حکمتیار بجای عبدالله فرمانروای کاخ سپیدار؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۵/۶/۲۹ کد خبر: 121299 منبع: پرینت

آیا بجای عبدالله حکمتیار فرمانروای کاخ سپیدار خواهد شد؟

در این روز ها آمد آمد حکمتیار، بسیار گرم است و گفته می شود غنی سفر خود به مجمع ملل متحد به نیویارک را بخاطر استقبال از او لغو نموده و بجای خود معاون دوم خود را فرستاده است.

ظاهرا بازی گران ارشد قدرت در افغانستان با آمدن او مخالفت نکرده اند. برخی در جستجوی سازش و معامله با او مثل استاد سیاف هستند و عده ای دیگری اگر مخالف هم باشند در مقابل تصمیم واشنگتن و آی اس آی که حکمتیار را در یک بازی خطرناک جدید از کمپ شمشتوی پیشاور به کابل می آورند ایستادگی کرده نمی توانند.

داکتر عبدالله که قدرت و صلاحیت او رو به زوال است نگران آمدن حکمتیار است. هرچند او چندین‌ماه می شود که در انتظار خوردن غذا بر سر یک سفره با حکمتیار است. اما معلوم نیست که حکمتیار حاضر می شود با او بر سر یک سفره غذا بخورد و یا خیر.

به باور من سیاست افغانستان خیلی جذاب می شد و از بن‌بست کنونی بیرون می شد، اگر بجای داکتر عبدالله، یک انسان بی خاصیت و وقت کش حکمتیار بحیث یک جلاد انتقامجو و تشنه خون قدرت بحیث فرمانروای کاخ سپیدار مقرر می شد.

حکمتیار مثل عبدالله دو سال بی نفس در کاخ سپیدار زندگی نخواهد کرد که در آروزی ملاقات با رییس جمهور بنشیند. حکمتیار قدرت را با غنی مساویانه و تبارگرایانه تقسیم خواهد کرد. عبدالله بقول دوستانش strategic tolerence دارد. و لی حکمتیار مثل غنی به zero tolerence شهرت دارد و هرگز تک‌تازی و بی احترامی غنی را تحمل نخواهد کرد.

حکمتیار با راکت‌های کورش یا ارگ را به سر غنی ویران‌خواهد کرد و یا خود کاخ سپیدار را به سر خود خراب خواهد کرد و دوباره به کمپ شمشتو به پیشاور و یا به تهران فرار خواهد کرد.

واقعا با آمدن حکمتیار بن بست کنونی شکسته خواهد شد و سیاست افغانستان خیلی جالب و جذاب خواهد گردید و هر روز شاهد عقد سازش ها و خیانت ها و انتقام جویی ها خواهد شد؟

هموطن
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکمت یار با ید در قصر سپیده دار باشد
زیرا او یک رهبر است ولی عبدالله یک سخن گوی بو د

>>>   اینها همه دست پرورده امریکای ها هستند واز اوامر امریکا سرپیچی نمی کنند ما باید به هوش بیایم ودیگر کسی را سفید وسیاه نگویم همه یک رنگ اند صرف بلای جان ماومدافع منافع بادار خود اند نه راکتی شلیک خواهد کرد وبه دور یک سفره هم مینشینند.اینها برای امریکایی ها روبا وبرای ما شیر اند نه ع نه غ ونه ر- س -گ -ص- م .در قصه مردم نیستند

>>>   زمان که حکمتیار در گوشه ای از کابل جا خوش کرده بود هر روز مردم کابل را به راکت می بست
هزاران نفر را کشت وقتی طالبان به کابل رسید حکمتیار و شورای نظار و حزب وحدت را از کابل بیرون راند
اگر نه حکمتیار و شورای نظار و حزب وحدت هزاران نفر دیگه را هم میگشت دولت باید با طالبان هم صلح وسازش کند
جاغوری

>>>   بیشک است حکمت یار سال ها کشتار کردی حالا عیش کاخ سپدار را کن که در دلت ارمان نماند مربی داری مربا بزن وای بر حال ما .RRRRR

>>>   هوالله :
حکمت یار یک قدم نیک دارد ، وقتی که در سال های قبلی وحکومت مجاهدین در کابل آمد ، نظام را سقوط داد وپدیده جدید نظام طالبانی را روی کار آمد. ملت وکشور به یغما رفت ..
در این نوبت یا سر خود را می کند یا سر اشرف جان را به هر صورت کدی کک ها در این سر زمین زیاد می آید ومی رود ما خیر ملت مظلوم و خیر کشور خود را از خداوند بزرگ آرزو داریم ... .... این صدای ملت افغانستان است.

>>>   توافق صلح با حکمتیار یعنی چه؟
درین روز ها دولت و گروهای سیاسی حرف از توافق صلح با حکمتیار می زنند. گفته شده بعد از ملاحظات کاخ سپیدار دیگر این توافقنامه صلح با حکمتیار امضا می شود. این در حالیست که عبدالله شکایت از عدم تطبیق توافقنامه سیاسی با غنی با وساطت امریکا دارد.
پرسش اساسی اینست که در افعانستان کدام توافق سیاسی از جانب طرفین صادقانه عملی شده که توافق صلح با گلبدین حکمتیار که نه به خدا باور دارد، نه به صلح و نه به عهد و قولش وفا کرده است، عملی شود؟
توفقنامه صلح با حکمتیار یک کاغذ بی ارزش و غیر عملی است. توافقنامه با یک جنایتکار حرفوی در واقع زمینه سازی کشمکش خونین تباری و تنظیمی میان گروه های رقیب است و هرگز به صلح ثبات و برادری و برابری نمی انجامد.

>>>   تاجیکان دست به دست هم بدهید و اتحاد نماهید فرق نمیکند که مجاهد استی خلقی استی پرچمی استی کمونست استی از هر ولایت که استی یکجا شوید اتحاد نماهید برای پیروزی چونکه از یکطرف ازبک و هزاره بالای تان حمله دارد دیگرطرف اوغان های قبیله اصلن در فکر استان محله نباشید پنجشیری بودن کابلی بودن بلخی بودن بدخشی بودن تخاری بودن وووووو مهم نیست مهم زنده ماندن و موفقیت است به خاطر امروز فردا و آینده.

>>>   حکمتیار اشرف غنی را به زمین خواهد زد. این را خواهیم دید بعد از آنکه حکمتیار در این دولت صاحب قدرت شود. اشرف غنی از سیاست به اندازه یک طفل هم سر در نمی آورد.

>>>   من تاکنون ندیده ام حتا یک گویا روشنفکر قبیله فرهنگ قرون وسطایی و جهالت و تحجر قبیله و زمامداران مزدور و دست نشانده خود را نقد کرده باشند، اگر عبدالرحمان خان را نقد کرده بودند، دیگر تره کی، امین، نجیب جلاد، ملا عمر و ملاکرزی و ملا دلقک غنی را نمی داشتیم

>>>   قبل ازین شنیده بودم که سگ بد قتلمه خواب می بیند ۰اما این بار ادعا های پیروان ادم کش معروف حکومت غار این شنیدگی را به حقیقت تبدیل کرد
درحالیکه حکومت غار مشکل زیست باهمی دارد زیرا او جناور انسان درنده است ۰اورا ملت در کابل بیک سر پناه لایق نمیبیند ولی او با ادعای قصر سپیدار بجای رهبر ملیونی کشور داکتر صاحب عبدالله را دارد ۰
میگویند ۰اوغان را سلام دادی صد تنگه تاوان دادی ۰
پیروان راکت پران این خواب را در گور خاهید دید ۰
منان عقیل

>>>   آقای حکمتیار را جناب کریم خلیلی دوست سابق او که هم پیمان درمورد تپه اسکات بود به کابل می آورد وخدا کندکه خلیلی را نیز مانند مزاری راهی عالم برزخ نکند زیرا او خیلی خطرناک است.
ع

>>>   حکمتیار چندین بار با راست و چپی دوست ودشمن بخاطر کسب قدرت دولتی ایتلاف کرد اما همه اش به شکست ونابودی مبدل گردید هم خود را رسوا وبد نام کرد وهم هم پیمان خود را این ایتلاف وایتلاف بازی کار خودش نبود دستور ای اس ای بود که حکمتیار انرا عملی میکرد اینبار هم که بوی قورمه سر حکمتیار زده بنام مصالحه با دولت وحدت ملی پیمان را امضا کرده دیده شودکه پلان ای اس ای در امضای این پیمان حکمتیار با دولت وحدت ملی چه گل را به اب خواهد داد زیرا اگر حکمتیار از خود صلاحیت میداشت و با امضای و تعهداش صادق میبود پیمان وتعهدی را کهدر خانه کعبه با رهبران جهادی بسته بودند وسوگند یاد کرده بودند که بهان وفا میکنند هنوز از مکه معظمه بر نگشت بودند کهفرمان پرتاب راکت ها را به جنگجویان تحت امراش داده بود و شهر کابل را راکت باران کرد خون ده ها انسان را ریختند و شهر کابل را ویران کردند مردم به عهدو پیمان ومصالحهو اشتی این خاین جنایت پیشه عهدو پیمان شکن اعتبار واعتماد ندارند چون از یکطرفاز خود صلاحیت و استقلالیت ندارد حرکت وعمل انبدستور ای اس ای است واز جانب دیگر گلبیدین حکمتیار خود خواه و مغرور و جا طلب است .

>>>   بیغم باشید دوستان، تا روزی که غنی ارگ را رها نکند ما هم سپیدار را ترک نمیکنیم. دست تان تا لاهور خلاص.

>>>   آيا تنها حكمتيار در كشتار ها دخيل بوده و ديگران هيچ كاري نكرده اند، آيا هزاره و رهبران شان ، دوستم و مليشه هايش، سياف و پاچه بلند هايش، مسعود و كلكاني هايش، هيچ كس را نه كشته اند، سينه هاي زنان را نبريده اند، سر هاي مردم را ميخ نكوبيده اند، طياره صبغت الله را با راكت نزدند، داكتر غفورزي را با طياره اش نكشتند، صوفي قربان، بچه خالي رباني و ديگران را با هليكوپتر شان نابود نكرده اند، مسعود و رباني را با بم منفجر نساختند.
همه شان بيك شكل ملوث بودند و هستند، بنااً گلبدين هم از همين ملت است، لاأقل كس سند دزدي ، سنگ و خاك فروشي او را ندارد، و اميد واريم كه بزودي در انتخابات آينده رهبر ملي افغانستان انتخاب شود.
عبدالله

>>>   ايا فكر ميكنيد حكمتيار يا به آباره ديگر راكتيار در بيرون كابل است. ؟
نه اين ميظوف ريس امنيت از كجا دستور ميگيرد؟
وزير به اصطلاح دفاع چودرى غنى اتمر پاروك وردوك ؟
بعد از انكه چودرى غنى امد راكتيار هم در كابل امده وتمامى بمب گذارى ها وتزور ها را تحت نظر اين صفاك نبيل به اجراع ميگزارد.
اين ها جامعه بين المللى را فريب دادند. وخود در وطن مان مصروف چور وچپاول استند. وهركى مانع اين دزدان شود به نوع از اشكال به قتل ميرسد.

>>>   مزاری هم کابل عزیز را به ویرانه تبدیل کرد، چرا از او قهرمان میسازید و جکمتیار که دوست و حامی مزاری بود او را محکوم مینائید. خدا شما را چشمان بینا، گوش شنوا و عقل سلیم نصیب کند.
شریف

>>>   سرزمين ما زدست نسل بد+در عذاب است و عذاب است تا ابد

>>>   کاشکی!! ثابت شد که: پای ترقیده را خدا موزه ندهد!!!
ببینیم که پای ترقیده جدید چه گلی را به آب میدهد؟

>>>   کشته شدن بدست یک پشتون مرد بهتر از در کنار تاجیکهای تازه به دوران رسیده ودورو ونیرنگ باز است

>>>   کابل ازکابلیان وفرزندان کابلشاهان ورودابه کابلی است وشمالی وکوهدامن بخشی ازکابل بزرگ
کابل ملکیت کابلی هاست نه از مهاجرین ولو من کوهستانی که در کمتراز صد کیلو متری قصر ریاست جمهوری زاد گاه من است این غصب کاری هاوچپاول را دست بردارید هرکه در شهروزاد گاهش با قوم وخویشاوندان خود بهتر میدرخشد نه مانند مهمان های ناخوانده بالای زمینهای دیگران بیایید بطرف همدیگر پذیری برویم نه دیگر خوری ودیگر سوزی برای اینکه این نظام ها وحکومت های استبدادی واستعماری بیگانه قدرت میروندواین ما شهروندان هستیم که در خوشی هاوغم ها تسلی دهنده وکمک کننده همدیگر

>>>   خبرعاجل
اطلاعات موُثق میرساند کسانیکه بنام بازگشت ویااخراج گویا مهاجرین« افغان » ازپاکستان به وطن بازمیگردند ، ۹۵ درصد اینها قبلا شهروند این وطن نبوده ونیستند که اکثرشان افغانهای قبائلی اند ، که حاکمیت فاشیستی موجود ارگ کابل باروش تازه درصدد عملی کردن همان سیاست«نظامنامه ناقلین » بخاطرتناسب قومی درزمینه کمربسته است واین خود تداوم یک فاجعه بزرگ دیگری را رقم میزند. تجربه فازاول اسکان ناقلین درمدت قریب به ۸۰ سال نشان داد که هرگز اینها نه برادرونه هم همشهری من وتومیشوند.پاکستان هم ازاین وضعیت برای مداخلات بعدی خویش استفاده میکند. ودرضمن این صحنه سازی های فریبکارانه ائیکه که شباهت به بازی موش پشک بین کابل واسلام آباد جریان دارد ساختگی وموسمی است.

>>>   بازار بازار وطنفروشان است. امید است که نه کل بانه نه کدو، خاک بر سر هردو.
گلداد

>>>   حکمت یا کسی نیست که غنی هر کاری دلش خواست انجام دهد در روز اول جلو خود کامه گی های او وتیمش را خواهد گرفت چون او قبل از همه پایه های مستحکم در حکومت دارد وشاید هم بعد از چند روز اورا خلع صلاح نموده از ارگ اخراج نماید به یاد داشته باشید این کار شدنی است وسلام

>>>   دوستا عزیز سلام ۰
از کامنت های مختلف شما این قدر برایم انگیزه داد که اکثریت شما ها در مورد اقای حکمتیار اغراق امیز یا تخریب نموده اید ویاهم .... از ایشان یک شخصیت کریز ماتیک عصر بی انصافانه ساخته اید ۰
در حالیکه حکمتیار از ایتلافات تاریخی اش با چپ افراطی وراست افراطی ونیز ساختن کانفدریشن کشور با پاکستان از حکمتیار یک انسان خود خواه وجاه طلب ساخته است ۰که اورا در نطر جامعه روشنفکری سیاه جلوه داده است ۰وملت را از نام حکمتیار ترسانده اند ۰در حالیکه این ملت ملتی ده سال قبل‌‌نیز نیست ۰خانواده وکادر های حزب اسلامی نیز در تاریکی محض بسر نمی برند اکثریت اهل سیاست ودانشمند اند ۰که سیاست راکت پرانی دوران حکومت مجاهدین را تایید کنند ۰انان نیز میخواهند مانند سایر کارکنان دولت در عرصه های مختلف سهم بکیرند ۰
از سیاق این توافق نامه با دولت وحدت ملی چنین استنباط می کردد که او دیکر حکمتیار جنک سرد روس وامریکا نیست ۰پیوستن او با طالبان واواره گی بی مفهوم او درین دودهه پسین انشعابات در حزبش مانند جدایی همایون جریر ۰سباوون ۰وارغندیوال وانجینر محمد خان معاون اول داکتر عبدلله دیگر ان حزب اسلامی سیاه چهره خون ریز نیست ۰حرکات مثبت انجینر محد خان سباون وارغندیوال وهمایون جریر درین چهارده سال پسین به ملت احساس زیست باهمی را داد واکنون حکمتیار وفرزندان او دیکر توان کوه کزدی وگرفتن قدرت مسقلانه که تجربه ناکام وطن است که دیگر نمیتوان درین کشور کثیر المله اسیب پذیر بخواست خود تصمیم گرفت ۰
ازینرو لغو تشکیل نظامی توسط حزب اسلامی قطع روابط با گروپهای تروریستی همکاری با دولت وحدت ملی یک اقدام نیک‌است که ازین پروسه برای قطع جنک وایجاد فضای اعتماد بین الا فغانی موثر است ۰که همه گذشته هارا برای رضای خداوند ج ومرهم گذاری به زخم های خونین این چهار دهه فراموش کنیم ۰وبرای ساختمان مجدد دست واستین بر بزنیم ۰واز نوشتن کامنت های تخریش کننده وصفت های کاذب بپرهیزیم‌۰
کیانی

>>>   کریم کرنکار و جگرن لطیف نجرابی خبر کنید

>>>   حنیف اتمر تلاش کرد که حکمتیار را بیاورد اما غافل ازینست که حکمتیار فانتومانتالیست بد نام سیاه کار ۰چطور تو پرچمی خادیست را که پایت در جنگ با حکمتیار درجنک جلال اباد از دست دادید ۰فراموش میکند ۰این صلح دوام ندارد اما سیا رویی ات درتاریخ هک خواهد شد ۰
کوشش می کردی به عوض حکمتیار ودار دسته اش چند پرچمی نیکنام را در نقاط کلیدی نصب می کردی که ابرویت حفظ میشد ۰
این یک نصیحت دلسوزانه برایت است ۰اگر گرفتی به فایده ات است
یکی از رفقایت

>>>   البه داکتر عبدالله حاضر است که با حکمتیار خان بخورد اگر گلبدین خان او را بخواهد. گلبدین خان برای کشتار وبیرون راندن عبدالله از قدرت با غنی یکی شده است. حکمتیار ... زنجیری پاکستان وقصاب ملت افغانستان است وجز خود حتی خدا راهم قبول ندارد.

>>>   من دیشب مصاحبه هیلی سخنگوی حزب همبستکی را با یکتن از ابله ترین عضو حزب اسلامی شنیدم ۰درتاریخ کشور اینگونه جریت افشاگرانه را ندیدم ۰که عضو احمق حزب اسلامی هیلی را بیک اجینت سفارت خانه متهم کرد اما این زن قهرمان با سند وثبوت از روابط دوشیزه گان ماهروی حکمتیار با سفارت امریکادر کابل خبر داد ۰وکشتار بیرحمانه اهالی مظلوم شاه شهید را در حمله انتهاری حزب نا مسلمان وقاتل حکمتیار متذکر شد ۰بخداوند سوکند که حکمتیار وحربش خیلی فریب کار ومهیل وادم کش اند ۰
نمیدنم که حزب جمعیت چطور از قتل عام قوماندانان جمعیت در تخار می گذرد ۰واین دولت چرا اینقدر بیرحم است که به جنایات کاران قرن مصونیت قضایی اعطا می کند ۰
البته اگر زیر کاسه نیم کاسه موجود نباشد که اورا برای قربانی حاضر نکرده باشند ۰زیرا استخبارات به مهره سوخته ضرورت ندارد ۰وباید حزب همبستکی نوعیت مبارزه اش را با سایر کروه های همسویش شریک سازد وشهریان کابل وبازماندگان شهدا ی راکت های کور چهار اسیاب را با خود متحد سازند ۰
به امید به کیفر رساندن تمام جنایت کاران ۰

>>>   سیلی غفار نماد عدالت خواهی را با امدن اهریمن بلند نمود ۰ونامش را در صدر زنان مبارز وازادیخواه درج زرین تاریخ زنان بزرک دنیا نمود ۰
اگر در افغانستان هرکی کوچکترین وجدان داشته باشد از داعیه برحق خواهی این زن گرامی قدر می کند ۰وبر ادم کشان قرن‌گلب الدین وعمر کور وحقانی بی وجدان نفرین می فرستند
زنده باد سیلی غفار
مرک بر راکتیار....

>>>   جسور ترین قوماندانان جمیعت مربوط شورای نظار درتنگی فرخار نا جوانمردانه از طرف حکمتیار کشتار شدند ,
۱۸۰تن از بهترین کارکران معدن کرکر پلخمری ازجانب مامور غیور حزب اسلامی نامسلمان بدون موجب به اتهام تولید ذغال سنک در یک روز فجیعانه به رکبار گلوله بسته شدند ۰
۴۸۰ تن از اهالی قریه کیان ولایت بغلان تحت نام طالبان ولی گل رحمن دیوانه برادر مامور غیور هنگام تسلط طالبان بران دیار تیر باران شدند۰
درهمان شب رادیو فارسی بی بی سی بطور وحشت ناک خبر حادثه کیان را برودکاست کرد که طالبان که اکثرا همان حزب اسلامی سابقه اند ۰در قریه کیان وحشت قرن وسطی را تکرار وهرجنبنده را به رکبار بستند واین دهکده کوچک راکه همه پیروان شیعه اسماعیلی اند به دهکده ارواح مبدل واز طرف شب زو وهلهله سکان‌ صدای های مهیب وخوفناکی را در فضارها مینمود وازکشت وگذار ادم سکنه تهی بود ۰حیوانات وحشی از خوردن جسد شهدا بیدفاع دیوانه وار بعد ها نیز به انسانها حمله ور می شدند ۰مانند هم مسلکان قصی القلب ودرنده شان اعضای حزب اسلامی بغلان که اکثریت قاطع همان.پشتونهای ناقل که توسط محمد گل مهمند ۰به امر نادر خان در شمال اسکان داده شده بود ۰که اکنون نیز این سناریوی .نفرت تحت نام مصالحه با حزب گلب الدین که باشندکان ماورای دیورند را به بهانه مهاجرین در باریک اب جابجا تا در موقع لزوم همان کار نامه های سیاه وشیادی را مانند قتل عام اله چپن مزار ۰کیان ۰یکاولنگ وسمنکان عملی سازند‌۰که نادر خان غداردروجود اشرف غنی ومحمد گٔل مهمند‌ ثانی جمعه خان همدرد تحقق فاشیستانه بخشد ۰ولیکن زمان نادر عوامفریب‌ ومحمد گل مهمند گذشته است ۰که در برابر اقدام مهیلانه انان وطنپرستان بیدار دل مانند شیر بچه های شمال چون کوه ایستاده اند وهزاران هیلی های غفار به مردم اکاهی میدهد ۰
جمراد

>>>   جسور ترین قوماندانان جمیعت مربوط شورای نظار درتنگی فرخار نا جوانمردانه از طرف حکمتیار کشتار شدند ,
۱۸۰تن از بهترین کارکران معدن کرکر پلخمری ازجانب مامور غیور حزب اسلامی نامسلمان بدون موجب به اتهام تولید ذغال سنک در یک روز فجیعانه به رکبار گلوله بسته شدند ۰
۴۸۰ تن از اهالی قریه کیان ولایت بغلان تحت نام طالبان ولی گل رحمن دیوانه برادر مامور غیور هنگام تسلط طالبان بران دیار تیر باران شدند۰
درهمان شب رادیو فارسی بی بی سی بطور وحشت ناک خبر حادثه کیان را برودکاست کرد که طالبان که اکثرا همان حزب اسلامی سابقه اند ۰در قریه کیان وحشت قرن وسطی را تکرار وهرجنبنده را به رکبار بستند واین دهکده کوچک راکه همه پیروان شیعه اسماعیلی اند به دهکده ارواح مبدل واز طرف شب زو وهلهله سکان‌ صدای های مهیب وخوفناکی را در فضارها مینمود وازکشت وگذار ادم سکنه تهی بود ۰حیوانات وحشی از خوردن جسد شهدا بیدفاع دیوانه وار بعد ها نیز به انسانها حمله ور می شدند ۰مانند هم مسلکان قصی القلب ودرنده شان اعضای حزب اسلامی بغلان که اکثریت قاطع همان.پشتونهای ناقل که توسط محمد گل مهمند ۰به امر نادر خان در شمال اسکان داده شده بود ۰که اکنون نیز این سناریوی .نفرت تحت نام مصالحه با حزب گلب الدین که باشندکان ماورای دیورند را به بهانه مهاجرین در باریک اب جابجا تا در موقع لزوم همان کار نامه های سیاه وشیادی را مانند قتل عام اله چپن مزار ۰کیان ۰یکاولنگ وسمنکان عملی سازند‌۰که نادر خان غداردروجود اشرف غنی ومحمد گٔل مهمند‌ ثانی جمعه خان همدرد تحقق فاشیستانه بخشد ۰ولیکن زمان نادر عوامفریب‌ ومحمد گل مهمند گذشته است ۰که در برابر اقدام مهیلانه انان وطنپرستان بیدار دل مانند شیر بچه های شمال چون کوه ایستاده اند وهزاران هیلی های غفار به مردم اکاهی میدهد ۰
جمراد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است