حکمتیار بازهم امضای تفاهمنامه را به تاخیر انداخت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۵/۶/۲۳ کد خبر: 121071 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی ادعا کرده است که بدلیل مشکلات داخلی در حکومت، امضای توافقنامه به تعویق افتاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، یک منبپع خبری از حزب اسلامی به خبرنگار افتخری ما گفت: قرار بود که توافقنامه صلح میان حزب اسلامی و حکومت وحدت ملی روز جمعه گذشته (20 سنبله 95) به امضا برسد، اما بدلیل مشکلات در داخل حکومت، به تاخیر افتاده است.

وی اعلام نکرد که این تاخیر تا چه زمانی بطول خواهد انجامید.

کد (4)


گلبدین حکمتیار توافقنامه حکومت وحدت ملی افغانستان طالبان



کد(10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هاها ها ها
این مردک همیشه دولت را ریشخند زده و میزند

>>>   دران باجنامه موافقه شده که ماهانه بیست ملیون دالر پول خـرچ و بـرچ گلـو وملیشه هایش پرداخته شود برای تمام ملیشه هایش زمین توزیع شود اگر حکومت اینرا قبول دارد خوب ارنه بازهم راکت میزینیم آدم می کشیم سرک وپل ویران میکنیم
حالا سایر تنظیم ها هم می خواهتند بای آنها هم ماهانه بیست ملیون دالرپول جیب خرچ پرداخته شود مثلا تنظیم استاد یساف وجمعیت ووحدت ودیگران خلاصه هفتگانه وهشتگانه

>>>   تاخير امضاي توافقنامه از طرف حزب نيست، بلكه سبب آن رئيس اجرائيه ع است، چون عادتاً پنجشيري ها خود را شعب الله مختار فكر ميكنند، مگر اين بار غرب هم خواهان اين توافق است، ع بايد بيشتر از اين خود را بي شخصيت نسازد، بگذارند كه جنگ ختم شود

>>>   از پروژه خانمانسوز حکمتیار نباید ترسید
درین روز ها بحث آمد آمد گلبدین حکمتیار و توافق او با غنی احمدزی بر سر زبانهاست . پشتونست ها از چپ گرفته تا راست از دموکرات گرفته تا ضد دموکراسی همه وهمه جشن و شادی می کنند که فرزند ناخلف، جنایتکار و اجیر دست آی اس آی از خاک سست پاکستان آمده و پروژه پشتونیزم راکه به رهبری غنی به بن بست رسیده، روح تازه بخشیده و با تمام دشمنان و رقبای سیاسی و تنظیمی اش تصفیه حساب خواهد کرد.
آقای حکمتیار هم در هر پیام اش در ۱۵ سال گذشته بار ها این وعده را داده بود که با اقلیت های که زیر حمایت غرب بر پشتون های اکثریت حکومت می کنند، روزیکه بیایم تنها خدا می تواند از دستم خلاص شان کند. حتا دوسال پیش به برادران هزاره پیام داد که زمین های کوچی ها در بهسود را اشغال کرده اید، روزیکه برگردم مرغهای آسمان به حال تان خواهد گیریست و ایرانی ها هم به داد تان نخواهند رسید. بنابرین بسیاری ها از آمدن حکمتیار ترس دارند که باری دیگر جنگ های خانمانسوز و نسل کشی دهه ۹۰ در افغانستان شعلور خواهد شد.
جمعیت اسلامی رقیب دیرینه او که در زمان مسعود پوز حکمتیار را به خاک مالید و قدرت را در کابل از حلقوم او و متحدین چپی او مثل جنرال رفیع بیرون کشید خیلی نگران است. از یک طرف مسعود و استاد ربانی نیستند و از طرف دیگر جمعیت اسلامی در بحران رهبری، از هم‌گیسختگی سازمانی و فقدان قدرت نظامی دست و پا می زند.
اما من به پنج دلیل از آمدن حکمتیار ترس ندارم، برعکس استقبال هم می کنم:
۱) حکمتیار یک مصیبت الهی است و به گفته طالبان او یک انسان" بدمرغه " و شوم است با هرکی معامله کرده سر او را خورده است. اینبار سر غنی را خواهد خورد. ازین کرده کار خوب چیست که مردم افغانستان از شر یک آدم روانی دست نشانده امریکا نجات پیدا کند؟
۲) حکمتیار اگر سر دیگران را خورده نتواند، سر خود را خواهد خورد. ممکنست آی اس آی در تفاهم با امریکا او را بحیث مهره سوخته که زمان مصرفش مثل ملا عمر به پایان رسیده بحیث پیشمرگ در اقیانوس مرگ در افغانستان بفرستند که مردم افغانستان از او انتقام بگیرند.
ازین کرده بهتر چیست که مردم افغانستان انتقام جنایات و خیانت های بی شمار را از وی بگیرند؟
۳) حکمتیار به این محاسبه به افغانستان می آید
که مسعود و استاد ربانی در زیر خاک خوابیده اند و شورای نظار و جمعیت اسلامی در بحران بسر می برند و دیگر کسی نیست که جلو قدرت طلبی او را بگیرند. اما به باور من همانگونه که مسعود و استاد ربانی خوابهای حکمتیار و آی اس آی را هم در ۸ ثور ۱۳۷۱ و هم در کودتای شورای هماهنگی در ۱۹۹۴ با تمام متحدان داخلی شان به کابوس تبدیل کردند، نسل نو در پرتو مکتب مسعود و استاد ربانی خوابهای کهنه و جدید حکمتیار با متحدین سابق و نو او رابه کابوس تبدیل خواهند کرد. ازینرو اینبار نیز محاسبه حکمتیار غلط از آب در خواهد آمد.
۴) شاید برای حکمتیار زندگی در زیر سایه آی اس آی بیش ازین خسته کن شده باشد، هوای شراکت در مافیای قومی حکومت غنی به سرش زده باشد.
به باور من نسل نو افغانستان و رسانه های سختگیر و پرسشگر افغانستان چنان زندگی را بر او تنگ خواهند ساخت که پشیمان شود از آمدن از زیر چتر آی اس آی به زیر چتر امریکایی ها در حکومت مافیای قومی غنی.
۵) هر چند داکتر عبدالله از مدتها قبل گرسنه در انتظار صرف غذا با حکمتیار بر سر یک سفره نشسته است، ولی برخی طرفداران او نگران اند که شاید جان کری در تفاهم با آی اس آی و غنی مقام میان تهی و متزلزل او یعنی فرمانروای کاخ سپیدار را به حکمتیار بدهند و در نتیجه توافقنامه با حکمتیار را جاگزین توافقنامه‌ای حکومت وحدت ملی با عبدالله بسازد. بدین ترتیب با آوردن حکمتیار در قدرت حلقه‌ای کمبود پشتونیزم تکمیل خواهد شد.
به باور من ازین کرده کار خوب چه است بجای عبدالله فرمانروای کاخ آرایش و بحیث ابزار دشمن، که همه را دست بسته به فاشیزم تسلیم کرد مردم خود با دشمنان شناخته شده شان روبرو شوند؟
در فرجام به باور این قلم بجای تحمل انفجار و انتحار گروه حکمتیار در ۱۵ سال اخیر و پیام های تهدید و توهین آمیز او از بستر آی آی اس آی به آدرس اقوام و شخصیت های افغانستان، بهتر است با این انسان شوم، بی حیا و جنایتکار در پایتخت کشور جایکه هزاران انسان را قتل عام کرد و شهر را به ویرانه تبدیل کرد روبرو شویم و به چشمان بی شرم و حیا باخته او نگاه کنیم و داستان خونین جنایت، خیانت و حتا دوران زشت کودکی و نووجوانی او را از زبان خودش در حضور دوربین کمره ها بشنویم. ازین کرده بهتر چه می تواند باشد؟

>>>   گل مرجان ميخواهد اگر نه او امظا كرده

>>>   در اين اواخر رئيس جمهورعلناً از حكمتيار به عنوان شاخ گاو خواجه نصيرالدين طوسى عليه جغرافياى مقاومت و بخصوص كاخ سپيدار سعى مى كند استفاده نمايد و با بزرگنمايى جريان فرسوده اى قرون وسطايى حكمتيار عملاً يك جنگ روانى را عليه كاخ سپيدار سامان داده است .
آقاى رئيس جمهور بايد بداند، كه نه حكمتيار، نه او و نه هيچ كسى ديگرى ، نمى تواند در برابر طوفان جريان هويت طلبى ، عدالت خواهى و مشاركت سياسى تمام شهروندان كشور مقاومت نمايد.
آقاى حكمتيار يا هر تروريستى جنايتكار ديگرى كه مى خواهد بيايد، بيايد !
قانون اساسى را بپذيرد ، از شهروندان معذرت بخواهد و مانند انسان وارد جامعه شود.
اما هيچ شخصيت حقوقى و حقيقى نه شرعاً و نه قانوناً اين صلاحيت را دارد كه حق مردم را ببخشد، مردم حق دارند از حكومت سوال نمايند و در جريان توافق قرار گيرند
رئيس جمهور اين حق را ندارد كه از بيت المال و خزانه اى ملت به رهبر تروريست امتياز بدهد و براى قاتل ملت فرش قرمز پهن نمايد.
امتياز بخشى از جيب ملت براى رهبر جنايتكار تروريست در واقع جفا و جنايت براى قهرمانان نيروى هاى امنيتى و نظامى كشور مى باشد كه در دو دهه اى گذشته در راه عزت و شرف و آزادى و استقلال ما جان در كف نهادند و تقديم خاك و وطن و خدا و مردم نمودند .
صلح خير است اما نه به قيمت زير پا نهادن ارزشهاى والاى انسانى و الهى

>>>   آمدن حکمتیاربرابراست به باخت جمعیتی ها
این دوحزب جمعیت اسلامی وحزب اسلامی که سالها
باهم درگیر بودند بر سرقدرت اماجمعیت اسلامی توانست که چندمدتی دوران کند بر چوکیهای قدرت اما آمدن حکمتیار دیگر فرصتهای قدرت طلبی جمیعتی
ها را از بین خواهد برد چون همیشه حزب اسلامی
به رهبری گلبدین نسبت به جمعیت اسلامی که حالا
رهبران صاحب نامی مانند برهاندین ربانی واحمدشاه
مسعود را باخودندارد وحزب اسلامی میخواهدکه بدون
حریف به پیروزی برسد...ب ع

>>>   اين ها در زمان كه تحت تربيت پاكستان كه بودن در كجا وفادار بقول وقرار خود بودن كه حالا باشند اوكدام منافقت در دل دارد كه نميشود باز يك بهانه ميكند كه اينها در كابل رسيدن باز با باطلان دست يكى ميكنند دركابل جنگ ميكنند مقصد حكومت هوشيار جان خود باشد كه غنى نصف سر كار ميكند ونصف ديگران كار نميكند گپ هاى داكتر نجيب را هفته يكبار بايد بشنويد كه همه اينها كه حالا بچشم مبينيم در سخنان نجيب است ٠مسافر جبرى

>>>   الهي شكر او گلبيدين همين قسم تا اخير عمر است .

>>>   مردمرا هم بقتل رساند و حالی چناق دلخواه هم میشکناند.
فکرمیکنم بچه خودرا وزیر دفاع میسازد که جور نمیآیند.برسر قدرت حالی چوکیهای دولتی هم میراثی شده ایکاش ریاست جمهوری هم میراثی میبود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است