والی بلخ: صلح با حکمتیار، فرصتی برای حل مشکلات
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۳۹۵/۶/۳۱ کد خبر: 121410 منبع: پرینت

والی بلخ بار دیگر حمایت خود از روند صلح دولت با حزب اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، پیش از این عطا محمد نور والی بلخ در مراسم نماز عید قربان گفت که پس از ملاحظات لازم تصمیم گرفته است تا از روند صلح و انجام توافق میان حزب اسلامی و دولت افغانستان حمایت کند.

حال بار دیگر در مراسم تجلیل از سالروز برهان الدین ربانی بر تاثیرگذاری مثبت امضای توافقنامه با حکمتیار تاکید و از حل مشکلات افغانستان به وسیله این فرصت، اظهار امیدواری کرد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   يك راه براى باز كردن مشكل نه بلكه مشكلات است روز يك بار با هزاره با پنجشيرى ،باقندار ها باهركى بيك نام در گير جنگ ميشوند در پاكستان كى سابقه خوب دارند كه حالا شود در عربستان جاي كه همه شان باو سجده ميكنند وايمان باور دارن رفتن قسم خوردن اما همه را زير پاكردن حالا بين يك چند لك دالر امريكا چيزى نميشود باز ميرود ويك بدبختى نورا بر پا ميكند قدمش ناس است ل....خاينين اين وطن
٠ م ى

>>>   حکمتیار فرصت پیدا کند دستهایت رابه جرم دزدی قطع میکند او طفل نیست به این چاپلوسی ها خوش حال شود

>>>   حکمتیار هر چه باشد .. عطای چور را پیش از پیش کشیده!!!!!!!!!

>>>   زور است یا کچالو...

>>>   خوب این را نگه چی بگه

>>>   قربان ترس....

>>>   حكمتيار يك جنايت كار معلوم الحال است ، او در طول مبارزه ى خشن خود هيچگاه به فرهنگ گفتمان سياسى باور نداشته است و يك شخصيت سايكوپت است. او روزگارى به رخ دختران تيزاب مى پاشيد و در زمان جهاد مردم افغانستان ، رهبرى حزب را به دوش داشت كه در خدمت ISI بود و در طول سال هاى جهاد هم صد ها مجاهد را عمدن به قتل رسانده است كه داستان به شهادت رساندن جمعى از خوبترين فرماندهان حزب جمعيت اسلامى را همه مى دانند، حكمتيار در پاكستان صد ها روشنفكر را اختتاف كرده است و به قتل رسانده است، ابعاد جنايت حكمتيار و پرونده جنايات او خيلى وسيع تر از آن است كه تصور مى شود.
حكمتيار بعد از پيروزى مجاهدين از همان ساعات نخستين دشمنى اش را پنهان نكرد و شهر كابل را به خاك و خون نشاند و هزاران انسان بى گناه را به قتل رساند و كشور را دچار بى ثباتى كرد كه فرايند آن وضعيت فعلى كنونى است . در همين سال هاى پسين دست به حملات انتحارى زد و مردم بيگناه را به شهادت رساند و بيرق داعش را بلند كرد ، اما داعش هم اين جانى را نپذيرفت .
حكمتيار سر دسته يك باند جنايت كار است ، او هيچگاه سياست نكرده است جز جنايت . با يك جانى و آدم كش صلح چه معنا دارد! جز به رسميت شناختن شيوه مبارزه خشن و صحه گذاشتن به جنايت ، حكمتيار بايد به جرم قتل هزار ها انسان و بى ثباتى كشور محاكمه شود و نبايد به او اجازه داد تا در سايه صلح براى پلان هاى تخريبى اش براى آينده آماده گى بگيرد. دف و چنگ و نغاره زدن به چنين فردى جنايت پيشه جز افت اخلاقى معنا نمى شود، كمترين حرمت به شهداى كابل و صد ها قربانى ديگر اينرا مى طلبد كه حكمتيار را نبايد ديگر شخصيت بخشيد و او را رهبر ساخت ، مردم نه جنايت را فراموش مى كنند و نه جنايت كار را و نه هم ، هم كاسه هاى آنها را . تاريخ چشمش باز است.

>>>   جنايت هاي بشري حكمتيار در دوران حكومت مجاهدين فقط براي همين روز وتحكيم حكومت قبيله در كشور بود ويك شؤنيست ويك قبيله گراي در نقاب ريش ودستار بود.
حكمتيار در نقاب ريش ملاعمر در نقاب دين واشرف غني در نقاب نكتاي و دموكراسي با يك مفكوره در حركت بوده اند فقط استبداد، قبيله گراي، حكومت تك قومي... اميد وارم تاجيكان فريب خورده در اطراف حكمتيار حد اقل امروز هوشيار شده باشند ونسل هاي بعدي ما به پاي اين جنايتكار تاريخ نريزند.

>>>   از پیام دوستی به نام "ولی جان مقاومت":
و با یک معترضه که این منطق مربوط به فاشیزم و پشتونیزم است نه به قوم پشتون در کل. دقیقا خواست فاشیزم قومی این است که "حق کشتن و بستن" مردم و حق.... به دیگران داشته باشند. پشتونیزم یعنی همین!
مانفیست فاشیزم را می توان در شعر باری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ کنونی جستجو کرد...
"کندهار می د بابا په قواله ده
که پنجشیر دی که پروان دی وطن زما دی"
اینها برخی ولایات را در قبالۀ بابا و یا هم .... می دانند و برخی ولایت دیگر را نیز وطن خود حساب می کنند. ذهنیت اینها نهایت گندیده و بویناک است. با تاسف که با چنین ذهنیتهایی اینها حاکم کشور شده اند و شماری هم بدون این که به کنه گندیدگی مغز اینها توجهی داشته باشند، با آنها همکار شده اند...
حکومتهای پانزده سال اخیر هرگز گامی برای نزدیکی و همدلی میان اقوام نبرداشته اند بلکه به حمایت و طرح برنامه های تجاوزکارانه قومی به گونه بسیار جاهلانه، احمقانه و رزیلانه در پی تامین هژمونی و سیادت قومی اند. متل روز به هر آدم سلیم العقلی روشن است که برآورده شدن این اهداف در عصر آگهی مردم از حقوق شان ناممکن است. تنها نتیجه اش ضایع ساختن فرصت‌ها و منابع است و روسیاهی تاریخی به این عقب مانده های حقیر ذهنی.
باقی منطق پشتونیزم را در تابلوی هموطن مان آقای ولی جان باید خواند.

>>>   پيام دكتر پدرام به اربابان فاشيزم که این روزها با شنیدن زوزه های شوم گلبدین سخت هیجان‌ زده شده اند: :
شگفتا که ازما (فرهنگ فارسی، دری، تاجیکی) نان آگاهی گرفتید ودشنام مان دادید.
درنگی بر بی‌طاقتی‌های «طاقت»
می‌توانید بیتاب و بی‌طاقت شوید اما، زمانه چنین است، دگرسلطه عبدالرحمن خانی برنمیگردد آن قدح بشکست آن ساقی نماند. آحاد مختلف مردم بر حقوق ملی وشهروندی خویش آگاه‌اند، اراجیف شما، مرابیاد «دن کیشوت سروانس» می‌اندازد که خیال می‌کردباشمشیرهای چوبین فیودالیته می‌تواند باماشین‌های غول آسای بورژوازی نبردکند. تو «سانچوپانزا» ی بی‌شعوری استی که نمی‌توانی داوری کنی اسب بی‌جان توبار خیالات واهی‌ات را هم نمی‌کشد. ازکدام هویت می‌گویی هویت این سرزمین کاملا اشکاراست: آریانا، ایران، خراسان. فهرست کتاب‌هایی راکه بزبان تو وهویت تو درین جغرافیا چاپ شده‌اند یادداشت کن وفهرست کتاب‌های زبان مرا هم. اگر هویت فارسی من نبود، نمی‌توانستی نامت را هم بنویسی. شاعران تو ازطریق زبان من معروف شدند از خوشحال ختک تا سلیمان لایق. نام توهم از زبان تو برنیامده است. فهرست نامهای پسران ودختران قومت رابشمار یا عربی‌اند یا فارسی، دری، تاجیکی. حتا آن قدر واژه وکلمه نداری که نام فرزندانت را کفاف دهند شرمت باد ازین فرهنگ نان می‌خوری ودشنام می‌فرستی. حرامزادگان تاریخ معلوم‌اند. وقتی وصیف و حنظله شعرمیگفتند خط وکتابت هم نداشتی زمانی که فردوسی وسنایی شعر می‌گفتند معلوم نبود در کجای کوه‌های سلیمان نفس می‌کشیدی. ازکدام قوم از کدام سلسله استی؟ نامت شرمساریی تاریخ است. چی بگویم قرار نبود چنین واکنشی نشان بدهم چون خشم فروخورده، چشم انتظار مدعیان خاین رهبریی تاجیک‌ها واقوام دیگر بودم، مدعیانی که هربار یا بخاطر قدرت، ثروت یا گرفتن رای درانتخابات چهره نمایی می‌کنند وبا تلنگری هم می‌شکنند نمونه‌اش جبهه ملی و جبهه انتخاباتی... این خاینین هربار که بافاشیزم قبیله درافتادم مرا ستمی خوانده‌اند وازپشت برمن وحزب من خنجر زده‌اند اما گواه هستید که امروز شهامت یک اعتراض کوچک هم ندارند. وقتی به فرزند برومند تاجیک (ایزدیار) حمله می‌شود لب از لب بر نمی‌گشایند. عاجل فریاد اعتراض خودرا بلند می‌کنم ودر برابر این فاشیست‌ها وارد میدان می‌شوم. می‌خواهم به تاجیک‌ها بگویم فریب رهبران خاین خودرا نخورید. چقدر توانایی‌های مارا برباد دادند. چقدر انرژی ازما گرفتند چه مقدار مردم را با حرف‌های بی‌سر وته خود در غفلت نگهداشتند. آیا «ازریشه نجابت هیچ فعلی در هیچ زمانه‌ای اشتقاق نشده بود». این خاینین هیچ ربطی به فرمانده مسعود (قهرمان ملی) ما ندارند. تاجیک‌ها، ازبیک‌ها، هزاره‌ها، پشه یی‌ها، بلوچ‌ها، ترکمن‌ها، ایماق‌ها، هندو‌ها... راه خودرا از رهبران خاین خود جدا کنید. می‌خواهم آخرین جمله هارا از استاد پرتونادری وحافظ بزرگ وام کنم: زبانت بریده باد دشنام سالار دموکراسی.‌
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگهٔ توست
عرض خود می‌بری وزحمت ما می‌داری»

>>>   چند تا گپ در مورد تسليمى حكمتيار!
نخستين گپ اينكه؛ حكمتيار در حدى نيست كه توافق كند، او زبونانه تسليم مى شود، او به به مردم سرِ تسليم فرود آورده،
دوم اينكه، حكمتيار در انتخابات ٩٣ رسماً از قطب الدين هلال پشتيبانى كرد، كه ما درصدى رأى او را ديديم،
سوم اينكه، وقتى انتخابات به دور دوم رفت، قطب الدين هلال با تيم تحول و تداوم به رهبرى اشرف غنى پيوست، بنابراين تسليمى حكمتيار كدام مسالهء كلان نيست،
چهارم اينكه، به او هيچ پولى، رياستى، وزارتى و يا ديگر امتيازى داده نشده است، او و حزب اش مثل ساير اشخاص و احزاب تحت سيطره قانون در خواهد آمد،
پـــــنجــــم اينكه، تأمين امنيت او بدوش دولت است نه خودش، اين بدين معنى است كه حكمتيار خيلى خُرد مى شود وقتى مى ببيند، كسانى امنيت او را گرفته كه تا ديــــروز عليه او مى جنگيد. اين بزرگى ملت و كوچكى حكمتيار را به نمايش مى گذارد،
ششم و آخر براى آنانى كه ما را از حكمتيار مى ترساند، ما همين اميرِ مزدور تان را خوب سبق داديم و او ما را خوب مى شناسد. ما از مهره هاىِ سوخته و مزدور نه هراسيديم و نه مى هراسيم.
يك بار ديگر ملت پيروز و حكمتيار ذليل شد و ان شإالله در آخرت هم ذليل و نگون بخت خواهد شد.
زنده باد ملت سر بلند و آزادهء ما!
فروردين خراسانى

>>>   نور وخراسانی چاره دیګر بدون تسلیمی به افغانیت ندارد! ها ها ها/////


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است