جنگ تحمیلی مانع دستیابی به پیشرفت نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۱    ۱۳۹۵/۶/۲۷ کد خبر: 121213 منبع: پرینت

رضایتمندی ریيس جمهور غنی از پیشرفت اقتصادی کشور در مصاحبه اختصاصی اش با تلویزیون هند.

رییس جمهور در مصاحبه با تلویزیون "ان دي تي وي" هند، در رابطه با اینکه اگر ما پاكستان را اجازه ندهيم، چگونه با تاجيكستان، ازبكستان و ساير كشورهاي آسياي مركزي، تجارت صورت خواهد گرفت، بیان داشت: حالا ما عضو سازمان جهاني تجارت هستيم و معاهده اي در مورد حق دسترسي كشورهاي محاط به خشكه وجود دارد كه بر اساس آن ما بصورت قانوني موضوع حق دسترسي ما را با پاكستان، پيگيري خواهيم نمود.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت افتتاح خط آهن چین و افغانستان و همینطور راه مواصلاتی ایران و هرات، افزود: بايد خاطر نشان سازم كه كنش هاي يك جانبه، واكنش هايي را در پي خواهند داشت. افغانستان براي دسترسي به جهان، 'بالاي يك كشور اتكا نمي كند'. در ماه نوامبر خط آهن تركمنستان به بندر آقينه خواهد رسيد، از آن به بعد، فاصله ما با اروپا تنها 5 تا 7 روز خواهد بود که علاوه بر اینها، خط آهن چين به حيرتان رسيد و خط آهن از ايران به هرات هم به سرعت كار اش تمام شد.

غنی با ابراز خرسندی پیشرفت اقتصادی کشور گفت: آنانيكه فكر مي كردند ما قادر به فكر و كار چند بعدي نيستيم و همزمان با رويارويي با يك جنگ تحميل شده، به انكشاف و توسعه نمي توانيم بپردازيم، ما را نشناخته اند!

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آيا توطيه اى عمدى جهت سقوط شركت ملى آريانا در دستور كار حكومت وحدت ملى است ؟
چرا رئيس جمهورى در سفر هاى خارجى و بين المللى شركت هواپيما ملى ( آريانا) را تقويت نمى كند و چرا از شركت هاى كه نه نام شان در شأن هويت و فرهنگ تمدنى ماست و نه كاركرد درخشان و شفاف دارند، استفاده مى نمايد؟
رهبران حكومت وحدت ملى در سفر هاى منطقه اى و خارجى با أجاره كامل هواپيما هاى شركت هاى خصوصى، شأن و عزت كشور را پاس نمى دارند و تشريفات بين المللى و ديپلماتيك را رعايت نمى كنند.
از شروع حكومت وحدت ملى تا حالا حدوداً بيش از سى سفر داخلى و منطقه اى رهبران حكومت وحدت ملى داشته اند كه تقريباً در تمام اين سفر ها از شركت هاى خصوصى استفاده كرده اند.
اگر هزينه اجاره اى كامل هر سفر را بطور متوسط دوصد هزار دالر حساب كنيم، با يك حساب ساده حد اقل شش ميليون دالر از عوايد دولت به جاى اينكه شركت هواپيماى ملى را تقويت نمايد براى تبليغ و تقويت به جيب شركت هاى خصوصى رفته است كه كارنامه شفاف مالى ندارند.
اين البته حداقل هزينه مى باشد در حاليكه بر مبناى اطلاعاتى رسيده سقف برخى از اين اجاره ها تا چهارصد و پنجاه هزار دالر رسيده است .
فراموش نكنيم كه هم رنگ شركت آريانا و هم نام شركت آريانا در منطقه پر جاذبه و شكوهمند بوده و و حتى خار چشم بعضى بعضى از همسايه بود و است و در سابق تلاش كردند اين نام را بخرند.
حكومت وحدت ملى بهتر است ناوگان ملى را تقويت نمايد.
خداوند نبخشد آقاى كرزى را ؛ بجاى هدر دادن كمكهاى فراوان در جهت تقويت شبكه هاى مافياى قدرت و ثروت و باند هاى تروريستى ، او مى توانست يك هواپيماى اختصاصى سفارش بدهد و بخرد تا با رنگ و پرچم ما مزين مى بود و حداقل شأن و عزت كشور بجا مى شد.
تمام كشور ها براى رئيس جمهورى و صدراعظم يك هواپيماى فوق العاده دارند و سفر هاى رسمى را با آرم و نشان و پرچم كشور انجام مى دهند، به عنوان نمونه من تصوير رئيس جمهورى ايران را در ذيل قرار داده ام .
حالا هم دير نشده است و رهبران حكومت وحدت ملى بهتر است از عقاب زيباى آبى خودمان ، آريانا استفاده نمايند و از شركت هاى خصوصى اجتناب ورزند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است