اولین کوپراتیف مالداری و مرغداری زنانه در بامیان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۳۸۹/۴/۲۲ کد خبر: 12138 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،بامیان نوین نام اولین کوپراتیف مالداری و مرغداری زنانه است که در ولایت بامیان آغاز بکار نمود.

در محفلی که به همین مناسبت در دفتر ریاست زراعت و مالداری بامیان برگزار گردیده بود، زکیه حسینی، رئیس این کوپراتیف هدف از ایجاد آن را سهم گرفتن مستقلانۀ زنان در عرصه زراعت و مالداری عنوان نموده، گفت با ایجاد این گونه کوپراتیف ها زنان می توانند از تسهیلات فراهم شده بوسیلۀ ریاست زراعت بامیان بهره مند شوند.

انجینر محمد طاهر عطایی، رئیس زراعت و مالداری ولایت بامیان نیز از ایجاد این کوپراتیف استقبال نمود و گفت از طریق این ابتکار می توانند کمک های زیادی را به فعالیت های اقتصادی زنانه جذب نماید.

گفتنی است که ریاست زراعت و مالداری ولایت بامیان، ۵۲ کوپراتیف زراعتی در تشکیل خود دارد که تمام آنها کوپراتیف های مردانه بوده، تنها در چهار کوپراتیف زنان بصورت مختلط سهم دارند.

زنان بامیان نیز از ایجاد اولین کوپراتیف زنانه استقبال نمودند. به گفته آنان مرغداری و مالداری اساس تغذیه خانواده را تشکیل می دهد و منبع اصلی در آمد خانواده ها می باشد که اکثرا توسط زنان اداره می شود و پیشرفت زنان در این دو بخش در حقیقت پیشرفت اقتصاد خانواده و دستیابی به تغذیه سالم می باشد.

به گزارش صدای آمریکا، بخش زراعت و مالداری در ولایت بامیان هنوز به شکل سنتی اداره می شود، در حالی که عمده ترین مشغولیت مردم در این بخش بوده و تنها عایدشان نیز از این طریق بدست می آید.

پیش از این زنان با آنکه در اکثر فعالیت های زراعتی و مالداری سهم و نقش داشته اند اما از امتیاز مالکیت محصولات بدست آمده محروم بوده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم بیچاره ی بامیان را با این چیز ها بازی می دهند اگر اینقدر در فکر شان هستند زمینهای غصب شده ی شان را به آنها پس بدهند
که مالداری کنند وحد اقل زمینها ی بایر را به آنها واگذار کنند که اصلا
زمین زراعتی ندارند وقتی زراعت نباشد با چه مالداری کنند؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است