حمله عربستان به پزشکان بدون‌مرز در یمن
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۱    ۱۳۹۵/۶/۳۰ کد خبر: 121346 منبع: پرینت

سازمان عفو بین الملل از کشف شواهد و اسناد جدید در خصوص حمله خونین عربستان سعودی به بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن، با استفاده از بمب های هدایت شونده آمریکایی خبر داد.

این سازمان حقوقی روز دوشنبه از کشف شواهدی در خصوص استفاده از بمب ساخت آمریکا در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی به بیمارستان مورد حمایت سازمان پزشکان بدون مرز یمن در 15 اگوست خبر داد.

خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که این سازمان حقوقی به نقل از کارشناسان سلاح اعلام کرده است، در حمله به بیمارستان مورد حمایت سازمان پزشکان بدون مرز، از بمب هوایی هدایت‌ شوندۀ سِری Paveway ساخت امریکا استفاده شده است.

در حمله جنگنده های سعودی به بیمارستان شهرعبس واقع در شمال یمن (بیمارستان مورد حمایت سازمان پزشکان بدون مرز) 19 نفر کشته و 24 نفر دیگر زخمی شدند.

"فیلیپ لوتر" مدیر پژوهشهای سازمان عفو بین الملل دراین باره گفت: «اینکه کشورها همچنان به عرضۀ تسلیحات از جمله بمب‌های هوایی هدایت‌شونده و هواپیماهای جنگی به ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی ادامه می‌دهند، ناراحت‌کننده است.
وی افزود: «شواهد آشکاری وجود دارد که نشان می‌دهد از این تسلیحات برای حمله به بیمارستان‌ها و سایر اهداف غیرنظامی و دیگر موارد نقض آشکار قوانین بشردوستانۀ بین‌المللی استفاده می‌شود.

سازمان عفو بین الملل (سازمان غیر دولتی) که مرکزش در لندن است، از همه کشورها از جمله آمریکا و انگلیس خواست، از ارسال سلاحی که ممکن است در جنگ یمن استفاده شود، خودداری کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است