آغاز جابجایی طالبان در پروان را جدی بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۴    ۱۳۹۵/۶/۳۱ کد خبر: 121407 منبع: پرینت

گذشته‌ی نا‌امن‌سازی شمال، زمینه‌سازی سپردن‌ ولسوالی‌های وردوج و یمگان در بدخشان، کوهستانات در سرپل، دهنه‌غوری در بغلان، دشت ارچی و چاردره در قندوز و قسمت‌هایی دیگری در فاریاب و جوزجان و سمنگان و تخار به گروه طالبان، گذشته‌ ای دارد که می‌توانست چراغ راه آینده مردم و قدرتمندان شمال برای حفظ و آرامش شان باشد.

تروریست‌های که اکنون در نقاط حساس شمال افغانستان تفنگ‌بدست علیه حکومت و مردم جنگیده و هرنوع ستمگری را به مردم روا می‌دارند همان مهاجرانی هستند که طی سال‌های ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۲ توسط موسسه UNSCHR و وزارت مهاجرین در مهمترین نقاط شمال جابجا شدند.

صفوف طالبان در شمال افغانستان ‌را ببینید، ۹۰ درصد مهاجرین بی‌تذکره و بی‌هویتی هستند که اکنون با جنایت و ستمگری شان هزاران خانواده بومی شمال را از مناطق شان آواره و بی‌خانمان ساخته اند.

در هرجای دیگری دنیا صدق می‌کند که بگوییم گذشته شان چراغی بوده برای صعود به آینده، اما اینجا گذشته هیچگاه چراغی‌ برای آینده نیست.
جابجایی هزاران مهاجر بازگشت کننده از پاکستان در باریک‌آب و کوه صافی پروان را حدس بزنید که آینده‌ی این ولایت آرام را با چه سرنوشتی برابر خواهد ساخت. همچنان که امروز خانه‌های مهاجران جابجاشده در نقاط مهم و استراتیژیک شمال پناهگاه امن ترور و وحشت شده و مهاجران در صدد راندن صاحب‌خانه اند، پروان و سایر نقاط باقی‌مانده که در پروژه‌ی کنونی تحت نظر است نیز ان‌را تجربه خواهند کرد.

آیا آنانی که روزی این مملکت را ترک کرده بودند خانه و ‌زمین و قریه و مکان مشخصی برای زندگی داشته اند یا بنام افغان در پاکستان تولید شده و امروز باید برگردند؟

مطمیناَ که این مهاجرین اهل یکی از شهرها و ولایات این کشور بوده اند و باید از همان‌جایی که کوچ‌ بار زده بودند به همان‌جا دوباره مسکن گزین شوند.

مختار وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به اساس مصویه شورای وزیران مورخ 15قوس سال 1384 برای مهاجرین هرولایت در ولایت مربوطه اش شهرک های مهاجرین ساخته شده است اما ولایات که زمین برای مهاجرین ندارند در ولایت همجوارش میتواند مسکن گزین شود یعنی در ولایت پروان مهاجرین ولایت کابل کاپیسا پنجشیر بغلان بامیان میدان وردک در صورتیکه در ولایات ذکر شده شهرک مهاجرین نداشته باشیم میتوانند مسکن گزین شوند آنهم به شرطی که امنیت ولایت به خطر نیافتد و داشتن تذکره تابعیت ضروری است با احترام حقگو کابل

>>>   گناه مردم آن مناطق است که برای خود دام مینشانند. باید نگذارند!!!

>>>   کار نیک وپسندیده ایست.

>>>   کسانی که در دفتر های اساس انهم در زمان حوکمت قبل از مجاهدین تذکره گرفته باشند وهویت شان ثبت باشد انها از افغانستان هستند واما کسانیکه در زمان طالبان تذکره اخذ کرده باشند و یا کسانی که تذکره دست داشته شان ثبت دفتر احصاییه نباشد این دو طیف مردم اصلا از افغانستان نه بلکهاز کشور بیگانه امده اند و جاسوسی وخرابکار وظیفه شان است انها را باید از کشور ما بیرون رانده شوند در غیر ان عواقبت بدی را درقبل خواهد داشت .

>>>   چرا اين نسل انتهاري خودرا در دشتهاي پكتياجاي نمدهند

>>>   هرکس درولایت ومنطقه خودش اسکان داده شود نه اینکه پشاوری به ولایت پروان انتقال داده شود

>>>   قرار است فردا پنجشنبه در رابطه به جابجايى (ناقلين، كوچي ها و طالبان) بنام مهاجرين در شهرك باريك آب جلسه برگزار گردد. از تمام فعالين مدنى و جوانان مبارز شمالى جداً خواهشمنديم تا فردا در مقر شوراى ولايتى پروان حضور به هم رسانند.
زمان؛ فردا، پنجشنبه ساعت ٩ بجه صبح مكان؛ شوراى ولايتى پروان‎

>>>   کوتاه و مختصر!
قافله ی کوچی ها بزرگترین تهدید کننده و خطر پذیر ترین گروه برای امنیت و صحت این کشور اند.
اما به عنوان مخاطب حکومت محلی و قشر آگاه بدخشان باید مانع ورود این گروه به این استان شوند و یا در قسمت بیرون راندن این گروه اقدام جدی نمایند!
کاوشگر

>>>   برگرفته شده از رخنامه آغای حبیب کوهستانی
ارگ افغانستان رابطرف تجزیه میبرد بابرنامه های تحمیل گرایانه وجنجال برانگیزجهت رویارویی اقوام کشور
هسته سازی وزیرستانی ها در پروان
نگذارید که تاکستان های شمالی بزرگ مسکن تروریستان گردد.
نظام نامه ی ناقلین یک بار دیگر به اجرا گذاشته می شود.
جابه‌جایی صدها خانواده‌ آن‌سوی مرز دیورندی و قبایلی زیر نام دیروز کوچی وامروز مهاجر ، در دشت‌های بگرام و باریک‌آب ولایت پروان یکی دیگر از برنامه‌های خطرناکی است، که شمالی را به وزیرستان دوم مبدل خواهند کرد.
پروانی‌های عزیز نگذارید این سرزمین باستان به قلم‌رو دشمنان انسانیت مبدل شود !
در صورت درنظر نگرفتن صداى مردم پروان بزودى جنبش بزرگ ضد مسكن گزينی براى كوچى ها در پروان شكل خواهد گرفت. و زمان و مكان بزودى اعلان مي گردد.
به اشتراك بگذاريد
"هر شهروند يك رسانه"

>>>   نگذارید تا این آدمکشان را در شمالی جای دهند.

>>>   اشرف غنی به نام مهاجر میخواهد افرادوابسته به حزب اسلام ویا دیگر تروریستها را جمع کند وپروان را همانند قندز و هلمند قرار دهد.

>>>   بر اساس آمار اداره مرکزی احصایه 23 فیصد نفوس ولایت پروان به جاهایی غیر اقامت اصلی خود مهاجر اند، بنآ بهتر است شهرک باریک آب به بیجا شده گان و بی سرپناهان خود ولایت پروان توزیع شود

>>>   سیاست جابجا سازی پشتون ها در مناطق تاجیکها از کتاب دوهمه سقاوی آب میخورد و اشرف غنی در این راستا، پایه های فاشیسم را از طریق جمع آوری اشخاصی چون رفیع، حکمتیار و سران طالبان تقویه می نماید. تاجیکها باید ببینند و دست به الاشه بنشینند، دیگه کاری را انجام داده نمیتوانند، شخصیت های تاثیر انداز تاجیکها در غرب تماشابین اوضاع افغانستان اند، کفایت میکند که کتاب و مقاله بنویسند.

>>>   هسته سازی وزیرستانی ها در پروان
نگذارید که تاکستان های شمالی بزرگ مسکن تروریستان گردد.
نظام نامه ی ناقلین یک بار دیگر به اجرا گذاشته می شود.
جابه‌جایی صدها خانواده‌ آن‌سوی مرز دیورندی و قبایلی زیر نام #کوچی، در دشت‌های بگرام و باریک‌آب ولایت پروان یکی دیگر از برنامه‌های خطرناکی است، که شمالی را به وزیرستان دوم مبدل خواهند کرد.
پروانی‌های عزیز نگذارید این سرزمین باستان به قلم‌رو دشمنان انسانیت مبدل شود !
در صورت درنظر نگرفتن صداى مردم پروان بزودى جنبش بزرگ ضد مسكن گزينی براى كوچى ها در پروان شكل خواهد گرفت. و زمان و مكان بزودى اعلان مي گردد.
به اشتراك بگذاريد
"هر شهروند يك رسانه"

>>>   نظامنامه اول ودوم ناقلین بسمت کابل وشمال با خیلی مهارت وتطبیق برنامه دویمه سقویی
جابجایی ناقلین زیر نام دیروز کوچی وامروز مهاجر
مردم شمالی متوجه باشید که کمربند فاشیزم درباریک اب پروان تحت کار است وخیلی بسرعت ودستباز توسط ارگ پیش میرود

>>>   خیلی جدی ودسیسه خطر ناک بر ضد مردم غیر پشتون وشمالی است باید مردم بیدار باشند.

>>>   این تروریست ها باید به قندهار بروند وزندکی کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است