پدر فساد مالی در آستانه کنفرانس بروکسل؟
خدا خیر دهد دیوید کامرون را که از دل ما سخن زد و حالا نمی دانیم رییس جمهور غنی که به گفته بسیاری پدر فساد مالی است برای حضور در نشست ضد فساد با چه رویی می رود و چه حرفی برای گفتن دارد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۵/۶/۲۷ کد خبر: 121199 منبع: پرینت

حکایت افغانستان هم حکایت کشور جنجال آفرینی است که یا در فساد انگشت نمای مجامع بین المللی می شود یا در کشتار و ترور یا در مترسک سر جالیز این بیگانه و آن بیگانه بودن، یا در خشونت ...

گاف دیپلماتیک اخیر نخست وزیر انگلیس آب سردی روی تمامی ادعای هیچ و پوچ ارگ نشینان که دم از مبارزه با فساد و عدالت پروری می زنند، ریخت آنگونه از افغانستان و نیجریا با عنوان کشورهایی فوق العاده فاسد یاد شده است و حالا بماند روی شرمسار ما که اسقف اعظم کانتربری از نیجریه دفاع کرده و از تلاش رییس جمهور جدید این کشور برای مبارزه با فساد تقدیر اما فسادهای گسترده در افغانستان جایی برای حمایت نگذاشته و نمی دانم در این گیر و دارها، رییس جمهور غنی با چه رویی به لندن رفته تا در کنفرانس ضد فساد شرکت کند.

در این کنفرانس قرار است تعدادی از رهبران کشورهای جهان گرد هم آیند و در مورد دستاوردهای خود در حوزه مبارزه با فساد گفتگو کنند اما سوال اینجا است که غنی در کنفرانس لندن حقیقتا چه حرفی برای گفتن دارد؟

رشوت گیری های سنگین در تمامی ادارات و ارگان های دولتی، بی نتیجه ماندن قصه پرغصه کابل بانک، رسانه ای شدن اختلاس هایی با رقم های نجومی در وزارت خانه ها و بنیان گذاری بنای رانت خواری و توسعه اقتصاد بازار از بارزترین و معمول ترین فسادهای حکومت وحدت ملی است.

مافیای خطرناک اقتصاد با نگاهی قوم گرایانه در دولت غنی رشد کرد و بزرگ شد و سرمایه را بدست گروهی خاص سپرد و دلارها روی هم انباشته شد و از آن سو هم دیگر مردم بیچاره و بیچاره تر می شوند.

حالا بماند که در پشت پرده ها و در قالب قراردهای اقتصادی، ارگ نشینان چه مفتضحاتی را به این کشور بیگناه تحمیل کرده اند و که اگر قرار باشد داستان فساد این حکومت به رشته تحریر درآید خدا می داند که چه هزار و یکشب هایی باید صرف نوشتن این طومار درهم پیچیده خیانت ملی باشد.

ما هنوز از اختلاس ها و فسادهای سنگین در وزارت معارف یادمان نرفته و فسادهای مالی وزارت صحت عامه را در سال گذشته به خوبی بخاطر داریم، هنوز وضعیت نامعلوم و در هاله ابهام کابل بانک را تعقیب می کنیم تا ببینیم تا کجا قرار است سیاست زدگی ها سبب شود عاملان اختلاس های بزرگ در این بانک آزادنه و با خیال جمع روزشان را شب کنند.

همه اینها یک طرف و فاش سازی پشت پرده نمایندگان پارلمان از تمرکز سرمایه ها در قراردادهای تیل و قراردادهای وزارت دفاع یک طرف و معاش های سر به فلک کشیده دولتی ها هم که عین الفساد است.

ادعای مضحک و خنده داری است که غنی فریاد مبارزه با فساد سر می دهد و می گوید فساد یک مصیبت ملی است در حالیکه به گفته اکثر آگاهان سیاسی رییس جمهور وقت افغانستان خود پدر فساد مالی است.

حالا هم که این ابوالفساد در راه لندن قرار است برود و پشت تریبون یک دل سیر از اقدامات نمایشی حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد صحبت کند، هر چند باز هم نفهمیدیم که شخص شخیص وی با چه رویی و برای ارایه چه گزارشی به لندن رفته.
خدا خیر دهد دیوید کامرون را که از دل ما سخن زد...

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غنى خود ريس تمامى انعده از دزدان است كه دارايي هاى عامه را ميدزدند.
بخاطر پشتون بودن انها لُب تَر نميكند.
او بايد پاروك وردو را اول به پنجه قانون بسپارد. وبعدا تمامى اعظاى فاميلهايش را كه اصلاء كم سواد ولى در پست هاى مهم دولتى كار ميكنند و مصروف چور وچپاول اموال دولتى اند.
ح ع

>>>   غنی بیچاره چی کرده میتواند. زمینه فسادراشورای نظار به خود و برای دیگران مساعد ساخته،همان تهدیدات بعدازانتخابات مانند شهر کابل مملوازخون خواهد شد،جنگ خواهد شد،والی عطا میگفت که به دوایردولتی به زور داخل می شویم،تمام آن اخطار ها به خاطر داخل کردن داکتر عبدالله دردولت وادامه فساد ونگاهداری ازسرمایه که درنتیجه فساددردوران کرزی بدست آورده بودند بوده است.دربروکسل جواب فسادرابایدعبدالله بدهد نه اشرف غنی.
واقعبین از کابل

>>>   مادر فساد مالی کرزی است که حالا مهمان دیوید کامرون است

>>>   آیا شما نویسنده گان ونظردهنده گان درتمام عمرخود صرف یکبار هم اگربوده با مقامات رهبری خودمثبت دیده اید؟..... وقتی طالبان وخلقی ها بصورت عموم رشوه، دزدی ،چوروچپاول ،خیانت، فساد وهمه این هارا ازبین برده بودند وامنیت ومصونیت نسبی تامین کرده بودند آیا درتمام جهان کسی گفته بود که آنها یک کارخوب کرده بودند ... به نطر من هرچه این مصیبت ها دیگرهم زیاد شود خوب است زیرا خود کرده را نه درد است نه درمان .

>>>   همه میدانند که محمد اشرف غنی همه دزادن و مافیا را از ارگ کشید به دور انداخت، مفیا و جنایتکاران پشت ارگ دق شده اند و حالا روی مافیا، قاچاقبران و غارتگران و جنایتکاران تا جایی گرفته شده است. باید نفر کار را دوست نداشته باشند. صلح نباشد، مافیا باشد، صلح نباشد دزدی و غصب باشد، صلح نباشد بی ناموسی و ادم کشی باشد این است شعار مافیا که ضد محمد اشرف غنی اند.
سپاس

>>>   دزدان معلوم است که سابق یک خرلنگ هم نداشت حالا درخارج ازکشورسرمایه ها دارد خداوند آنها را دربدر کند که مردم ما را دربدر کرده است

>>>   مفسدین حاجت به معرفی ندارد به تمام مردم افغانستان وجهان معلوم اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است