تذکره، هویت پیشرفته از ضروریت های جامعه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۵/۶/۲۳ کد خبر: 121057 منبع: پرینت

فرق نمی کند در کجا دنیا هستید، در هر کجا که باشید داشتن تذکره هویت معیاری برای معرفی خود به عنوان طبعه آن کشور امری ضروری است.

در افغانستان متاسفانه ما همیشه گوش به امر عده ای هستیم که خود را رهبر ما معرفی میکنند ولی در واقع آنها پیرو و دنبال اهداف شخصی خود هستند و با احساسات مردم هم نژاد یا هم مذهب منافع خود را بدست می آورند.

افغانستان کشور عزیز ما است و ما همه آن را خانه خود می دانیم. اینکه نام افغان را به پشتون ها تعلق بدهیم و خود را تاجیک، هزاره، ازبک یا غیره عنوان کنیم به حق خود جفا کردن است و اینطور وانمود می شود که ما ملتی بیگانه هستیم و افغانستان خانه افغانها یعنی پشتون ها است.

با به وجود آمدن سیستم کامپیوتری و معیاری تذکره، هویت بیش از ۷۰ درصد جرایم قابل پیگیری و دستگیری عاملین آن را سهولت می بخشد.

دارای انتخابات معیاری و صحیح میشویم و کسی نمی تواند با داشتن چند تذکره چند بار منفعت حاصل کند یا از عدالت بگریزد.

جلوی استفاده پاکستانی ها و ایرانی ها از منفعت داشتن تذکره افغانستان گرفته میشود.

هر نوع طرز فکر که داشته باشیم دارای موافق و مخالف میباشیم، دولت افغانستان باید به منافع ملی وطن بیندیشد.






تذکره منافع ملی

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در تمام کشور های جهان اقوام مختلف زندگی می کنند، امادر تذکره یا پاسپورت هیچ فرد نام قوم او ذکر نشده است، بلکه فقط تابیعت کشوری را که دارد، نوشته شده است. بطور مثال، تبعه ایران، تبعه امریکا یا تبعه جاپان وغیره.
افغانستان باید هر کارش مسخره باشد، زیرا مردم آن نیز .....

>>>   =طوریکه دیده میشود درهیچ کشوردنیا چیزی ازنام قوم، ملیت، وغیره درشناسنامه شان درج نمیشود. اگرغلطی وکاسه درزیرنیم کاسه نیست چرا اینها (پشتونها) پافشاری دارند که کلمه افغان که معنا اصلی آن اوغان است، درج شود. آنها میخواهند هویت اقوام غیرپشتون را بگیرند وآنها را نیزطابع فرهنگ انفجار وانتهارنمایند بنآ به هیچوجه قابل پذیرش نیست. اگریک نفردرافغانستان حاضرشود که تذکره ئی به این هویت را نگیرد، شخص دوم آن بنده خواهم بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است