لوی جرگه باید در هر شرایطی دایر شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۶    ۱۳۹۵/۶/۳۰ کد خبر: 121340 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی در آستانه بحران مشروعیت قرار دارد. چرا که تا دوازده روز دیگر دوسیه حکومت وحدت ملی به پایان می رسد.
به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عین الدین بهادری، رییس اجرایی اتحادیه حقوقدانان افغانستان گفت: تدویر لوی جرگه (مجلس بزرگان) یکی از شاخصه های اساسی حکومت وحدت ملی محسوب می شود. به این معنا که ما حکومت وحدت ملی را در حالیکه خلاف قانون شکل گرفته، پذیرفتیم به شرط اینکه پس از دو سال سمت رییس اجرایی را که ایجاد شده مشروعیت ببخشیم و در مسیر قانون آوریم. پس در هر صورتی لوی جرگه (مجلس بزرگان) باید دایر شود.

وی افزود: حالا دوازده روز بیشتر به پایان مهلت توافقنامه سیاسی نمانده است. دوازده روز وقت بسیار کمی است. تاریخ افغانستان نشان داده که برگزاری لوی جرگه (مجلس بزرگان) در حکومت افغانستان روزها و ماه ها را دربرگرفته است و وقت زیادی می طلبد.

به باور این عضو اتحادیه حقوقدانان، راهکاری که در حال حاضر حکومت وحدت ملی می تواند داشته باشد این است که در طول دو یا سه ماه بعد تدویر لوی جرگه (مجلس بزرگان) داشته باشد و توافقاتی را که دو رهبر در چارچوب توافقنامه سیاسی داشتند مشروعیت بیشتر ببخشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به لویه جرگه چه کسی ازجانب کدام قدرت جلب خواهد شد حکومت قانونی شود؟ بدون شک بازهم کاپی همین قدرت موجوده خواهدبود. پس مشروعیت حکومت هم تغیری به حیات جامعه بوجودنمیآورد .باید مبارزات مفکوروی بین مردم اوج بگیردتابجای آدم فروشی عقل حکومت کند.
وطندار

>>>   "لوی جرگه" يک نهاد قبيلوي ضد دموکراتيک است و از چنگيز است.
مانند لقب خان از چنگيز به پشتو داده شده است .

>>>   آخر یکی پیداشد حقیقت را بگوید لویه جرگه همان قوریلتای چنگیز است. خان هم که همه میدانند لقب چنگیز است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است