اگر غنی و عبدالله دست بوسی آمریکا را نکنند...
حمله یازده سپتامبر، بهانه ای شد که آمریکایی ها به افغانستان بیایند و انفجارها در افغانستان انجام دهند و مردم را قتل عام کنند. این برنامه و استراتژی ای بود که بتوانند به اینجا بیایند و اهداف خود را به پیش ببرند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۵/۶/۳۱ کد خبر: 121382 منبع: پرینت

امنیت، یک امر مهم و نیاز اساسی برای انسانهای روی زمین است. شهروندان افغانستان از دیر زمان منتظر امنیت هستند. امنیت مانند وسیله ای گم شده برای مردم این سرزمین شده است. مردم افغانستان تقاضاهای زیادی از حکومت ها داشتند اما این حکومت ها بودند که نتوانستند این موضوع مهم را به زندگی مردم بیاورند. آنها وعده می دادند و عمل نمی کردند.

بسم الله شیر، رییس حزب وفاق ملی در برنامه «راه حل» گفت: درشهر کابل که مرکز افغانستان است ما امنیت نداریم. مردم افغانستان بایدبه دنبال حق خود باشند و از خانه های خود برآیند و همان تعهداتی را که این سران به مردم داده بودند مطالبه کنند. هم اکنون ما مردم افغانستان مانند انسانهایی بی دفاع و بی اراده شده ایم که از حق خود نمی توانیم دفاع کنیم. فقط دو میلیون از مردم شهر کابل کافی است که از خانه های خود به در آیند و از حق و حقوق خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: سران حکومت ما مانند منافقانی هستند که وعده دروغ می دهند و در امانت خیانت می کنند. آنها خود را و ملت افغانستان را به بیگانه ها فروختند و برایشان هیچ فرقی هم نمی کند که هر روز خون جوانان ریخته شود و هر روز شهرهای ما به دست دشمن افتد.

شیر، رهبران حکومت را مزدوران آمریکا و جامعه جهانی می داند که برای تامین امنیت برنامه ای ندارند و می گوید: حمله یازده سپتامبر، بهانه ای شد که آمریکایی ها به افغانستان بیایند و انفجارها در افغانستان انجام دهند و مردم را قتل عام کنند. این برنامه و استراتژی ای بود که بتوانند به اینجا بیایند و اهداف خود را به پیش ببرند. همانطور که بین مجاهدین نفاق انداختند تا زمینه آمدن خود را مساعد بسازند. این حکومت هایی که ما از چهارده سال پیش تا کنون داریم ساخته و پرداخته دست جامعه جهانی است. اشرف غنی و عبدالله خود، خوب می فهمند که دست نشانده هستند و خوب می دانند که اگر پیوسته دست بوسی آمریکایی ها را نکنند و تحت فرمان آنها نباشند، نمی توانند قدرت را همچنان داشته باشند. آمریکایی ها که به افغانستان آمدند، افرادی را که به فکر مردم بودند و رهبرانی بودند که می توانستند افغانستان را نجات دهند از بین بردند و افرادی را قدرتمند ساختند که هیچ محبتی نسبت به مردم نداشتند. هم اکنون آمریکا به اینجا آمده، کشور ما را اشغال کرده، ما را می کشد، منابع زیر زمینی ما را به یغما می برد و همه چیز ما را چور می کند.

وی، ادامه داد: منافع جامعه جهانی و آمریکا جنگ در افغانستان است. چرا که در این صورت به راحتی به رقابت های خود با آسیای میانه می پردازد وچور و چپاول های خود را انجام می دهد. در افغانستان هر کشوری که منافع خود را دنبال می کند، توسط دیگری آن را دنبال می کند. منافع آمریکا را هم رییس جمهور و رییس شورای امنیت دنبال می کند.

رییس حزب وفاق ملی، نجات افغانستان را به دست مردم آن می داند و می گوید: از این حکومت هیچ توقعی برای صلح و امنیت نمی رود. مردم خود، باید به فکر براندازی این حکومت باشند. به فکر انتخاباتی دیگر باشند و به فکر رهبرانی دیگر باشند که مشروعیت داشته باشند و به فکر مردم باشند. اگر ملت افغانستان برای خود رهبری نگمارند، هیچ کسی دیگر به فکر ما نیست. این رهبران کنونی به درد ما نمی خورند چرا که آنها کسانی هستند که هر روز از آمریکا پول می گیرند که مردم افغانستان را قربانی کنند.

وی در پایان گفت: متاسفانه ما در حکومت افغانستان کسی را نداریم که به فکر کشور باشد و به منافع ملت افغانستان فکر کند و کشور را از این بحران بیرون بکشد. اگر مردم افغانستان این موضوع را درک کنند، می توانیم قدرتهایی مانند آمریکا را در سر جای خود بنشانیم چرا که اینجا خانه ما است. جنگی که در کشور ما جریان دارد جنگ بین الافغانی نیست. چراکه اگر بین الافغانی باشد، هر روز مردم عادی کشته نمی شوند. جنگ از سوی قدرت های بزرگ توسط ابزارهایی چون طالبان است. آنها دستور می دهند که هرکه بر سر راه تو بود بکش. فرقی نمی کند که آن فرد، نظامی یا مردم عادی باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یگانه شخص که حقیقت راهمیشه بیان داشته و از خیانت ها صحبت نموده است همین آقا شیر است . زنده با زبان حقیقت .

>>>   به نویسنده بسم الله شیر
نمیدانم تخلص خودرا ازروی چه شیر ماندی تو خودت میگویی که ازحق خود دفاع نمیتوانم ازین معلوم میشه که روباه هستی .فقط وفقط یگانه وسیله تحریک جوانان و عوام هستید وبس. اول اینکه همین حزبها سبب ویرانی وطن گردیده اند وبعد همین محرکین.

>>>   امین وکیلی می نگارد
مواردي كه ميتواند كليد وحدت و همدلي بين مردم ما شود
- تغير نام افغانستان به خراسان.
- تغير نظام رياستي به پارلماني و يا فدرالي.
- به رسميت شناخته شدن مرز خيالي ديورند توسط برادران پشتون ما.
- ديدگاه و عملكرد همسان در قبال سياست هاي پاكستان داشتن كه غير از سياست تقابل باشد، به قول استاد شهيد ما با داشتن سياست تقابل با پاكستان، زيان كرديم... چگونگي اش را فعلن نميدانم.
- توقفِ ترافيكي بر زبان و فرهنگ يكديگر.
- بدور ريختن سياست هاي مبتني بر استبداد قبيلوي.
-... دوستان ميتوانند با همكاري موارد را بيشتر يا كمتر بسازند.
ولي فعلن همه بايد از اين طرح حمايت كنيم:
نمایند‌گان کانگرس آمریکا لایحه‌ی را برای شامل ‌سازی
پاکستان در لیست کشورهای حامی تروریزم، پیشنهاد کردند...

>>>   من در اخبار شنیدم که طیارات امریکایی امروز بم را بر فرق سربازان پولیس ما ریخته و هشت نفر اعضای پولیس را کشتند حالا بریم یقینی شد که فارغ التحصیلان اکارمی پولیس را در مسیر راه میدان وردک نیز امریکایی ها با بمبارمان کشتند و حکومت دست نشانده برای سرپوش گراشتن به این جنایت آنرا انتحاری اعلام کردند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است