سیل در اندونزیا با 19 کشته، 12 مفقود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۵/۷/۱ کد خبر: 121435 منبع: پرینت

وقوع باران های سیل آسا و رانش زمین در غرب اندونزیا علاوه بر تخریب یک مسجد، 19 کشته، 12 مفقود و بیش از هزار نفر را بی خانمان کرد.

خبرگزاری فرانسه ازجاکارتا گزارش داد که ستوپو پوروو نوگروهو، سخنگوی سازمان ملی حوادث غیرمترقبه اندونزیا در گفتگو با خبرنگاران محل اصلی بروز این حادثه را منطقه گاروت در جزیره اصلی جاوا اعلام کردوافزود: ادامه این بارش های سیل آسا تا کنون بیش از یک هزار نفر را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرد و پیش بینی می شود تعداد کشته و مفقودهای این حادثه حتی بیشتر نیز بشود.

وی از تخریب یک مسجد در منطقه خبرداد وافزود: پیش بینی می شود افرادی که تعداد آنها هنوز مشخص نیست در گل و لای درون مسجد مدفون شده باشند.

نگروهوهمچنین از زخمی شدن 30 شهروند جاوه ای از جمله تعدادی زن و کودک براثر این حادثه خبر داد و افزود: بالا آمدن آب در معابر به حدی بود که ارتفاع آب بعد از مدت کوتاهی، به بیش از 2 متر رسید.

این سخنگو از آغاز عملیات امداد و نجات برای یافتن افراد ناپدید شده خبر داد و اظهار داشت: با وجود اینکه احتمال می رود بازش ها همچنان ادامه یابد، تدابیر امنیتی برای پیشگیری از تلفات و خسارات بیشتر همچنان ادامه دارد.

در ژوئیه (تیرماه) گذشته نیز بر اثر بارش باران های سیل آسا 50 تن از شهروندان در مرکز جاوا جان خود را از دست داده بودند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است