حجاج پاکستانی در اوج نارضایتی با 54 فوتی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۱    ۱۳۹۵/۶/۲۹ کد خبر: 121278 منبع: پرینت

بازگشت حجاج پاکستانی از روز شنبه آغاز شده و تا 16 اکتبر ادامه دارد؛ این در حالی است که تاکنون 54 زایر جان باخته‌ و مابقی نیز از این سفر زیارتی راضی نیستند.

به گزارش روزنامه امت، 126 پرواز عملیات بازگرداندن حجاج را به عهده دارند که از طریق مکه زائران را به 10 شهر بزرگ پاکستان انتقال می‌دهند.

امسال 54 پاکستانی در سفر به مکه جان باخته‌اند که وزارت حج اعلام کرده همه به مرگ طبیعی جان خود را از دست داده‌اند اما با توجه به آتش‌سوزی در محل اسکان زایران و شکایاتی که از بی‌نظمی در زمان ادای مراسم مذهبی شده به نظر نمی‌رسد همه زائران بدون هیچ دلیلی جان باخته باشند.

از بین زایران جان باخته 34 نفر از آنها مرد و 20 نفر زن هستند که وزارت حج اعلام کرده بیشتر آنها به علت مسن و ضعیف بودند نتوانستند مراسم حج را درست به جای بیاورند و جان خود را از دست دادند.

وزارت حج پاکستان اعلام کرد حجاج میان سال و جوان به علت به علت مبتلا شدن به بیماری‌های لاعلاج جان خود را از دست داده‌اند که جسد آنها به کشور بازگردانده نمی‌شود و در عربستان به خاک سپرده شده‌اند.

قبل از این هم هر سال 80 تا 100 زایر پاکستانی جان خود را در عربستان از دست می‌دهند که تا کنون جزئیات این مرگ و میرها مشخص نشده البته وزارت حج همیشه اعلام می‌کند که آنها به بیماری لاعلاج مبتلا شدند.

بیشتر حجاج از رفتار ناشایست نمایندگان دولت عربستان شکایت داشتند این در حالی است که نبودن آب شرب مناسب و خنک، نبود غذای مناسب و بی‌نظمی در جابه‌جایی زائران از دیگر شکایاتی است که به وزارت حج ارسال شد.

پاکستان 1100 نفر را به عنوان خدمه برای رسیدگی به امور زایران به عربستان اعزام کرد با این وجود 950 عربستانی نیز در این کار مشارکت کردند و بیشتر مدیریت در دست آنها بود.

450 پزشک در این سفر معنوی حجاج را همراهی کردند با این وجود آنها نیز به بیماری لاعلاج مبتلا شده و جان باخته‌اند و نمی‌شود جسدشان به پاکستان بازگردانده شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است