فقر و بدبختی انتخاب ما است یا سرنوشت ما؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۵/۶/۲۷ کد خبر: 121195 منبع: پرینت

لطفآ امسال فقیران را در کنار صدقه عید؛ افکار تجاری، معلومات تجاری، طرز کار کردن و دریافتن ثروت را عیدانه بدهید.
چون انسان مختار آفریده شده است. همانگونه که بین خوب بد، قدرت و ضعف، عقیده و بی باوری انتخاب به دست خود ما است. بین ثروت و فقر نیز اختیار داریم که انتخاب کنیم زیرا خداوند کریم انسان ها را مختار آفریده است. هر نیکی از جانب خداوند (ج) و هر بدی از جانب خود ما است.

برای برآمدن از فقر و بدبختی به افکار تجاری، یکمقدار معلومات و یکمقدار کار و مهارت نیاز داریم بس همین. اگر زمینه مساعد نباشد ما می توانیم برای خود زمینه را مساعد بسازیم. اگر موانع برای ازبین بردن فقر و بدبختی موجود باشد ما با تفکر و قدرت عمل می توانیم آنرا از میان برداریم. این موانع چه اشخاص، نظام ها و موانع طبیعی باشد برای ما فرق نمی کند.

اگر یک گندم را بکاریم به ۷۰۰ گندم مبدل می شود. یک کیلو گندم حدود ۱۵۴۳۲.۳۵ دانه گندم دارد اگر تحت شرایط مناسب کاشته شود به ۷۰۰ کیلو تبدیل می شود. در سال دوم به ۴۹۰۰۰۰ کیلو مبدل می گردد و در سال سوم از آن ۳۴۳۰۰۰۰۰۰ کیلو حاصل می شود و در سال چهارم ۲۳۹۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ کیلو گندم حاصل می گردد.
فراموش نباید شود که حاصلات یک کیلو را در چهار سال محاسبه کرده ایم.

به همین ترتیب بعضی نسل های مرغ سالانه ۳۰۰ دانه تخم می گذارد اگر از آن به خوبی مواظبت شود حد اقل ۲۰۰ دانه مرغ از آن تولید می شود سال دوم ۲۰۰ مرغ به ۴۰۰۰۰ مرغ می رسد سال سوم به ۸۰۰۰۰۰۰ مرغ می رسد سال چهارم تولید مرغ به ۱۶۰۰۰۰۰۰۰۰ می رسد. هیچکس بدون نان و گوشت مرغ نمی ماند.

سوال اینجا است که باوجود اینکه تمام مواد غذایی مورد ضرورت انسان ها به اندازه وافر تولید شده می تواند باز هم چرا مردم گرسنه می خوابند، باعث سوء تغذیه زندگی میلیونها انسان از دست می رود چرا؟ فقط یک تفکر، تحرک و تغییر بنیادی نیاز است تا بشریت از فلاکت و بدبختی نجات یابد.

عده از اقتصاددان های جابر و ظالم مفکوره کمیابی را در ذهن انسان ها رشد می دهد و حال اکثریت به این باور اند که عده محدود از سیری بمیرند و اکثریت انسانها در فقر و بدبختی بسر برده زندگی شان خاتمه یابد.
به امید روزیکه فقر جرم یا حد اقل شرم تلقی گردد.

نویسنده: داکتر سید خالد روحانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است