پاکستان بابت نزدیکی افغانستان به هند هشدار داد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۵    ۱۳۹۵/۶/۲۶ کد خبر: 121151 منبع: پرینت

«نفیس ذکریا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، در مصاحبه با رادیو آشنا صدای آمریکا، گفت که کشورش نمی‌خواهد در مورد نزدیکی افغانستان و هند تبصره کند، اما هشدار داد که اگر هند از قلمرو افغانستان، منافع پاکستان را هدف قرار دهد، اسلام آباد خاموش نخواهد ماند.

ذکریا گفت: خاک افغانستان نباید توسط هند بر ضد منافع پاکستان استفاده شود. اگر به وقایع گذشته نظر انداخته شود، چندین بار نگرانی خود را در مورد عناصری بیان کردیم که از خاک افغانستان به منظور ضرر رساندن به منافع پاکستان استفاده می کنند تا پاکستان را با بی ثباتی مواجه سازند.

وی گفت که پاکستان به کسی اجازه نمی دهد از قلمرو آن کشور بر ضد کشور دیگری استفاده کند و در عین حال، اجازه نخواهد داد تا از یک کشور خارجی بر ضد منافع پاکستان استفاده صورت گیرد.

ذکریا افزود: پاکستان می‌داند و توانایی این را دارد تا چگونه از منافع خود دفاع کند و هر گونه اقدام لازم را روی دست خواهیم گرفت تا از منافع خود حراست کنیم.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان سابق هند را متهم میکرد که از خاک افغانستان توسط دوربین ها خاک پاکستان را زیر نظر میگیرد و امنیت پاکستان را به خطر می اندازد.
اما حالا پاکستان خود را صاحب افغانستان میداند و به هند اخطار میدهد که منافع پاکستان را در افغانستان به خطر نیاندازد.
آیا دولت افغانستان کور است و یا کر است که برعلیه این اعلامیه پاکستان احتجاج نمی کند و سفیر آن کشور را در وزارت خارجه نمی خواهد و به او اعتراض نامه رسمی افغانستان را تحویل نمی دهد؟
اگر دولت افغانستان کور و یا کر است، مردم افغانستان خو چشم و گوش دارند، میتوانند در مقابل سفارت پاکستان در کابل مظاهرات کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است