چرا باید صلح کنیم؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۵/۷/۱ کد خبر: 121451 منبع: پرینت

قبل از همه سوال اساسی این است که نظام امروزی خواست مردم افغانستان را ارج می گذارد و یا خواست آمریکا را؟

هرگاه مردم و دولت یکی باشند سوالات زیر طرح می گردد!
1. چرا باید صلح کنیم؟
2. با کی باید صلح کنیم؟
3. رقبای مان قوی تر از ما هستند یا ضعیف؟
4. ما نیاز به صلح داریم یا مخالفان؟
5. در طول تاریخ حمایت کننده مخالفان چه کسانی بوده اند و حال اگر قرار باشد صلح صورت نگیرد کی جنگ اینها را حمایت می کند؟ (تمویل و تجهیز نظامی توسط چه کسانی صورت می گیرد)
6. در طول تاریخ خواست مخالفان چه بوده؟ (قدرت، ثروت، افکار و ایدیولوژی خاص)
7. مخالفان به کدام دین و مذهب باورمند هستند؟
8. فایده ما از صلح با دشمنان مردم چیست؟ همچنان فایده مخالفان از جنگ چیست؟
9. آیا مخالفان کدام جرم و جنایت را انجام داده اند یا خیر؟
10. اجازه بخشش جرم را کدام ارگان دارد؟
11. چرا باید تحت عنوان صلح به دشمنان امتیاز بدهیم؟
12. آیا از ایشان ترس و بیم داریم؟ که برایشان باید امتیاز بدهیم!
13. نظام از مردم باید ساخته شود و یا از احزاب درگیر؟
و....

مشت نمونه خروار است. سوالات را طرح کردیم زمانی جواب قناعت بخش و منطقی به یک یک سوالات گرفتیم، صلح معنا پیدا می کند در غیر آن این عملکردها صلح نه بل جنگ ابد الابد را معنا می دهد. عملکرد شورای صلح به معنی دیزاین برنامه جنگ ستراتیژیک است نه صلح بنیادی و اساسی!

صلح مقطع ای یعنی چه؟
فرموده دوست مان یکبار با عبدالله 50 درصد تقسیم بعدا با گلبدین 50 درصد تقسیم، که می ماند 25 در صد به غنی، بعدا با هیبت الله که می شود 12.5 در صد، بعدا گلبدین خود داعش شده آن زمان 50 درصد مطرح نیست کودتای 100 درصدی انجام خواهد داد!

به اصطلاح ترک ها تمام! جمیعت و حزب تا زنده هستند بزنند و بکشند، وحدت و جنبش گاه در آغوش این و گاه در آغوش آن!

ایمل معانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک سوال تاریخی ، که میتواند در شرایط امروز افغانستان و پیوستن حکمتیار به پروسیه صلح باشد این است ، چرا حبیب الله خان کلکانی ، که پیمان صلح با نادر را جهت عدم خونریزی پذیرفت و به کابل امد ، توسط نادر غدار به دار آویخته شد ، او که مانند حکمتیار قاتل مردم افغانستان نبود جواب احتمالا این باشد ، چون شهید شاه حبیب الله خان کلکانی از تبار نادر و اشرف غنی نبود .

>>>   در ساده ترين كلام
سرزمين هاي ما پارسيان توسط افغانه يا پشتانه از زمان هوتكي به بعد اشغال شده و همه ما پارسيان تاجيكان مجبور و مكلف هستيم كه در برابر اين قوم بدوي مبارزه كنيم براي آزادي خود و مردمان خود.
افغانه در سرزمين پارسيان حق حكومت ندارد

>>>   ميرويس جليل خبرنگار جوان بى بى سى در كابل بعد از تكميل مصاحبه با گلبدين حكمتيار رهبر حزب اسلامى در چهار آسياب در حاليكه خبرنگار ايتالوى را به همراه داشت ،به تاريخ ٢٩ جولاى ١٩٩٤ بوسيله افراد حكمتيار با شليك بيشتر از ٢٠ گلوله به نواحى سر و سينه وى ، به شهادت ميرسد .
شهادت ميرويس جليل و هزاران هموطن بيگناه سرزمينم به دست حكمتيار جنايتكار را ملت فراموش نخواهد كرد. بگذار كرگسان بالاى لاشه قدرت ، خود را به كورى بزنند!
از همكاران گذشته در هفته نامه كابل تمنا دارم كه اگر خاطره از آن روز و يا گزارش نشر شده در مورد قتل ميرويس جليل را با خود داشته باشند، با همه شريك سازند.

>>>   نخست سلام !
جواب سوالات ذیل را شخصاً نمیدانم اگر شما میدانید برایم بنویسید .
1. تفاهمنامه صلح امروز با حزب اسلامی حکمتیار در کابل امضا شد در عین روز دو سال قبل قرار داد امنیتی که حضور امریکایی ها را در افغانستان ده سال اجازه داد با امریکا امضا شده بود .
2. قرار داد امنیتی را با امریکا جناب آقای حنیف اتمر مشاور شورای امنیت با سفیر امریکا امضا کرده بود امروز نیز با عین تاریخ از طرف دولت افغانستان امضا کننده جناب آقای اتمر بود تنها عوض سفیر امریکا نماینده حزب اسلامی امضا کرد.
3. هنوز رنگ قلم های که روی کاغذ امضا کرده بودند خشک نشده بود که سفارت انگلستان و سفارت امریکا از این امضای تفاهمنامه پشتیبانی کردند. من در قدم اول امید داشتم نخست افغان های مسلمان مجاهد و جهان اسلام از این تفاهمنامه پشتیبانی خود را اعلان میکردند بعداً سفارت خانه های کشور های غربی .
4. به باور شما امضای این تفاهمنامه با گذشت دو سال از تفاهمنامه با امریکا که عین روز امضا شده بود و باز تفاهمنامه با حزب اسلامی با عین روز تقریباً با همین اشخاص امضا شده بنظر شما یک تصادف است یا تائید حضور ده ساله امریکایی ها در افغانستان توسط حزب اسلامی که قبلاً از خروج شان سخن میگفتند .

>>>   هر ملتی حکومتی نصیبش می گردد که سزاوار آن است
در کنار این قانونمندی، قانون دیگری نیز عمل می کند، به این معنی که اگرچه قواعد بازی معمولا از دل فرهنگ و تاریخ یک ملت برگرفته می شوند و قرابت نزدیکی با آنها دارند و سپس توسط رهبران فرموله و تعیین می گردند، اما در عین حال، مردم که یکی از بازیگران مهم این عرصه هستند و می توانند قواعد بازی را درهم ریزند و سرنوشت دیگری بر خلاف آنچه که غنی و حکمتیار برای شان رقم می زنند، برای خویشتن خویش رقم بزنند ،حتا مردمی که برای چند کیلووات برق بیشتر، دوبار تظاهرات ملیونی درخیابانهای شهرراه می اندازند و کشته های فراوان می دهند، اما برای آمدن حکتمیارکه یک مصیبت ملی است، سکوت اختیار می کنند و کوچکترین واکنشی از خود نشان نمی دهند، این به چه معناست؟ لطیف پدرام و کانگره ملی وی که برای استخوانهای فسیل شده کلکانی چند ماه کمپاین می کنند و صدا می کشند، حال چرا صدای شان برای قاتل صدها هزار شهروند کابل بلند نمی شود؟ روشنفکران فیسبوکی هم در خانه، آرام در پشت شیشه های کمپیوتر خود لمیده اند و دنیا را در یک کامنت فتح می کنند، چرا حضور فزیکی و عملی ندارند؟ زنان بینوای ما تیزاب باشی های حزب اسلامی را فراموش کرده اند، چون زن ما هرگز تاریخ مبارزه و دست آورد مبارزانی نداشته و یگان زنانی که معشوقۀ رهبربوده اند به عنوان رهبر جنبش زنان ما معرفی شده اند که هیچگاه به سطح زنان مبارز دنیا حتا یک اثر، یک مقاله، یک سخنرانی تاریخی، یک کتاب، یک رساله ویک تحلیل علمی و پژوشی در پیرامون وضعیت تاریخی زنان افغانستان نداشته اند و حتا یک صدا در برابر سنگسار طالبان بلند نکرده اند.
در دنیای سیاست نیز همین گونه قانون عمومی مبنی بر اینکه هر ملتی حکومتی نصیبش می شود که سزاوار آن است و ملت مرده و خاموش ما سزاوار حکومت اشرف غنی و حکمتیار است

>>>   سرزمين ديوانه ها
سرزمين ديوانه ها جغرافيايى است كه
• نام اش از ناله و فغان گرفته شده
•معيار در آن وابسته گى به قبيله عقل كل است نه انسانيت و نه اسلاميت
• پست ترين وطن فروشان را بابا لقب ميدهند
• خائن ترين شخص بزرگترين فرودگاه را به نام خود قباله ميكند
• خون خوار ترين مزدور راكت پران دسولى اتل ميشود
•خلاصه در سرزمين ديوانه ها روزانه ده ها خبر درد و غم را ميشنويد
قوم درجه يك سرزمين ديوانه ها انسانيت و دين را فقط در صورت عدم تقابل با أصول حيوانى قبيله قبول دارند
كه بد بختانه اصول حيوانى قبيله كاملاً با انسانيت در تضاد است
• مردم اين سرزمين بالاى رهبران معامله گر اعتماد ميكنند
و اين رهبران بالاى اين ديوانه ها ميخندند
واى برحال ما

>>>   ترسم از آن است که روزی برسد در عین عبور از شاهراه کابل شمال مانند شاهراه کابل قندهار با ده ها ماین کنار جاده یی روبه رو شوم و صدها پل های انفجار داده شده.
ترسم از آن است که به جاده کابل شمال راه گیری و آدم ربایی ها آغاز گردد و به جرم اوزبیک، هزاره، و تاجک بودن از موتر پایین کرده شویم یا سر ما بریده شود یا به دست تربیه شده های پاکستان گروگان شویم آنها با فرهنگ انتحار،انفجار،قتل،گروگان گیری،تمدن سوزی،وحشت،ودهشت بزرگ شده اند اکثر آنها همان طالبانی هستن که علیه مردم شمال وشمالی اعلان جهاد کرده بودند خانه وباغ ودرخت شمالی را آتش زدند و بعد شکست دولت طالبان به پاکستان پناه بردند حالا با دسیسه های گوناگون پاکستان وپاکستانی زاده گان دوباره میایند افغانستان ولایت های بزرگی که چند برابر پروان مساحت دارند دارد و اکثر این مهاجرین از همان ولایت ها اند اگر ولایت خود را نا امن ساخته اند بارها گفته ایم نکنید پس خود کرده را نه درد است و نه درمان امیدوارم حرف های بنده را از روی تعصب نه بلکه بادرک کامل انسانیت بخوانید ودرک کنید.
#یما_سیاووش

>>>   انالله وانا الیه راجعون درود بروح پاک شهدای وطن که به اثر جنایتهای حکمتیار. در طی سالیان دراز شربت شهادت نوشیدند

>>>   آقای حکمتیاریک شخص بی وفا وبی جهت است او بارها وبارها باجناهای مختلف صلح نموده ولی به حرف اش استاد نشد ه است وهمین بارهم اوخیانت میکندږ
ع

>>>   اگرکسی سیاست میکند پس درست سیاست کند جتیات وبه هرزنده ومرده دست انداختن سیاست نیست

>>>   از هر ۲۰۰ انسان کره خاکی یکی به شکل مستقیم فرزند یا نوه چنگیزخان است و از هر ۲۰ نفر یکی ژن مغول دارد
چنگیزخان که با نام “تموچین” متولد شد و بین سالهای ۱۱۶۲ تا ۱۲۲۷ میلادی زیست. او با کشورگشایی‌اش بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر از آلمان امروزی تا چین (شامل ایران) را پایه گذاری کرد. فرزندان و نوادگان او سالهای متمادی بر این کشورها حکومت کردند.
طبق تحقیق ژنتیکی که سال ۲۰۰۳ انجام و در سال ۲۰۰۷ تایید شده و در ژورنال تخصصی ژنتیک و نشریه مرکز سلامت امریکا منتشر شد؛ مشخص گردید که حدود نیم درصد کل جمعیت جهان به شکل مستقیم حامل ژن شخص چنگیزخان هستند. به عبارت دیگر سی و پنج میلیون نفر از کل بشر امروزی نوادگان مستقیم چنگیزخان هستند، مشروح این تحقیقات در نشریه “دیسکاور” و وبسایت مشهور “وراثت ژنتیکی” منتشر شد:
ژورنال آمریکایی ژنتیک بشر
مجله دیسکاور
شجره ژنتیک
مقاله ای از کتابخانه ملی علوم پزشکی ایالات متحده
تحقیق دیگر منتشر شده در وبسایت “اگزامینر” نشان می‌دهد که هشت درصد جمعیت امروز آسیا مستقیماً از نژاد چنگیز و حدود ۳۵۰ میلیون نفر از مردم جهان دارای ژن مغولی‌اند. در این تحقیقات مشخص شد که افراد مختلف در کشورهای متفاوت بین نیم تا چهل و سه درصد حامل ژن مغولی هستند. به عبارت دیگر اگر به شکل مستقیم نوه چنگیزخان نباشید، شاید نوه یکی دیگر از خان‌های مغول هستید.
این تحقیقات و مقالات مشابه نشان می‌دهد که پس از قرن‌ها اختلاط جمعیتی و کشورگشایی‌های عظیم از چنگیز و تیمور تا حملات اعراب مسلمان، اسکندر مقدونی و دیگران؛ باید ماجرای خلوص خون و ژن را فراموش کنیم. بشر امروزی ترکیبی گونه‌گون از نژادهای متفاوت است.

>>>   صلح عمل انسان و رضائیت خداست. صلح باید به نفع جامعه و مردم باشد. کلبیدین قاتل و جنایتکار است. صلح با قاتل و جانی رضائیت خدا و رضای مردم نیست. گلبیدین باید طبق شریعت اسلامی و قوانین ملی و بین المللی بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه علنی شود. غنی نمیتواند از طرف خدا و مردم قاتل هزاران انسان بیگناه را ببخشد. گلبیدین بدستور پاکستان و سی آی ای امریکا به افغانستان فرستاده میشود. با آمدن گلبیدین ترور نخبگان، منورین و فرهنگیها بیشترمیشود. گلبیدین را برای ترور مردم بیگناه به افغانستان ارسال میکنند.

>>>   در دوازده سال گذشته چه صورت گرفت و قسميكه از عكس معلوم ميشود كبوتر صلح از چهار أطراف تفنگ باران شده است .
ايا تمام جنايات را گلبدين در افغانستان كرده ويا آفتاب را مانند ديگر وطنفروشان با يك انگشت پنهان ميكنيد .
م م سفارت افغانستان در لندن

>>>   بگذارید حکمتیار صلح کند این صلح به نفع ملت افغانستان است . حزب اسلامی هنوز یکی از پر طرفدار ترین حزب افغانستان است و ما نمیتوانیم این حزب را نادیده بگیریم .
حبیب الله یوسفزی

>>>   کسانیکه این فکر را دارد که ګلبدین جنایت کرده و یا جنګ را جاری ساخته خود همان دزدان وجنایتکاران هستند که افغانستان را در این بیست سال چور و چپاول کرد و فعلا که چیزی در کابل نماند به انسان دزدی روکرده اند و باید ګفت که همین مردم دشمنان صلح هسنتد و نمیخواهند که همین پول حرام را از دست دهند که نمونه مثال ایشان سیاف.... بسم الله .... امان الله دزد. و چند پنچرمین دیګر.
باید هرچه زود تر با حزب اسلامی صلح شود. تا برادران حزب اسلامی مصدر خدمت به وطن شود.

>>>   همانطوریکه در سایر عرصه ها عین وغین از خود اراده واختیار ندارند درامور صلح وجنگ هم دست های انها بسته و{صم وبکم وعمی}هستندوان طرف قضیه نیزدر دنباله روی وفرمانبرداری کمتر از اینها نبوده همه از یک مرکز فرمان میگیرند وتابع یک هدایت ودستور اند هرگاه خارجی ها حواستند جناب حکم تیار صاحب راکت باریدند ومردم را کشتند وکشور رابه ویرانه تبدیل نمودند کنون که رنگشان خلاص گردیده وناکار ارای شان باثیات رسیده ایشان را به داخل سوق میدهند تا انچه از تخریب وکشتار وهلاکت ودربه دری ملت باقی مانده باشد تکمیل نموده جفارا درحق ملت مظلوم افغان اکمال نمایند
وگرنه ان مردبظاهر انقلابی ومسلمان ظاهرا دو اتشه وقتی حکومت ربانی را اسلامی نمیداند وان همسنگر قدیم ودیرین خودرا کنار میزند نباید با این حکومت که بقول خودشان خاکم به دهن دست نشانده ومحصول اشغال است چگونه میشود صلح نمود وبا انها ار در سازش بیش امد واضح است که از همان ابتدا ها ایشان تحت اداره ودستور دیگران کار نموده میخواهند رسوای وخذلان را به بایه ای اکمال برسانند
درین میان یک نکته قابل بحث است وان حقوق ملت ومردم است که احدی به هیچ صورت نمیتواندان را برای هیچ کسی ببخشد ودر حق کسانی که توسط راکت های انها به شهادت رسیده ومعیوب ومعلول گردیده اند اهمال واغفال نماید بس است که ابرو وحیثیت وشرف وقار خودرا به گرو کرسی بلاستیکی نهاده اند حقوق الناس را خداوند نمی بخشد چه رسد به بندگان بنده ای الهی که این کار از حوصله وقدرت انها بیرون است
شیخ علی بلخابی سربلی

>>>   حكمتيار يك جنايت كار معلوم الحال است ، او در طول مبارزه ى خشن خود هيچگاه به فرهنگ گفتمان سياسى باور نداشته است و يك شخصيت سايكوپت است. او روزگارى به رخ دختران تيزاب مى پاشيد و در زمان جهاد مردم افغانستان ، رهبرى حزب را به دوش داشت كه در خدمت ISI بود و در طول سال هاى جهاد هم صد ها مجاهد را عمدن به قتل رسانده است كه داستان به شهادت رساندن جمعى از خوبترين فرماندهان حزب جمعيت اسلامى را همه مى دانند، حكمتيار در پاكستان صد ها روشنفكر را اختتاف كرده است و به قتل رسانده است، ابعاد جنايت حكمتيار و پرونده جنايات او خيلى وسيع تر از آن است كه تصور مى شود.
حكمتيار بعد از پيروزى مجاهدين از همان ساعات نخستين دشمنى اش را پنهان نكرد و شهر كابل را به خاك و خون نشاند و هزاران انسان بى گناه را به قتل رساند و كشور را دچار بى ثباتى كرد كه فرايند آن وضعيت فعلى كنونى است . در همين سال هاى پسين دست به حملات انتحارى زد و مردم بيگناه را به شهادت رساند و بيرق داعش را بلند كرد ، اما داعش هم اين جانى را نپذيرفت .
حكمتيار سر دسته يك باند جنايت كار است ، او هيچگاه سياست نكرده است جز جنايت . با يك جانى و آدم كش صلح چه معنا دارد! جز به رسميت شناختن شيوه مبارزه خشن و صحه گذاشتن به جنايت ، حكمتيار بايد به جرم قتل هزار ها انسان و بى ثباتى كشور محاكمه شود و نبايد به او اجازه داد تا در سايه صلح براى پلان هاى تخريبى اش براى آينده آماده گى بگيرد. دف و چنگ و نغاره زدن به چنين فردى جنايت پيشه جز افت اخلاقى معنا نمى شود، كمترين حرمت به شهداى كابل و صد ها قربانى ديگر اينرا مى طلبد كه حكمتيار را نبايد ديگر شخصيت بخشيد و او را رهبر ساخت ، مردم نه جنايت را فراموش مى كنند و نه جنايت كار را و نه هم ، هم كاسه هاى آنها را . تاريخ چشمش باز است.

>>>   حکمتیار برای استبداد قومی بهترین مهره است ..از حالا به بعد تمام مستکبران با هم یک دست شده اند و برای دوره های بعدی انتخابات برنامه ریزی میکنند ...نسل کثیف و غول و یهودی دایم وطن فروشی و ناموس فروشی کرده اند و به خارجی ها قدرت سیاسی کشور در دست گرفته اند و این برنامه وطن فروشی شان نسل به نسل شان جریان دارد

>>>   گلبدالدین راکتیار قاطل هفتاد هزار مردم مظلوم کابل شرم ات باد میدانم که شرم از وچود شما رخت بر بسته شلیطه های سیاسی تا دیروز می گفتی تا زمانیکه آمر یکا اشغالگر در وطن ما باشد صلح اشغال گران و خارچی ها غیر ممکن است اما بگو نامرد حال چی شد که به کابل به آغوش خارجی ها بر میگردی شرم ات باد میدانم که شرم نداری تو که ناموس ات رابه خاطر گدائی قدرت به سفارت خانه ها در کابل می فرستادی شرم ات باد میدانم شرم نداری شرم از شما دلالان دین ایمان رخت بسته است شرم ات باد میانیم که شرم نداری

>>>   جنايت هاي بشري حكمتيار در دوران حكومت مجاهدين فقط براي همين روز وتحكيم حكومت قبيله در كشور بود ويك شؤنيست ويك قبيله گراي در نقاب ريش ودستار بود.
حكمتيار در نقاب ريش ملاعمر در نقاب دين واشرف غني در نقاب نكتاي و دموكراسي با يك مفكوره در حركت بوده اند فقط استبداد، قبيله گراي، حكومت تك قومي... اميد وارم تاجيكان فريب خورده در اطراف حكمتيار حد اقل امروز هوشيار شده باشند ونسل هاي بعدي ما به پاي اين جنايتكار تاريخ نريزند.

>>>   گلبدین سر دسته جنایتکاران است، خیر همه باز کله به کله شده خیر فقد عاقبت مردم همیشه فغان را بخیر کند.م

>>>   چطور پاکستان اجازه میدهد که اوبیاید ودرکنارحکومت بایستد؟؟؟ حتما نیرنگی دربین است

>>>   شرم را باید انهایی کنند که دست شان به خون مردم بیګناه الوده است انهایی که با زجر دادن و انجام شکنجه های مختلفه مردم بیګناه را به خاک و خون کشیدند و یادتان رفت که در سر مردم چقدر میخ هارا کوبیدند و حالی از همه پیشتر در صف اصلی دولت افغانستان قرار ګرفتند ولی حکمتیار که اګر چند نفر مستحق مردن را به جزای اعمال شان رسانیده است نباشد . در جنګ حلوا خیرات نمی شود مسلما تلفات ملکی داشته می باشد

>>>   تبریک باشد برای حکمتیار موفقت ارزو می کنم افتخار همه مردم افغانستان است با امدنش در بدنه نظام افغانستان شاهد تغییرات و اصلاحات بهتر شده می توانیم

>>>   سلام و عرض ادب: سروصدای های صلح و جنگ از موقعیت جغرافیای ما دور است بی مورد فریاد نزنید . از شما بینندگان و خوانندگان سوال میکنم.
ایا یک برده غلام حلقه بگوش میتواند خودسرانه با کسی جنگ یا صلح کند؟ اگر نمیتواند باید قبول نمایم که کشور ما بیرون از مرز های کشور مدیریت میشود یعنی ما حق نداریم بدون اجازه با کسی صلح نمایم . اگر دروغ گفتم بروید از جان کری بپرسید.برای ما یک حکومت دوسره ساخت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است