انتقاد امیر قطر از عملکرد گزینشی شورای امنیت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۵/۶/۳۱ کد خبر: 121367 منبع: پرینت

امیر قطر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نسبت به عملکرد گزینشی شورای امنیت این سازمان در برخورد با چالش‌ها و مشکلات بین‌المللی هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، تمیم بن‌حمد آل ثانی، امیر قطر در سخنرانی خود در هفتادویکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به رویکرد گزینشی شورای امنیت در برخورد با مشکلات جهانی تأکید کرد، جامعه بین‌المللی در یافتن راهکاری برای حل مناقشه میان اسرائیل و فلسطین شکست خورده و در مقابله با خشونت‌ها در سوریه نیز اقدام کافی را نکرده است.

امیر قطر همچنین سیاست باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را درباره سوریه به باد انتقاد گرفت و گفت:‌ آمریکا تحرک ضعیفی درباره جنگ داخلی در سوریه داشته است.

امیر قطر با اشاره به تعرض‌های رژیم صهیونیستی به حقوق فلسطینی‌ها و اشغال‌گری این رژیم در کرانه باختری و نوار غزه گفت که چنین اقداماتی بر مبنای تبعیض انجام می‌گیرد.

وی از شورای امنیت خواست که در راستای دستیابی به اتفاق نظر بین‌المللی در خصوص مناقشه میان اسرائیل و فلسطین اقدام کند.

امیر قطر افزود: تا زمانی که کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای قبل از 1967 به رسمیت شناخته نشود، جهان عرب نمی‌تواند عادی‌سازی روابط با اسراییل را بپذیرد.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی به درگیری‌های سوریه، لیبی و یمن پرداخت و خاطرنشان کرد که جامعه‌ بین‌المللی درخصوص حفاظت از غیرنظامیان در این درگیری‌ها بی‌تفاوت بوده است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی از ناتوانی جامعه بین‌الملل در اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در یمن انتقاد کرد و همچنین گفت، در لیبی برخی کشورها از جناح‌هایی حمایت کرده‌اند که علیه قطعنامه‌های بین‌المللی اقدام می کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر تدابیر امنیتی برای مقابله با تروریسم این مساله بسیار مهم است که جهان با ریشه‌های اجتماعی این پدیده مقابله کند و شرایطی را که به اشاعه افکار افراطی منتهی می‌شود، از میان ببرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است