست‌های دولتی طی ۱۵ سال گذشته افغانستان را به سلاخ‌خانه و فسادکده بدل ساخت، پیوستن گلبدین خونخوار وطن ما را سوگوارتر و ویران‌تر خواهد کرد.

>>>   نماینده انجنیر صاحب حکمتیار ( دشمن سیکولار ها ) از دست خادیست بدنام و قاتل ، آقای حنیف اتمر سند برائت حکمتیار صاحب را میګیرد ! شاید در آینده قریب باز جناب حکمتیار صاحب با همکاری جناح های خلق و پرچم یکبار دیګر ائتلاف هماهنګی را براه انداخته و در فکر رسیدن به سلطنت کابل ګردد ! سالیکه نکوست از بهارش پیداست !

>>>   ن..... باد به این قاتل هزارها مردم بیگناه وو یرانگر افغانستان و هزار ..... به شفترغنی .... که برای عوام فریبی و مصلحت تن به ذلالت داد . آمدن این ... نه صلحی خواهد آمد و امنیتی و اگر نسبی هم اتفاق بیافتد یعین کنید که دوام نخواهد کرد. این مهره سوخته و شرف باخته تاریخ کامیاب نخواهد شد ان شاالله .

>>>   از خاطر اعمال خاینانه ترورستان جنایت پیشه نه عزت لنگی سیاه وسفید مانده ونه پیراهن تنبان در داخل تنبان شان وبداخل ...شان بمب انتحاری را جبجا کردند ومردم را کشتند وبداخل لنگی شان هم بمب را جا بجا کردند و پروفیسور استار ربانی بشهادت رساندند همچنان کلای زنانه هم از دست ترورستان طالبان وحزب اسلامی گلبیدین در همان احترام وعزت قبلی اش نمانده چندین بار ترورستان با پوشیدن کالای خانم های شان و و با پای زیب و چوری و چمکنی و سرمه ورنگ ناخون ترورستان مردم رااماج حملات شان قرار دادند و چندین تن شان قبل از انجام عمل ترورستی دستگیر واز طریق رسانه ها چهره زنانه انها را به نمایش کشیدند اما با انهم ترورستان نوکران پاکستان شرم نکردند به عمل خاینانه شان اقدام کردند که چندین تن شان قبل از عمل خاینانه شان دستگیر گردیدنداز دست ترورستان خاین وطنفروش اله دست ای اس ای پاکستان نه به دستار و لنگی و نه در پیران وتنبان ونه در کالای زنانه عزت وشان ماندند هم مانند خودشانانها را هم در اختیار بادار شان ای اس ای پاکستان خین دشمن دیرینه افغانستان قرار دادند .

>>>   از امام صاحب تا امیر صاحب ؟! .
نخست قابل یاددهانی می دانم که : بهترین دوستان و همدوره های مکتب من ، به ویژه استاد ارجمند و شهیدم جناب عبدالوکیل خان قره باغی که هنوز هم قامت استوار و مردانه اش پیش چشمانم مجسم است ، شمولیت حزب اسلامی حکمتیار را داشتند ، شاید این نوشتۀ کوتاه ، سبب ناراحتی و حتا خشم شان شود ، اما چه باید کرد ؟ آنکه حقیقت را نمی گوید شیطان گنگ است .
من تاریخ زنده ام ، از امام صاحب الی امارت حزب ، همه شرارت ها ، به خاک و خون کشیدنها ، راکت پراگنی ها ، به یغما بردن دار و ندار ملکیتهای عامه به آنطرف مرز ، سر به نیست ساختن مهاجرین تازه وارد توسط استخبارات حزب « شفا » در پاکستان ، ائتلافهای با چپ و راست و صد ها جنایت دیگر ، در ذهنم حک شده ، هرگز از لوح خاطراتم پاک نمی شود ، نمی خواهم از این و آن مورخ روایت کنم ، گلبدینی را که خود می شناسم : آدمیست مُتعصب ، یک دنده ، پطرول گونه ، رفیق نیمه راه ، عهد شکن ، ماجرا جو ، جنجالی ، فرصت طلب ، شقاوت پیشه ، بیرحم ، زن ستیز ، عاشق حکمرانی و سکوتش خطرناکتر از فریادش است ، او تفاوتی با ابوبکر البغدادی ندارد . ایکاش رهبری این تنظیم دست اشخاص معتدلی چون محمدخان و ارغندیوال بود .
حزب اسلامی با دولت اسلامی ، در زمانی معاهدۀ صلح را امضا می کند که روابط افغانستان با هند محکم و با پاکستان تیره و سُست می گردد و نیز زمان فراخوان لویه جرگه برای تغیر نظام ریاستی به صداراتی فرا می رسد .
حدس من اینست که ، او برای برقراری توازن قدرت ارگ و برهم زدن نزدیکی افغانستان با هند ، هدفمندانه و دستوری وارد میدان میگردد . او همیشه پافشاری داشت تا ظفرمندانه وارد کابل شود ، چه معجزه ای در دستگاه آی اس آی رخ داد ، که سر افگندانه وارد می شود ، ورنه با گذشت این همه سالها می توانست از چنگ بیگانگان فرار و با سایر رفقای حزبی اش که پُست های بلند دولتی را احراز کرده بودند ، یک جا می شد .
با آمدن گلبدین ، زخمهای ناسور ، تازه ، جنگهای قومی و تنظیمی شعله ور ، عقده ها و دشمنی های گذشته یکی پیهم بروز می کند ، که در نتیجه سبب عصیان دیگران شده ، کشور را به تجزیه سوق خواهند داد و در بلند مدت اقوام افغانستان که چون بوریایی بهم گره خورده اند ، بهای سنگینی خواهند پرداخت .
یکی از موادات مندرج توافقنامۀ صلح حکمتیار ، پرداخت حقوق ماهوار برای بازمانده گان شهدای حزب اسلامی است ، سوالی پیدا می شود که ، آیا بازمانده گان مردم مظلومی که توسط حزب اسلامی کشته شده اند ، شامل این لطف باد آورده می شوند یا خیر ؟ .
و اما ؛ شرم آور تر از همه ، مصؤنیت قضایی برای قاتل ، به جای قصاص اسلامی در کشور اسلامی ، سخت مرا به اجرای احکام اسلامی مشکوک ساخته است .
حالا که چنین توهینی بر خون فرزندان این ملت مظلوم از طرف « سلطان جهان » روا داشته می شود ، صد کوه سیاه در بین ، بدیل تجزیۀ کشور ، ایجاد سیستم فدرالی در کشور است ، فدرالیزم در سطح بین المللی یکی از الگو های پیشتاز ساختار سیاسی جوامع کثیرالملیت میباشد ، نتایج احیای این سیستم در تقابل به رشد ناسیو نالیزم ، شناخت هویتهای ملی و سیاسی مردمان بومی میگردد ، در سیستم فدرالی هرکس در ولایت خود احساس غرور و نشاط می نماید ، رقابت های فرهنگی و اخلاقی بین ولایات خود مختار باعث می شود تا وحدت ملی بنیادین تامین گردد .
هموطنم !
در تاریخ پُر از فرازو نشیب انسانها ، لحظات شیرینی فرأ می رسد تا انسانها قادر شوند سرنوشت ملت خود را در یک لحظۀ حساس تاریخی تا قرنهای متمادی رقم بزنند ، آرزومندم که چنین شود ، نه مثل پنج بار ائتلافهای گذشته ، پس بیایید با یک مشت آهنین فریاد فدرالیزم را بلند نماییم .
با تاسف که برخی از گروه های سُلطه طلب ، ازین اتفاق شیرین برای مقاصد بیگانگان در هراس اند .
تاریخ جریان دارد ، هیچ صفحه ای از تاریخ بدون نوشته نمی ماند ، دیر یا زود آنروز رسیدنیست ، قصابانیکه دست شان به خون ملت آغشته شده ، در محکمهء عالی مردمی به سزای اعمال شان خواهند رسید .
کریمی استالفی

>>>   انسان خوب ویا مسلمان خوب از عمل وکردارش با خلق خداوند شناخته میشود. در گزشته جناب حکمتیار اگر نظر اندازی شود. انسانرا بیاد خرابی ها وویرانی های جبران ناپزیر وکشتار جمعی انسان های بی گناه به دست گروپ های تبهکار این مهره قدیمی آی اس آی می اندازد. و چندان امیدی به خوب شدن اوضاع نداشته باشید. خدا نکرده این یک دسیسه نباشد که حزب اسلامی از داخل وطالب وداعش که متحدان این آقا است از بیرون در بر اندازی حکومت نوپای دیموکراسی کمک نکند. بایدبا احتیاط کامل درمصالحه با این گروپ معلوم الحال اقدام شود. تا افغانستان عزیز یکبار دیگر به جنگ های تنظیمی برنگردد.

>>>   حكمتيار يك جنايت كار معلوم الحال است ، او در طول مبارزه ى خشن خود هيچگاه به فرهنگ گفتمان سياسى باور نداشته است و يك شخصيت سايكوپت است. او روزگارى به رخ دختران تيزاب مى پاشيد و در زمان جهاد مردم افغانستان ، رهبرى حزب را به دوش داشت كه در خدمت ISI بود و در طول سال هاى جهاد هم صد ها مجاهد را عمدن به قتل رسانده است كه داستان به شهادت رساندن جمعى از خوبترين فرماندهان حزب جمعيت اسلامى را همه مى دانند، حكمتيار در پاكستان صد ها روشنفكر را اختتاف كرده است و به قتل رسانده است، ابعاد جنايت حكمتيار و پرونده جنايات او خيلى وسيع تر از آن است كه تصور مى شود.
حكمتيار بعد از پيروزى مجاهدين از همان ساعات نخستين دشمنى اش را پنهان نكرد و شهر كابل را به خاك و خون نشاند و هزاران انسان بى گناه را به قتل رساند و كشور را دچار بى ثباتى كرد كه فرايند آن وضعيت فعلى كنونى است . در همين سال هاى پسين دست به حملات انتحارى زد و مردم بيگناه را به شهادت رساند و بيرق داعش را بلند كرد ، اما داعش هم اين جانى را نپذيرفت .
حكمتيار سر دسته يك باند جنايت كار است ، او هيچگاه سياست نكرده است جز جنايت . با يك جانى و آدم كش صلح چه معنا دارد! جز به رسميت شناختن شيوه مبارزه خشن و صحه گذاشتن به جنايت ، حكمتيار بايد به جرم قتل هزار ها انسان و بى ثباتى كشور محاكمه شود و نبايد به او اجازه داد تا در سايه صلح براى پلان هاى تخريبى اش براى آينده آماده گى بگيرد. دف و چنگ و نغاره زدن به چنين فردى جنايت پيشه جز افت اخلاقى معنا نمى شود، كمترين حرمت به شهداى كابل و صد ها قربانى ديگر اينرا مى طلبد كه حكمتيار را نبايد ديگر شخصيت بخشيد و او را رهبر ساخت ، مردم نه جنايت را فراموش مى كنند و نه جنايت كار را و نه هم ، هم كاسه هاى آنها را . تاريخ چشمش باز است.

>>>   آن زمان نو جوانی بیش نبودم که این آدم منفور راکت های کورخود رااز چهارآسیا بطرف کابل پرتاب میکرد، یادم است در هر مقطع که روزنه برای صلح پیدا میشد باز این آدم قصوالقلب دول مخالف بصدا در می آورد و امید مردم را به یاس تبدیل می کرد، حالا با چه رو باز آمده ؟؟؟؟؟ شیطان شیطان است و بس...،،

>>>   تنها برای زندگی کردن به حکمتیار در این سرزمین به مکان تحقق گردد چرا که این سرزمین ازوی راضی نیست اگر اجازه فعالیت سیاسی را داراگردد وی تشنه قدرت است ازهرگونه معامله دریغ نخواهد کرد باز خیراین ملت را خداوندتضمین کند که این بار ازسلاح کروز استفاده خواهدکرد
یک نکته:آزموده را آزمودن خطا است از وی چیزی ساخته نیست

>>>   اخلاق و رفتار نیک پیشه کنید این کاریکاتور بدرد صلح نمیخورد همه مسخره بازی است، دنیایی سیاست و فرهنگ حکومتداری این عمل را تقبح میکند .
عبدالله ریحان

>>>   باوجودیکه طرفدار نظریان نفر پنجم استم مگر گرگ برای ترساند ن شغال ها خوب است این کاریکاتور نیمه مانده اگر درین سوی دیگر شغال های حکومتی در سوراخ ها پنهان میکر د کاریکاتو ر تکمیل میشد.

>>>   زنده باد حکمتیار
خوش امدی کور باد جشم دشمنان فرو مایه ات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است