بیانیه واقعیت دانشجویان اخراج شده از ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۳۹۵/۶/۲۷ کد خبر: 121193 منبع: پرینت

هر سال در آستانه عید قربان شام روز اول عید مهمانی از سوی ارگ ریاست جمهوری ترتیب داده می شود. که این مهمانی دیدار ریس جمهور غنی با وزارت تحصیلات عالی و خوابگاهیان مرکز و پولیتخنیک که بنابر مشکلات امنیتی در روز های عید نمی توانند به خانه های شان بروند بنا مجبور در خوابگاه باقی بمانند.

ظاهرا از قرار ترتیب این برنامه وزارت تحصیلات عالی با تعدادی از خوابگاهیان اجازه ورود در این مهمانی را دارند و این تعداد مطابق لیست تعیین شده با استفاده از سیستم قرعه کشی شانس شرکت در این مهمانی را دارند.
اما٬ متاسفانه امسال از گزینش این تعداد خوابگاهیان و ترتیب لیست آنها گرفته٬ تا اخراج همین خوابگاهیان شامل لیست از تالار ارگ ریاست جمهوری بنابر دلایل نامعلوم تحت چندین ماده خواستار روشن شدن این واقعه هستیم.

ماده اول: انتخاب غیرعادلانه خوابگاهیان باقی مانده در روز های عید که بجای جمعیت٬ قومیت در نظر گرفته شده است.
ثانیا تفاوت بین لیست نشان داده شده به خوابگاهیان و لیست فرستاده شده به ارگ در چیست؟

ماده دوم: بعد از اینکه خوابگاهیان انتخاب شده بر اساس لیست وارد موتر های فرستاده شده٬ راهی ارگ شدند و در مقابل درب ورودی ارگ٬ خوابگاهیان پسر و دختر بر اساس لیست تعیین شده وارد محوطه ارگ شدند، در مرحله دوم تعداد از خوابگاهیان دختر بدلیل ابهامات لیست تعیین شده اجازه ورود در داخل تالار را نیافتند و با برخورد نادرست و تحقیرآمیز محافظین ارگ روبرو شدند.
همزمان با شروع برنامه و ورود ریس جمهور غنی بیشتر از ۱۸ نفر از دانشجویان هزاره به دلایل نامعلوم به طور اجباری
و تحقیرآمیز با هزار نیرنگ از تالار اخراج شدند.و با شوک برقی بدرقه شدند.

ماده سوم: ما خوابگاهیان پسر و دختر جدن خواهان پیگیری و روشن شدن این قضیه هستیم که
یک: آیا این اقدام تحقیرآمیز ارگ ناشی از ترس و بیم امنیتی بوده است پس در این صورت دانشجویان اخراج شده را چرا مورد بازپرس قرار نداده است؟
دو :آیا ریس جمهور غنی توان شنیدن پرسشهای دانشجویان هزاره را نداشت و یا اینکه از پاسخگویی مشکلات دانشجویان هزاره ، فرار نمود؟
سه :آیا این اقدام تحقیرآمیز ارگ از قبل سنجیده شده و به مقصد توهین روا داشتن به هویت تباری این جمع از دانشجویان بوده است؟
چهار: و یا دلایل دیگری برای تحقیر و اخراج این تعداد از دانشجویان هزاره بوده است؟
در صورت عدم پاسخ به پرسش های فوق، اقدام بعدی را اعلام خواهیم کرد.
و من الله التوفیق.

سکینه امانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سکینه جان امانی ، سلام!
از این نگفتی که چند تن از خواهران و برادران هزارهء ما در هنگام ملاقات با رییس چمهور ، در ارگ باقی ماندند؟ اگر در آن ملاقات و ضیافت از هزاره ها هیچکسی اشتراک نکرده باشد ، شما حق به جاتب هستید. اما اگر فقط 18 نفر شان از تالار،اخراج شده اند و عده یی دیگر از هزاره ها در ارگ ، حضور داشته اند به این معنی است که افراد اخراج شده میخواستند نظم مجلس را به هم بزنند و مسوولین امنیتی ارگ، به موقع ، اقدام بیرون راندن آنها کرده اند که در اینصورت باید گفت مسوولان کار خیلی خوب و معقولی را انجام داده اند و جای پحثی باقی نمیماند.
سکینه جان ، کوشش کن در هر موردی، خرطوم فیل را با کرم زمینی ، ارتباط ندهی!

>>>   دانشجویان عزیز به خصوص سکینه امانی! شما حساب تان را از غایله گران سیاسی و تیکه داران نام و شهرت جدا کنید. این جنیش های تاریکی و روشنایی و ... جز خودخواهی و سردرگمی چیزی دیگری برای شما ندارد. هویت صنفی تان را درک و حفظ کنید. رفتن به ارگ بدنام خیلی برای تان مهم است؟ ارگی که خلقی و پرچمی و طالب و مجاهد نماها و غرب زده ها را یکی بعد از دیگری فریب داده و به هیچ کسی وفا نکرده است، رفتن به این خرابه و دیدار با .... چه ارزشی دارد که شما رفتید و به آن نرسیدید.
پیشنهاد: فقط درس بخوانید و منطقی باشید. ملت دانا توانا است. توانایی با غوغاسالاری حاصل نمی شود. کسانی که در رأس جنبش روشنایی!؟ چون سواد ندارند تلاش دارند از طریق غوغاسالاری خود شان را مطرح کنند و شما نیز قربانی این پندار باطل شده اید.
دانشجو

>>>   درارگ همه خاهنین ملی جا دارند پس چطور میتوانند به خواست های مشروع این ملت پاسخ بگویند پس همان جیره خواران وحلقه بگوشان خود را ملاقات مینمایند وبس کریم الله ازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است