از لیست سیاه خارج نشده موافقتنامه امضا شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۵/۷/۱ کد خبر: 121462 منبع: پرینت

نام «گلبدین حکمتیار» بر اساس توافق با دولت کابل احتمالا از لیست سیاه سازمان ملل خارج می‌شود درحالیکه او هنور نه از لیست سیاه و نه هم از تعیین جایزه برای بازداشت و یا کشتن اش خارج نشده است، همچنین حکومت وحدت ملی هنوز از ورود حکمتیار به کابل گزارش نداده است.

حکومت افغانستان حداقل باید صبر می کرد تا جناب حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل متحد خارج می شد که این خود یک پروسه طولانی می باشد و خارج شدن آن سال ها است طول می کشد و همه اعضای شورای شورای امنیت ملی باید به آن موافقت داشته باشند و همچنین جایزه ای که برای دستگیری زنده و یا مرده رهبر حزب اسلامی تعیین شده است که همچنان به قوت خود باقی است بگونه ای فیصله می شد. حالا حکومت افغانستان با حزبی موافقتنامه صلح امظا می کند که در لیست سیاه سازمان ملل متحد درج می باشد.

حکومت افغانستان امروز پنجشنبه اول میزان 95 در کابل با یک گروه مسلح مخالف موافقتنامه صلح را امضا کرد. قاضی محمد امین وقاد که نه تنها عضو شورای عالی صلح بلکه عضور ارشد حزب اسلامی و مسوول اتحاد شوراهای حزب اسلامی در افغانستان می باشد به رادیو آزادی گفت. "موافقتنامه صلح با حزب اسلامی پنجشنبه اول میزان، مصادف با بیست و دوم ماه سپتامبر سال 2016 میلادی از طرف نمایندگان سه جانب یعنی محمد حنیف اتمر به نماینده‎گی از دولت، امین کریم به نمایند‎گی از حزب اسلامی و عطا الرحمن سلیم معاون شورای عالی صلح، به حضور پیر سید احمد گیلانی رییس شورای عالی صلح افغانستان به امضا می‎رسد و آقای پیر گیلانی هم در آخرین سند را امضا می‎کند. این کاملا مشخص می باشد که عواقب امنیتی این توافقنامه به اصطلاح صلح فقط به دوش حکومت افغانستان و در راس آن جناب اشرف غنی و حنیف اتمر می باشد.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کسی غرض ندارد .اززمان جهادتاحال دراسارت افغانستان و میلان منطقه خدمات شایانی را به ناتوانجام داده اعتباراست .
وطندار

>>>   دگلبيدين هيچ وقت به افغانستان نمي آيد بخاطريكه قتل عام كرده است. وتروريست جهانى است

>>>   افغان است زور دارد!! تاجک خو نیست!

>>>   گلبدین باید دستگیر شود .

>>>   نظردهنده سوم بلی افغان است یعنی پشتون است.
که انتحاری است .....است قاتل است وهمچنان نام افغانستان در تمام جهان بد کردین تاجیک ها خو این کار را نمی کنند!!!
م.ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است